Invoeren 850 buiten EU

Gestart door abrands, 31-07-2007 09:43:03

Vorige topic - Volgende topic

abrands

Beste Volvo vrienden,

Ik overweeg een 850 GLE 1995 met 75000km buiten EU naar NL in te voeren (met verhuizing, dus geen belastingen). Nu vraag ik me af of dit type wel voldoet aan de NLse specificaties.

Het is een benzinemoter B5252S (10 kleppen). Er zit een katalysator in.

Kreeg van RDW geen antwoord.
Wie kan me helpen?
Arne

-D©©©L-

Citaat van: abrands op 31-07-2007 09:43:03
Beste Volvo vrienden,

Ik overweeg een 850 GLE 1995 met 75000km buiten EU naar NL in te voeren (met verhuizing, dus geen belastingen). Nu vraag ik me af of dit type wel voldoet aan de NLse specificaties.

Het is een benzinemoter B5252S (10 kleppen). Er zit een katalysator in.

Kreeg van RDW geen antwoord.
Wie kan me helpen?
Arne

Je kan beginnen met vertellen aan welke specificaties hij wel voldoet.
De motor zal het probleem niet zijn.

quaint

Arne, ik begrijp je vraag niet goed.

Je krijgt vrijstelling voor een voertuig dat in een niet-EU land staat geregistreerd. Bij de keuring van de RDW wordt feitelijk een APK gedaan op de auto. Maar waarschijnlijk voldeed de auto ook de eisen van het vertrekkende land. Lijkt mij allemaal dus geen probleem.

Quaint

abrands

Beste Quaint,
Dat is nu net het probleem, in Rusland (het land waar ik nu rij) nemen ze het niet zo nauw met de eisen. Daarbij komt nog eens dat ze in 1995 hier nog geen loodvrije benzine hadden. Dus is de katalysator waarschijnlijk leeg (een dummie). Als ik je goed begrijp zal ik tenminste een katalysator moeten kopen (met bijbehorende regelapparatuur) om mijn auto in NL te mogen rijden.
Heb net eindelijk iemand van Volvo hoofdkantoor te pakken gekregen, de auto staat geregistreerd als "Oost-Europa specificatie". Maar hij kon me niet vertellen in welk opzicht dat anders is dan de west-europese specificaties. Weet iemand dat?

Arne

FelixB

Ik weet hier niet zoveel vanaf. Alleen dat bijvoorbeeld verlichting een Europees keurmerk (E-nummer) moet hebben.

Dit probleem komt ook vaak voor bij auto's uit de VS, dus zou je eens kunnen Googelen of op een forum kunnen kijken wat zij vervangen.

PS je hebt het niet van mij  :eusa_whistle: , maar:
Vaak lenen mensen de goedgekeurde delen van anderen en bouwen na de keuring gewoon de originele delen weer in. Bij de APK moet dat ook weer worden gecontroleerd, maar het wordt vaak vergeten...

PS2 ik zou nu je nog in Rusland zit, dáár de CO-waarde eens laten meten! Wellicht dat jouw auto zó goed is dat ie geen kat nodig heeft. Is geen mop, ik ken iemand met een Renault 19 die ook zonder kat net 0,01% onder de norm blijft!
Lijkt me verstandig om vooraf 98 octaan of zo te tanken  ;)
855R & C70 T5 cabrio automaat

Zippo

Met een verhuisgoedverklaring kun je een afspraak maken bij de RDW.
Waar komt de volvo vandaan ivm de technische eisen?

abrands

@ Zippo:
De auto heeft "Oost-Europa specificaties" (in Rusland geleverd). Weet jij wat het verschil is tussen west en oost europa specificaties? Ben bang dat ik er meer dan alleen een nieuwe katalysator onder moet zetten.

abrands

Met pijn in mijn hart heb ik de auto verkocht. Enige positieve aan dit verhaal is dat ik een nieuwe (2e hands) kan kopen! Iemand nog een 855 in de aanbieding?

V70geRwin

Je hebt wel de mogelijkheid de BPM te ontduiken  ;D
Auto in nl kopen bpm vrij, uitvoeren naar rusland en meenemen terug als verhuisboedel ...

De preciese regels ken ik niet of het helemaal opgaat voor jouw geval maar het onderzoeken waard lijkt me.

daytonawim

dan moet je de auto wel al minimaal 6 maanden in gebruik hebben, voor de verhuis datum.

Racingbrick

Citaat van: spekkie99 op 11-08-2007 18:02:55
Je hebt wel de mogelijkheid de BPM te ontduiken  ;D
Auto in nl kopen bpm vrij, uitvoeren naar rusland en meenemen terug als verhuisboedel ...

De preciese regels ken ik niet of het helemaal opgaat voor jouw geval maar het onderzoeken waard lijkt me.

Eh hoe wil je een gebruikte wagen BPM vrij kopen?