Het is zover: V70 gekocht!!!

Gestart door Polarbär, 02-08-2007 10:28:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Polarbär

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier. En om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik heb (nog) geen 850 of x70.  :eusa_wall:
Momenteel rijd ik rond met een TDI van VW. Aan het eind van het jaar heb ik echter een grotere auto nodig, met meer dan vijf zitplaatsen. Vandaar mijn gedachten aan een 850 Estate of V70 met bankje achterin...
Sinds het verschijnen van de 850 (help, ik word oud  :eusa_doh:) ben ik altijd fan van dit model geweest. Bovendien heb ik een veiligheidstik, en dus altijd verliefd gekeken naar Volvo's. Het lijkt nu tijd om die droom te verwezenlijken.
Ik hoop hier op het forum veel te leren.

Veel roffelplezier!
Polarbär

FGG

Welkom op 't Forum!

Meer dan 5 zitplaatsen? Volgens mij heeft een 850 er ook maar 5 en zo'n bankje achterin.... :eusa_think:

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

mehn

Citaat van: FGG op 02-08-2007 10:31:18
Volgens mij heeft een 850 er ook maar 5 en zo'n bankje achterin.... :eusa_think:

7 toch...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

FGG

Citaat van: mehn op 02-08-2007 10:50:08
Citaat van: FGG op 02-08-2007 10:31:18
Volgens mij heeft een 850 er ook maar 5 en zo'n bankje achterin.... :eusa_think:

7 toch...

Ik doelde meer op de functie. Ik weet niet of ik mijn kids in de kreukelzone zou willen zetten.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Polarbär

Citaat van: FGG op 02-08-2007 10:31:18
Ik doelde meer op de functie. Ik weet niet of ik mijn kids in de kreukelzone zou willen zetten.

Het alternatief is een MPV-achtige auto: Zafira, 307 SW, Touran, e.d.
Ik betwijfel of dat veiliger is dan een 850/X70 met bankje achterin...

pimsam

Ik heb de laatste tijd meer discussies gelezen over het derde bankje in een station en er wordt dan meestal verwezen naar een MPV. Nu heeft binnen mijn vriendenkring iemand een C4 Picasso met in de bodem inklapbare achterstoelen. Je wilt niet weten hoeveel ruimte er tussen rugleuning en achterklep zit.... :eusa_shifty: Over veilig gesproken. Zelfs een Grand Espace laat hier niet veel ruimte over (zijn daar ook meer stoelen dan stoeltjes).
Kortom, in beide gevallen midden in de kreukelzone. En als de kreukelzone maar een centimeter of 20  is dan is de gehele auto te stijf van achter en loopt iedereen gevaar bij een botsing van achter.
Daarentegen zit men in een station meestal achterstevoren en dus met het kwetsbare lichaam verder van een binnenrijdende auto af dan dat men met de rug zowat tegen de achterklep aan zit.

pimsam

O, helemaal vergeten. Welkom hier en succes met de zoektocht. :)

Chris

Welkom hier! Zoek ze :)

Polarbär

Eindelijk is het dan zover. Vandaag een V70 classic gekocht. Het is een 2.5 20V geworden, van oktober 1997, geïmporteerd uit Duitsland. Km.stand: 172.000. Kleur 'black stone' en mooie T5-velgen eronder. En natuurlijk het gewenste bankje achterin. Verder nog leuke extra's: zwart lederen bekleding, ECC, elektrisch schuifdak, originele volvo CD-speler/wisselaar.
Het rijdt heerlijk. 't Is even wennen aan de andere karakteristiek t.o.v. een TDI. Minder koppel onderin, maar dat was een bewuste keus. Het onderstel is trouwens een stuk beter dan van een Golf IV/Bora. En de stoelen zeker ook.
Ik geniet... ;D




Jans Duiven

Van harte met je mooie V70.

Hoe ging de aankoop en de import?
Ben je nog tegen onverwachte zaken aangelopen?
Daar ben ik wel benieuwd naar.
Mooie bak man!

Hans

rifwachter

gefeliciteerd met je mooie aanwinst !
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

KUKO (Rob)


mehn

Mooi interieur  :eusa_clap:

Alleen die kleur van de pookhoes  :eusa_think:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

)()()sT

Mooie wagen, voor het interieur teken ik direct :)

Thom V

Mooie Wagen :eusa_clap:

Veel Plezier Ermee!