Volvo V70 2.5TDI: verlies vermogen na installeren ruilmotor

Gestart door Christiaan20, 07-08-2007 22:05:11

Vorige topic - Volgende topic

Christiaan20

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag mijn V70 2.5TDI uit 1998 opgehaald in Antwerpen bij een bedrijf dat er een ruilmotor (144.000km) in heeft gezet na het vastlopen van de originele motor (388000km).

Het probleem is dat het lijkt alsof de turbodruk volledig weg is. Ik ben gewend dat bij 2000 toeren de motor een stoot krijgt van de turbo waardoor hij lekker weg accelereert. Op dit moment is de motor erg lui, en geen zak aan om mee te rijden.

Het lambdasondelampje brandt, en ik heb het idee dat de motor te warm wordt.

Ik ga sowieso morgenvroeg naar de Volvo dealer voor een afstelling, maar aangezien ik de expertise op dit forum erg hoog acht  ;D vraag ik ook via deze weg naar eventuele diagnoses.

rody

ed

Luchtmassa meter stuk? Verklaart ook het lambda lampje. Waarom heb je het idee dat hij te warm wordt?
Ben je al terug gegaan naar het bedrijf wat de motor heeft gemonteerd. Lijkt me logisch dat zij het oplossen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Misha

Citaat van: ed op 08-08-2007 09:40:54
Luchtmassa meter stuk? Verklaart ook het lambda lampje. Waarom heb je het idee dat hij te warm wordt?
Ben je al terug gegaan naar het bedrijf wat de motor heeft gemonteerd. Lijkt me logisch dat zij het oplossen.
Dat kun je je afvragen, als ze de auto zo mee (durven) geven... :eusa_snooty:

Ik ben wel weer verbaasd over zo'n verhaal trouwens... Dat verzin je toch niet ? Je gaat naar een bedrijf dat je motor wisselt omdat de oude in de soep ligt... krijg je er een mee waar de storingslampen op branden..
Vind je het gek dat de 'branche' zo'n slechte naam heeft.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Christiaan20

Vanuit het bedrijf dat de motor heeft gewisseld kreeg ik te horen dat ik 'eventueel' nog bij Volvo langs moest voor een afstelling. De baas had de auto test gereden, en vond de motor nogal lui, "maar het was dan ook maar een volvo" en zelf reed ie dan ook in een 3.0 X5.

Anyway, ik ben net terug van de dealer, auto rijdt weer top na afstelling. :)

Er is ook meteen een afspraak gemaakt voor een kleine beurt en volledige controle, en ik heb een veerpootbrug besteld.  :eusa_dance:

Taranis

Christiaan20

Het motormanagement, kan dat? De monteur had het over foutmeldingen in de motor.

thuur

Fijn dat het opgelost is :D

En stuur die baas van dat garagebedrijf maar eens naar een 850 meeting :evil:

Gr ;)

Taranis