OBDII volvo software en hardware voor diagnose

Gestart door Gunnar, 30-07-2007 21:21:40

Vorige topic - Volgende topic

Gompiev70xc

boxtel is wel heel ver weg.. anders bood ik me wel aan!

joebar

Citaat van: Mr Rens op 04-10-2010 12:12:57
Citaat van: KIM op 04-10-2010 12:01:23
Wil best eens een lezinkje geven hoor....

Ik zeg; doen! Ik ben van de partij want ook ik raak het spoor bijster. HEb je nu dus CAN diagnoseapparatuur nodig om een x70 van na 98 door te meten?

Ik ben dan ook van de party.. begin langzamerhand ook het spoor een beetje bijster te raken, breng ik ook een USB stickie mee voor werkende software, als of niet tegen betaling......

Gompiev70xc

nog maar eens proberen: wie heeft er suggesties voor een WERKENDE OBD-2 lezer. En mert werkend bedoel ik: eentje waarmee je de ecu, de bakecu, airbags, ECC en nog zo wat kunt uitlezen en resetten.
Bij een V70(xc) my2000!

llinssen

Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

thuur

Heeft hier iemand een verlengkabel op de USB <-> OBD kabel?

Ik had een 5 meter lang verlengsnoer besteld bij Yagoda.nl, maar ik kreeg een defecte kabel (stuk gegaan in de post). Nadat ik de USB stekker weer in model had toch geprobeerd, maar mijn laptop ziet de hele OBD-kabel niet eens. Het zou kunnen zijn dat de kabel toch gewoon defect was, of dat 5 meter toch te lang is? Ben benieuwd naar de ervaringen...

Gr ;)

PS: bestel maar niets bij die toko, ze hadden op de supportafdeling geconcludeerd dat het mijn schuld was dat de kabel (van 5 euro..) kapot was :eusa_clap: Zie beneden!

Geert-Jan

Citaat van: thuur op 16-12-2010 09:58:30
Heeft hier iemand een verlengkabel op de USB <-> OBD kabel?

Ik had een 5 meter lang verlengsnoer besteld bij Yagoda.nl, maar ik kreeg een defecte kabel (slecht verpakt/stuk gegaan in de post). Nadat ik de USB stekker weer in model had toch geprobeerd, maar mijn laptop ziet de hele OBD-kabel niet eens. Het zou kunnen zijn dat de kabel toch gewoon defect was, of dat 5 meter toch te lang is? Ben benieuwd naar de ervaringen...

Gr ;)

PS: bestel maar niets bij die toko, ze hadden op de supportafdeling geconcludeerd dat het mijn schuld was dat de kabel (van 5 euro..) kapot was :eusa_clap:
Is dat zo'n usb verlengsnoer Thuur?

Heb ik ook problemen mee met m'n printer.
Usb verlengkabeltje met een versterkertje (ben de naam even kwijt) er tussen doet wonderen.

Ook wel eens spullen bij Yagoda besteld lekker goedkoop en snel geleverd.
Maar kan inderdaad wel eens defect zijn, een keer gehad met een HD behuizing elektronica defect en kreeg zo een nieuwe opgestuurd :o zonder de oude terug te moeten sturen.
Ook wel eens mijn geldterug gehad omdat het volgens hun niet zou gaan werken  :eusa_think: :eusa_wall: (usb-midi kabel)
Dus ja een beetje vreemde toko is het wel ;D

Gr. Geert-Jan

Volvo850Club lidnr.0504409

thuur

PS: bestel maar niets bij die toko, ze hadden op de supportafdeling geconcludeerd dat het mijn schuld was dat de kabel (van 5 euro..) kapot was :eusa_clap:

Strike that. Ze mailen nu dat ik toch een nieuwe kabel krijg :D :eusa_dance:

Ah, jij bedoelt een hub?

Gr 8)

Geert-Jan

Citaat van: thuur op 16-12-2010 10:35:11

Strike that. Ze mailen nu dat ik toch een nieuwe kabel krijg :D :eusa_dance:

Ah, jij bedoelt een hub?

Gr 8)
Ze lezen mee zeker  :eusa_whistle:

Nee ik bedoelde geen hub maar een repeater zoals deze maar die kan jij zelf wel maken ;D

Gr. Geert-Jan

Volvo850Club lidnr.0504409

razorx

Officieel is 5m totaal de max bij USB.
In de praktijk is het vaak nog minder.

importschot

Kan ik voor de Volvo V70 uit 19997 deze gewoon gebruiken?

http://cgi.ebay.co.uk/CAR-DIAGNOSTIC-CODE-READER-ELM-327-USB-ver-1-3a-OBD-CAN-/270684827888?pt=UK_Diagnostic_Tools_Equipment&hash=item3f0612b0f0

De 850 die we hebben heeft alleen de OBD bij de recht koplamp zitten als ik me niet vergis.

Mijn V70 heb ik net 3 dagen en ben in de APK (MOT hier in de UK) papieren veranderingen tegengekomen in de kilometer standen .
Ik wil graag weten wat de echte stand is vandaar dat ik achter een tool aan ben die ik er eventueel voor kan gebruiken naast gewone diagnostics

Jash

stil hier... was net zo leuk om te lezen.... wanhopig op zoek naar een mooiere oplossing om mijn roffels 97 2.5 10v fenix 5.2 ECU uit te kunnen lezen....
jash

volvobug

Citaat van: Jash op 07-05-2012 17:22:33
stil hier... was net zo leuk om te lezen.... wanhopig op zoek naar een mooiere oplossing om mijn roffels 97 2.5 10v fenix 5.2 ECU uit te kunnen lezen....
jash

8)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Jash

hmmm...bij mooi denk ik meer aan kastjes draadjes lcd schermpjes  :eusa_shifty: :eusa_pray: niet aan draadjes en een ledje... :P

;D jash

volvobug

Ja maar, het zijn toch mooie draadjes en een mooi ledje  ???

En het belangrijkste, het doet wat het doen moet (voor 2 euro)  :P
;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Frank76

Ik heb dit topic met belangstelling eens helemaal doorgelezen, maar kom er zo 1,2,3, nog niet uit wat ik nu moet hebben.
Is er wellicht een forumlid in de buurt (regio Goes) die mijn "nieuwe" V70 (feb 2000) uit kan lezen?
Of iemand die wil helpen met de juiste OBDII-USB kabel en software.
Heb ondertussen wel Vadis 2004 staan (nog niet geinstalleerd, weet niet of dat goed gaat met SmacAfee) maar wellicht is er betere software.
Ik wil simpelweg checken waarom het service lampje brand, het service lampje uitzetten (dagteller-methode heeft nog niet gewerkt) en de algemene gezondheid in de gaten houden (periodiek).
Zou mooi zijn als dezelfde kabel ook nog eens werkt op de Mondeo (2003) van mijn broer. (hij gaat even vreemd, had een 850, maar nu een Ford gekocht.....)
ZOveel mensen zoveel meningen