Heldere koplampen [optische tuning]

Gestart door Serge, 05-06-2003 00:25:57

Vorige topic - Volgende topic

@®-

Citaat van: @®- op 07-06-2006 00:03:42
Citaat van: elianmars op 06-06-2006 22:57:47
Da's toch mooi, dat je er helemaal happy mee bent!

Ik had 'm zelfs 250 geboden. Dat wilde hij niet. Zal hij achteraf toch wel spijt van hebben gehad  ;D ;D

Waar zat er een scheurtje in?

Oh ja, heb je er een fotootje van? Ik heb van de chromen versie alleen maar fotoshops gezien. Nog niet "in het echt op een wagen gemonteerd" gezien. Misschien dat dat me helpt met de uiteindelijke beslissing....
Speciaal voor jouw heb ik alles als een gek zitten installeren en het probleem proberen op te lossen. Heb je er nu wat aan? ik denk het niet, want ik heb zojuist een foto gemaakt waar je eigenlijk alleen maar kan zien dat het heel veel licht geeft  8).

Morgen zal ik even een goeie proberen te maken.

Eugene

zou mooi zijn, kan ik nog eens denken :P

If it's not blown, it sucks...

@®-

Citaat van: Eugene op 07-06-2006 00:09:02
Jij hebt ze toch al besteld?

Eugene

Citaat van: @®- op 07-06-2006 00:10:14

Das waar, maar neemt niet weg dat ik nog steeds een beetje twijfel, net als Marcel ;)

elianmars

;D ;D Zo zie ik er inderdaad niet veel van.

Wel bedankt voor de moeite, trouwens!!  ;)

elianmars

Citaat van: Eugene op 07-06-2006 00:11:13

Das waar, maar neemt niet weg dat ik nog steeds een beetje twijfel, net als Marcel ;)

Oooh, stiekemerd!! Ik dacht dat je voor 100% zeker was?

Eugene

Citaat van: elianmars op 07-06-2006 00:11:51
Citaat van: Eugene op 07-06-2006 00:11:13

Oooh, stiekemerd!! Ik dacht dat je voor 100% zeker was?

ja, 100% zeker dat de zwarte het niet worden....  :P

Chrome zijn besteld, maar toch nog een minimale twijfel ::)

Ik twijfel harder over de kleur van de velgen ... :-\

@®-

Ik kan je een advies geven ga niet voor 2 setjes  ;D want het is een pokkebaan, als je geen Japanse handjes hebt. Ik had een lamp compleet gemonteerd, ga mijn wissertje monteren kom ik erachter dat dat zarte tegenhoud dingtje nog op de oude lamp zit  :-[. De hele zaak kon er dus weer uit, dat is ook wel de reden waarom ik er zo lang mee bezig ben geweest.

Als je alles goed voorbereid en goed oplet met demonteren moet je het kunnen redden in een uurtje.

elianmars

Citaat van: @®- op 07-06-2006 00:15:59
Ik kan je een advies geven ga niet voor 2 setjes  ;D want het is een pokkebaan, als je geen Japanse handjes hebt. Ik had een lamp compleet gemonteerd, ga mijn wissertje monteren kom ik erachter dat dat zarte tegenhoud dingtje nog op de oude lamp zit  :-[. De hele zaak kon er dus weer uit, dat is ook wel de reden waarom ik er zo lang mee bezig ben geweest.

Als je alles goed voorbereid en goed oplet met demonteren moet je het kunnen redden in een uurtje.

Het meeste pielwerk lijkt me nog te zitten in het monteren van de koplamphoogteverstelmotortjes (mooi woord, hè  ;D).
Ik had voor onze wagen twee nieuwe koplampen aangeschaft (imitatie). Daar wilde ik die motortjes op monteren. KRAK! Kapot......
Toen heb ik het glas van de nieuwe units maar overgezet op de standaard Volvo units  ::)

Hopelijk breekt de boel niet zo snel af bij die heldere units!  :-\

Eugene

ken het klusje. Heb ik samen met GeertG gedaan toen zijn lampen apk afkeur waren. ff de lampjes van de T-5 erin en daarna weer om zetten ;D

Was idd een werk voor kleine flexibele handjes

@®-

Citaat van: elianmars op 07-06-2006 00:18:34
Citaat van: @®- op 07-06-2006 00:15:59

Het meeste pielwerk lijkt me nog te zitten in het monteren van de koplamphoogteverstelmotortjes (mooi woord, hè  ;D).
Ik had voor onze wagen twee nieuwe koplampen aangeschaft (imitatie). Daar wilde ik die motortjes op monteren. KRAK! Kapot......
Toen heb ik het glas van de nieuwe units maar overgezet op de standaard Volvo units  ::)

Hopelijk breekt de boel niet zo snel af bij die heldere units!  :-\
Wat je moet doen voor het demonteren is je koplamp hoogte afstelling maximaal naar beneden te zetten waardoor binnen in de unit het armpje maximaal uitsteekt en je zo wat meer ruimte krijgt. Wel verwarrent is dat je de originele na beneden moet bewegen om het kogeltje eruit te krijgen, en bij de heldere lampen het kogeltje ervan bovenaf erin moet zien te werken. Maar gewoon goed kijken via de openingen om de lampen te verwisselen of het kogeltje erin glijdt.

@®-

Citaat van: Eugene op 07-06-2006 00:24:04
ken het klusje. Heb ik samen met GeertG gedaan toen zijn lampen apk afkeur waren. ff de lampjes van de T-5 erin en daarna weer om zetten ;D

Was idd een werk voor kleine flexibele handjes
Kleine flexibele handjes noem je dat?

Je moet ongeveer 25 jaar sleutel ervaring aan franse auto's hebben gehad wil je bij de onderste bout kunnen komen. Oftewel breek eerst je hand (rijd er desnoods overheen) wil je hel voor jezelf wat makkelijker kunnen maken.

En uiteraard ben ik ongeveer 6 keer mijn dopje kwijt geweest omdat ie van mijn ratel af viel, en die dopjes hebben de nare eigenschap om ergens te vallen waar je helemaal niet bij kunt.

Eugene

gewoon een steeksleutel werkt makkelijker voor die bout.

@®-

Citaat van: Eugene op 07-06-2006 00:33:29
gewoon een steeksleutel werkt makkelijker voor die bout.
Voor de onderste?
Daar kwam ik niet bij met mijn steeksleutel.

elianmars

Het gaat nu over steeksleutels en doppen...... Ik kan me niet herinneren dat ik veel moeite had om de units te demoneren en monteren  ???