wisselende temperatuur

Gestart door rr850t5, 31-07-2007 18:49:07

Vorige topic - Volgende topic

rr850t5

Dag mede Volvisten,

Vandaag voor het eerst (voorzichtig) aan mijn 850 'gesleuteld'! Ik heb niet veel technische kennis en ervaring, maar toch heb ik vanochtend besloten zelf de bovenste motorsteun van mijn volvo 850 T5 te vervangen (alleen de rubber bus). De oude motorsteun was helemaal verteerd, was bijna niets meer van over. Na de tips op het forum goed te hebben gelezen, is het gelukt deze motorsteun te vervangen. Het was een lastige klus, maar met een beetje inventiviteit helemaal gelukt. Ik word bijna trots op mezelf...(en dat is natuurlijk niet de bedoeling).

Als tweede klusje heb ik de thermostaat vervangen. De koelvloeistoftemperatuurmeter (mooi woord voor galgje), gaf namelijk altijd een waarde aan tussen 3 uur en 4 uur (te koud dus). De temperatuur was meestal in de stad 3 uur, de goede temperatuur dus. Op buitenwegen en de snelweg daalt hij echter naar 4 uur. Aangezien ik er vanuit ging dat het aan de thermostaat zou liggen, heb ik deze vandaag ook vervangen. Helaas zonder resultaat..... De temperatuur is nog steed niet mooi stabiel op 3 uur.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn? De koelvloeistof zelf ziet er goed (blauw) uit. Ook het niveau is constant, dus geen (inwendige) lekkage. De auto rijdt verder uitstekend. Ik heb twee vragen:

- Wat kan de oorzaak zijn van de schommelende temperatuur?
- Is het erg dat de temperatuur schommelt/ te laag is?

Hopelijk kan iemand mij op weg helpen!

Alvast bedankt,

RR

Ludo

ik zou de temperatuursensor ook eens vervangen.

rr850t5

Bedankt voor je reaktie Ludo,

Waar vind ik de temperatuursensor op het blok?

Thanx
Roy

mehn

Citaat van: rr850t5 op 31-07-2007 19:23:21
Waar vind ik de temperatuursensor op het blok?

Die zit in het thermostaathuis, vlak onder de thermostaat.
Rechts op Ludo's afbeeling is ie te zien.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: