Wie kent deze 850 bij auto Schijns in Haelen + dilemma

Gestart door ed, 31-07-2007 16:53:00

Vorige topic - Volgende topic

ed

Hallo allemaal. Eindelijk is de Peugeot 206 van het vrouwtje de deur uit, en kan er iets anders (lees met meer ruimte) voor in de plaats komen. Zit zowiezo heel erg te twijfelen tussen een 940 en een 850, maar het moet een estate zijn. Heb echter een mooie 850 gezien, maar het is voor mij bijna aan de andere kant van de wereld. Op plaatjes ziet het er allemaal erg goed uit in de enige echte allermooiste kleur die er is. Kent iemand deze auto of is er al eens wezen kijken?
Verder heb een oogje op een 940 van 93 (2.3 zonder turbo) in werkelijke nieuwstaat met slecht 160.000 km gereden. Moet ongeveer hetzelfde kosten, maar dan zonder extra kosten eraan, terwijl er bij de T5 wel wat bij zal komen. Wat zou wijsheid zijn.

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=442thjx32zj

850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

rody

weet wel dat dit bedrijf al heel lang bestaat.

mijn keus is de 940.

ed

Waarom zou dat je keuze zijn? Ik zie dat je zelf in een 740 rijdt. Jij hebt toch ook een 850 gehad?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

rifwachter

ik denk dat als je een GOEDE 940 koopt, dat je daar heel lang plezier van zult hebben zonder dat er veel kosten aan zullen komen.

bij de 850 staat dik GEEN GARANTIE, is er dan iets mis mee?

de kosten van de turbo zullen gewoon hoger uitvallen.
als je zelf sleutelt is de 940 wat vriendelijker.

maar de 850 turbo is wel weer een heerlijke motor,

moeilijke keuze, maar als het alleen maar om de kosten zou gaan, zou ik de auto kiezen waar ik van weet dat deze goed is > de 940
bij deze 850 moet je maar afwachten.

succes met je keuze
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Deltalink

Ik zou even goed nagaan of ie ooit voorschade gehad heeft; op de foto te zien sluit de motorkap niet helemaal naadloos aan.
"De achterwielophanging van de Volvo 850 is gepatenteerd onder de naam Delta-Link. Dit unieke semi-onafhankelijke systeem combineert de voordelen van een starre as met de voordelen van geheel onafhankelijke achterwielophanging." - Volvo 850 Estate folder

ed

Citaat van: Deltalink op 31-07-2007 17:55:54
Ik zou even goed nagaan of ie ooit voorschade gehad heeft; op de foto te zien sluit de motorkap niet helemaal naadloos aan.
Had ik inderdaad ook gezien. Ik hoop nog op een forummer die er al eens heeft gekeken. Het is wel een opvallende auto, en als je zoiets zoekt moet je even langs lijkt me.

rody

ik heb idd 2x een 850 sedan gehad. waarom ik voor de 940 kies: zie schotpoort zutphen.

maar persoonlijk vind ik de 940 estate gewoon veel mooier. kan niet in jou beurs kijken, maar voor hetzelfde geld ca 150d km minder...

ik heb zelf altijd oudere autos gereden, en vind gewoon de onderhoudskosten voor een 850 veel hoger dan ik met andere auto's gewend ben.

daarom nu geen 850 voorlopig, temeer ik alleen de auto gebruik om op mijn werk te komen.  ik heb onlangs een 850 uit 96 proefgereden en vond gewoon deze auto niet beter rijden dan de 740 die ik van een ouder echtpaar overgenomen heb. en deze 740 met carburateur waardeer ik met de dag meer.

als ik door het werk meer moet rijden en overstappen op lpg, blijft de 740 als 2e auto.

en daarbij ben ik zelf gewend aan achterwielaandrijving.

zo nu en dan ga ik richting roermond, dus eventueel wil ik wel even voor je loeren.

rody

Citaat van: ed op 31-07-2007 18:09:09
Citaat van: Deltalink op 31-07-2007 17:55:54
Had ik inderdaad ook gezien. Ik hoop nog op een forummer die er al eens heeft gekeken. Het is wel een opvallende auto, en als je zoiets zoekt moet je even langs lijkt me.

kijk eens goed; de kap is gewoon niet goed in de sluiting gedrukt.

die aan passagierskant pakt vaak niet direct..

Sbv

Tja lastige keuze, Is de 940 ook een Estate of een sedan ? Heb je eventueel een plaatje van de 940 ?
Ga met beide rijden, als is Healen niet echt in de buurt.
Deze misschien wat ?
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=71815176&p_type_lijst=RL&o_id=4457519
Das in de buurt.
Ik durf niet te zeggen welke ruimer is, gok de 940.
Succes met jullie keuze.

Snellebaksteen

De 940 is een stuk ruimer. Binnenruimte van een Estate is geloof ik 190 lang met de bank plat.
Persoonlijk vind ik een 850 vele malen strakker rijden dan een 940. Met een 940 ben je meer aan het varen dan aan het autorijden heb ik altijd gevonden. De 850 nodigt veel meer uit tot sportief weg gedrag.

Als je heel erg relaxt voor weinig kosten grote afstanden af wilt leggen is een 940 een betere auto. De 850 is gewoon duurder in onderhoud en complexer qwa techniek. Houd bij een 940 op gas wel rekening met uitgestelde kleppen na 250.000. Dus een dure koprevisie.

Verder kun je aan een 940 alles zelf doen. Alleen een koppeling vervangen is een erg zwaar karwei  (zonder brug, op straat..)
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Misha

Je hebt bij een 900 wel wat minder ruimte voor je voeten als bestuurder, hoeveel last je daarvan hebt hangt een beetje van je bouw af.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Snellebaksteen

Ik heb slechts maatje 42 dus ik heb daar nooit last van gehad
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

ed

Het wordt het vervoermiddel van mijn vrouw en die heeft maatje 35. Zal niet echt een probleem worden met de voetenruimte denk ik ;D

Gmid

Die 850 ken ik niet, maar ik kan je wel op weg helpen met de verschillen tussen 940 en 850.  ;D

850 nodigt uit tot wat sportiever rijden, 940 geeft meer het cruise gevoel. Je zit als het ware op een troon in die auto. Heerlijk hoog, iedereen gaat (tot op zekere hoogte) netjes aan de kant. En doen ze dat niet, dan boeit dat ook niet. Vijf minuten langere op de lederen sofa's in een 940 is geen enkel probleem.

Zodra je met de 940 wat sportiever gaat rijden, loop je tegen wat onhebbelijkheden aan. Bijvoorbeeld 0,0 zijdelings steun van de stoelen. Het zijn sofa's, zo simpel is 't. Bij sportiever rijden merk je ook meteen dat de boot een stuk soepeler geveerd is. Het deint, het zweeft, het zwabbert, het helt over. Maar dat maakt m juist zo comfortabel.

Qua onderhoud? Van wat ik nu allemaal langs heb zien komen, is de 940 gemiddeld de helft goedkoper in onderdelen, en de helft goedkoper in uren. Onderdelen waarschijnlijk omdat het dezelfde onderdelen zijn als 10-20 of zelfs 30 jaar gelden.  ;D Uren, omdat je overal veel gemakkelijker bij kunt.

Belasting en verzekering, zal de 940 een fractie goedkoper zijn omdat ie een stukje lichter is. Heel veel zal t niet maken.

Ruimte voorin? Dan wint de 850, maar enkel en alleen om het feit dat het stuur op in de diepte en in de hoogte verstelbaar is. Doordat dat bij de 940 niet kan moet je of rechterop, of verder naar voren zitten. Maar ook dat geeft weer het verschil tussen sportiever en comfortabeler aan.

Wat wil je nog meer weten?
Volvo C30 '12

ed

Citaat van: Sbv op 31-07-2007 21:06:58
Tja lastige keuze, Is de 940 ook een Estate of een sedan ? Heb je eventueel een plaatje van de 940 ?
Ga met beide rijden, als is Healen niet echt in de buurt.
Deze misschien wat ?
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=71815176&p_type_lijst=RL&o_id=4457519
Das in de buurt.
Ik durf niet te zeggen welke ruimer is, gok de 940.
Succes met jullie keuze.

Die 850 had ik ook al gezien, maar vind de kleur niet mooi. De 940 is inderdaad een flink stuk ruimer. Beiden zijn ruim genoeg, maar een beetje extra ruimte is nooit weg.
Hier een plaatje van de betreffende auto. In het echt is ie net zo mooi als op de foto:

Klikkerdeklik