Hoeveel kilometer gemiddeld met een set voorbanden?

Gestart door ewing, 03-08-2007 13:27:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ewing

Met het risico, dat een dergelijk topic al een keer eerder geopend is, maar ik vroeg me af hoeveel kilometer een ieder gemiddeld doet met een set (voor)banden? Daarbij weet ik, dat dit uiteraard afhangt van het merk, de soort band en de rijstijl, maar toch moet er een soort gemiddelde zijn.

Ik rij op dit moment op een set Dunlop SP9000 in de maat 215/45 (17 inch) die er onder zitten sinds de teller op ong. 230.000 km stond, nu (afgerond) 270.000 km. Tussendoor even (1 maand) winterbanden eronder gehad, maar al met al denk ik zo ongeveer 35.000km gereden te hebben. Het profiel van de voorbanden is nu nog ong. 3 mm en ik begin te merken dat de grip iets minder wordt.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.... :D

Marc O.

Michelin Primacy: bijna 60.000km (voornamelijk snelweg),
profiel voorbanden: minimaal (binnenkort vervangen, alhoewel nog geen apk afkeur)
profiel achterbanden: ca. 5 mm (schatting)
...The Nile isn't just a river in Africa...

jan piet

Heb er nu Primacy's onderliggen na een jaartje wat Eco's van Michelin versleten te hebben. Heb achter ongeveer 80.000 met setje Eco's gedaan, voor gemiddeld 50-60.000. Was erg ontevreden over de band, dus op aanraden garage Primacy's er onder ( Sinds 40.000) Voor nog behoorlijk profiel dus zal de 60.000 wel halen, achter nog niet op de helft. Ben er erg ontevreden over: ze juichen niet van geluk, maar schreeuwen het bij iedere leuke bocht uit van angst.
Net uit Italië terug: staan daar nog met de vingers in de oren, wat een bagger banden!
Hoewel ik Michelin freak ben, twijfel ik hevig, krijg over 3 weken weer een beurt en denk serieus over eerder wisselen, maar wat???
Gr,JP

Eugene

Pirelli Pzero Nero ongeveer 6000km. Plakken als een idioot, nog nooit zo'n goed plakkende band gehad. Zowel droog als regen, maargoed... de levensduur was er ook naar ;)


If it's not blown, it sucks...

Misha

55.000 met Michelin Primacy's, met regelmatig wisselen.
Puur alleen voor doen ze het zo'n 30.000.
Ik wissel met 4 mm, want dan doen ze het niet meer.


Pirelli P6000: 20.000:lawaai
Michelin Energy k-zooi: 40.000, maar deze zijn harder dan het wegdek.

En nu dus Exalto2.. maar ik schat in dat die de 30.000 niet gaan halen..
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

wepster

op de voor kant (lees stuuras) michelin pramacys nu al 30 dkm en nog 7 mm profiel op de achter as kumho na 30 dkm een aanmerking op de keuring (en een teering geluid bij 120 km/h) dus de volgende banden op de achter as michelin pramacy's en dan maar hopen dat we rondom weer strak in de banden staan zonder veel herrie.

het laatste set banden waren 4 good year nct 2 en die hebben het maar 30 dkm gehouden goede wegligging (lees grip) in droog en nat maar slijtage zeer hoog ga dus toch voor de michelins en hoop met deze banden de 80 dkm vol te krijgen.

dit is me op de vracht wagen met michelins gelukt om ze op 300 dkm t krijgen dus ja dan moet de 80 dkm op de luxwagen ook wel lukken niet dan  ;D ;D ;D


denk wel dat ket ook een hoop aan de rij en stuur stijl ligt als ik het zo even mag zeggen.


greets wepster

thuur

Citaat van: wepster op 03-08-2007 23:54:30
op de voor kant (lees stuuras) michelin pramacys nu al 30 dkm en nog 7 mm profiel op de achter as kumho na 30 dkm een aanmerking op de keuring (en een teering geluid bij 120 km/h) dus de volgende banden op de achter as michelin pramacy's en dan maar hopen dat we rondom weer strak in de banden staan zonder veel herrie.


Even off-topic:

Dan laat de uitlijning maar nakijken achter. Mijn GLE had het achterwiel iets naar binnen staan met als gevolg dat de banden achter (Michelins!) scheef waren afgesleten. Enorm gejank bij 120 ja... Net een vrachtwagen met kale bandjes :-X


Gr ;)

JorritV70

GoodYear Eagle F1 (225/45/17) 25000 MET EEN DIESEL en nu al op, volgende worden zeker weer Michelin, ben alleen nog opzoek of ik ze gewoon bij de lokale banden dealer hal of via het internet.

robbozz

voor de mensen die een adres hebben om de banden erop te draaien:

http://ssl.delti.com/cgi-bin/details.pl?ID=Newsletter_0701_Homepage&Country=NL

heb daar in het verleden ook mijn banden besteld, en het scheelde 40% met de winkel prijs! :eusa_whistle:
meeste banden op voorraad en binnen een paar dagen in huis(of ander adres)

Robbozz

Reitse

Michelin Primacy's voor ongeveer 60dkm (toen afgeschreven vanwege lekke band :-\) achter die energy dingen, gaan daar ook wel meer dan een ton mee maar ook die moet je niet goed lekrijden... . Nu voor weer de Primacy's en achter de energy-dingen, zijn goed stil, geen gegier of wat dan ook ;)

JCviggen

20.000 ongeveer, incl. een ronde of 10 Nürburgring. Gelukkig rij ik ook veel autostrade  :eusa_whistle:
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Eugene

Citaat van: JCviggen op 14-09-2007 22:26:45
20.000 ongeveer, incl. een ronde of 10 Nürburgring. Gelukkig rij ik ook veel autostrade  :eusa_whistle:

;D

Als we het dan over tijdsperiode hebben, doe ik toch nog langer met een set banden :P

If it's not blown, it sucks...

Enno

Citaat van: Reitse op 14-09-2007 22:23:13
Michelin Primacy's voor ongeveer 60dkm (toen afgeschreven vanwege lekke band :-\) achter die energy dingen, gaan daar ook wel meer dan een ton mee maar ook die moet je niet goed lekrijden... . Nu voor weer de Primacy's en achter de energy-dingen, zijn goed stil, geen gegier of wat dan ook ;)

Binnenkort op de V70......2 primacies zo hoop ik...in de maat 195/60.  In het voorjaar dan ook maar de andere banden vervangen......naar 195//60....Dan hoop ik er 80000 mee te kunnen rijden......met de huidige bridgestones heb ik het een dikke 60000 Km uitgehouden. Die zijn nu OP....

Op de 850 komen de 17 inch wielen. Daar worden goodyears 215/45-17 bandjes op gemonteerd. Omdat het een automaat is, zal naar ik verwacht het slijtage patroon bepaald worden hoe ik de bochten ga nemen. Wielslip met de automaat zal lastiger zijn dan met de geschakelde V70. Ik verwacht met de 850 toch ook weer 60000 KM met 4 bandjes te doen.....


t5karel

Ik rook ze op in 6000-7000 km.Ongv een half jaartje.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

mitchelli

Heb mn bandjes (goodyear eagle f1) nu zo`n 2 maanden (4000km).3 banden zijn nog heel goed,alleen linksvoor is om de een of andere reden nog maar zo`n 2 mm  ;D  
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....