Korte afstanden

Gestart door italia, 01-08-2007 13:41:19

Vorige topic - Volgende topic

johan283

Citaat van: italia op 03-08-2007 14:02:58

Contractperikelen vandaag afgerond, financieel iig weer een stuk vooruit gegaan.

netjes, kanik zelf ook wel weer eens gebruiken ::)

italia

pfff, wat een rit, afstand viel me toch tegen. 1050 km in toch dik 11 uur, zonder noemenswaardige file's. twee keer een detour maken voor autogas is daar toch debet aan.

Over de opmerking, "autogas net van de AB", doen ze dus wel, bij vermelding van een autohof met gas staat het groot boven op de bewegwijzering, valt me mee.

vermoeid van de rit? tja zo lag rijden is niet nix natuurlijk, maar dankzij de NU GOED WERKENDE CRUISE!!!!!!!!! joehoe!!. Remschakelaar bleek de boosdoener, net voor de reis vervangen, gelukkig. Maar ook de uitmuntende stoelen doen hun werk goed. Tijdens de eerste stop na 500 km een paar duitsers uit hun Ford MPV zien rollen, heb ik niet gehad, en weet bijna zeker dat ik langer dan hun had gereden.........

Vertigo

Citaat van: italia op 07-08-2007 20:39:29
pfff, wat een rit, afstand viel me toch tegen. 1050 km in toch dik 11 uur, zonder noemenswaardige file's. twee keer een detour maken voor autogas is daar toch debet aan.

Over de opmerking, "autogas net van de AB", doen ze dus wel, bij vermelding van een autohof met gas staat het groot boven op de bewegwijzering, valt me mee.

Ik ken ook op weg naar Munchen genoeg LPG-stations waarvoor geen detour nodig is. Plan je tank stops gewoon bij die stations.
Ik maak zelf gebruik van stations die aan de autobahn liggen of bij een autohof. Oke, als ik erg doortrap heb ik een extra tankstation nodig (en dat ligt 1km van de autobahn, maar is ook snel te bereiken en bovendien ook nog iets goedkoper)

italia

Kijk Ief,

Zo ziet dat er uit, 850, 10 klepper, automaat........ pas de probleem! maar zet hem niet in de schuur.....

italia

Na twee weken allerzuidelijkst Duitsland ben ik weer terug, (voorlopig definitief). Werk viel erg tegen, etterlijk twee week met mn vingers in de neus gezeten. Ook er achter gekomen dat 2 week bij mn meisie vandaan wel erg veel gevraagd is.

Maandag weer met een aantal nieuwe uitdagingen in Rotterdam beginnen en dan zien we wel weer.

Ergo: na een klotedag werk is het heerlijk om terug naart hotel ff flink open te trekken op een steile bergpas, maar sochtens die pas weer beneden is dan wel weer deprimerend. ;)

Taranis

Maar nu hoef je dus niet meer naar Duitsland, of over twee weken toch weer wel?

Mooie foto's trouwens!  8)

Enno

Citaat van: italia op 07-08-2007 20:39:29

vandaag om 8:15 vertrokken uit Freyung....in totaal 894km gereden. Ik kwam om 17:30 hier aan in almere. Volgens mij is dat 9 uur en 15 minuten. Ik heb 5 keer onderweg gestopt, waarvoor 3 keer om LPG te tanken. Volgens de GPS / navigatie  zou ik precies 8 uur gereden hebben met een gemiddelde snelheid van bijna 112 km / uur.

Op de heenweg ging het wat sneller. Maar dat kwam voornamelijk doordat die ellendige "Hollanders" met die te kleine wagens niet toen "zo snel as mogelijk" .....naar huis wilden gaan. Dat remt toch behoorlijk af. Als ik me niet vergis lag mijn gemiddelde snelheid op de heenweg een 10 km hoger dan op de terugweg.

italia

Citaat van: Taranis op 19-08-2007 22:05:05
Maar nu hoef je dus niet meer naar Duitsland, of over twee weken toch weer wel?

Mooie foto's trouwens!  8)

Nee, voorlopig (voor dit project) niet meer, maar tja: je weet het niet...

Foto's zijn gemaakt met een N73  ;D

italia

Tis wat stil geweest de laatste tijd, twijfels alom.

Ben er achter gekomen dat de kilometerstand (270K)  inderdaad veel te rooskleurig was. Auto blijkt bijna twee ton meer te hebben. Nu moet ik zeggen dat ik het afgelopen bijna jaar vrijwel probleemloos heb gereden, maar dat voor het plezierige/noodzakelijke er toch wel erg veel onderhoud aan staat te komen.

Onlangs al vervangen, komplete remmerij voor en draagarmrubbers. dit hielp veel maar toch blijft er een vreemde gewaarwording bij het sturen.

Automaat houd zich prima, al gaat ie onder vollast wel eens protesteren bij 3/4.

Kortom; 50 K kilometer per jaar, financieel ruimte. (sommetje)= nieuwere auto.

Heb een optie op een S60 D5 intro edition. 01.

Moet ik me weer helemaal opnieuw in de techniek inleven....  ???

Ga het rofflenen wel missen, altijd een lichtelijke aversie tegenover diesels gehad....

why-not

Er is toch ook een 'roffel'diesel :eusa_think:

Taranis

Citaat van: italia op 18-11-2007 13:38:08
Ga het rofflenen wel missen, altijd een lichtelijke aversie tegenover diesels gehad....

Dat gevoel ken ik. Ik ben er ook nog niet uit. LPG in de 850 pleuren, een R kopen en daar LPG in leggen, of een diesel kopen.

Hoe ben je d'r achter gekomen dat de tellerstand niet klopt? Mogelijkheid om de verkoper aansprakelijk te stellen?

why-not

1 keer in de +/- 1000km tanken heeft toch ook wel wat i.p.v. iedere 300km  :eusa_think:

diesel versus LPG

Taranis

Moet ik hieruit afleiden dat je LPG niet nog een tweede keer zou doen?

BenC70ES

Citaat van: why-not op 18-11-2007 17:37:10
1 keer in de +/- 1000km tanken heeft toch ook wel wat i.p.v. iedere 300km  :eusa_think:

Maar je stinkt wel geen uren in de wind nadat je dat smerige zwarte vulpistool hebt vastgehad...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

why-not

Citaat van: BenC70ES op 18-11-2007 17:54:09
Citaat van: why-not op 18-11-2007 17:37:10

Maar je stinkt wel geen uren in de wind nadat je dat smerige zwarte vulpistool hebt vastgehad...

daar hebben ze toch handschoenen voor uitgevonden.