speakers optimalizeren

Gestart door axelvr, 11-08-2007 13:54:55

Vorige topic - Volgende topic

axelvr

hoi ,

ik heb laatst wat speakers gekocht voor in de achterdeuren , enkel waren deze speakers een 10'tje duur en dat merkte je.

dus ben ik nog eens gaan kijke op marktpaats en pioneer ts-c1720 gekocht (150w max. 50w nom. , 4ohm)

ze zijn 17cm groot en dat past na heel veel knutselwerk eindelijk in de deur (gaten vergroot in de deur , en randen van de speaker afgezaagd)

maar ik heb er nu 1'tje in zitten (de andere moet ik de rand nog van afzagen) maar ik vind het geluid niet zo goed als ik had gehoopt ,
de speakers zijn goed maar ik heb het gevoel of het geluid niet goed tot zijn recht komt in de deur.

weet iemand iets waardoor het geluid beter tot zijn recht komt?

met vriendelijke groeten  ,

axel

jan_sq

probeer de deuren goed te dempen met bituum matten.
en zorg dat je speaker goed vast zit

axelvr

Citaat van: jan_sq op 17-08-2007 10:04:48
probeer de deuren goed te dempen met bituum matten.
en zorg dat je speaker goed vast zit
enig idee waar ik die kan kopen?

gr

Laserblue

je kunt bitumen bij elke autohifizaak kopen of bij Speaker en co of in Gorinchem bij Merford bijvoorbeeld
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Quota

Misschien niet helemaal het juiste topic, maar ik overweeg om tweeters aan te schaffen die ik in de D-stijl van de auto kwijt kan. Nu weet ik alleen niet of dit een zinvolle upgrade is voor een dinky (double income, no kids) of dat dit alleen zinvol is voor vaders en/of taxi chauffeurs.

Heeft iemand de standaard Volvo tweeters in de D-stijl gemonteerd zitten, en zo ja, zou ik eens mogen komen luisteren of dit voor mij interessant genoeg is?

Bij voorbaat dank!

HaRdCoRe-WeZ

Ik wil nog even reageren opAxel, weet je zeker dat je de + & - goed hebt zitten links en rechts? Denk dat ze uit fase speelden, klinkt voor geen meter.

Tweeters in de D-stijl lijkt mij overigens weinig zinvol, geluid moet van voren komen.

Quota

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 03-10-2007 11:33:46
Tweeters in de D-stijl lijkt mij overigens weinig zinvol, geluid moet van voren komen.

In principe ben ik het met je eens, voor een lekker ruimtelijk effect zouden de tweeters in de D stijl toch wel verschil kunnen maken, vooral omdat ik nu de treble noodgedwongen nogal ver heb openstaan...

Maar er zijn hier dus geen mensen die de speakers in de D stijl hebben zitten, en mij er even naar zouden willen laten luisteren?

Quota

Van het weekend trouwens een nieuwe tweeter rechtsvoor ingebouwd, de oude gaf geen enkel signaal... Wat blijkt, er zat er helemaal geen een in! ( en linksvoor dus wel).

Wat trouwens wel typisch is, koop je een originele tweeter van 70 euro, zitten de twee plastic klemmetjes waarmee je hem vast moet zetten er niet eens bij! grrrrr.... dit soort zuinigheid kan ik zo slecht tegen...

Gmid

Citaat van: Quota op 09-10-2007 08:24:50
Van het weekend trouwens een nieuwe tweeter rechtsvoor ingebouwd, de oude gaf geen enkel signaal... Wat blijkt, er zat er helemaal geen een in! ( en linksvoor dus wel).

Wat trouwens wel typisch is, koop je een originele tweeter van 70 euro, zitten de twee plastic klemmetjes waarmee je hem vast moet zetten er niet eens bij! grrrrr.... dit soort zuinigheid kan ik zo slecht tegen...

Raar, ik was juist erg verheugd dat de klemmetjes, klemmoertjes etc er niet bij zaten. Nu kon ik ze tenminste gewoon los bestellen waardoor ik tweedehands speakers op een originele manier kon monteren.  :eusa_clap:

Wat was dat ook alweer? "Ieder nadeel hep z'n voordeel" ?
Volvo C30 '12

Laserblue

Het is toch logisch dat er geen montage materiaal bij zit?

je koopt speakers geen montage set
Als je al speakers had die je moet vervangen dan gebruik je de oude pennetjes, en anders koop er voor een euro nieuwe bij ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Quota

Citaat van: Laserblue op 09-10-2007 08:39:15
Het is toch logisch dat er geen montage materiaal bij zit?

je koopt speakers geen montage set
Als je al speakers had die je moet vervangen dan gebruik je de oude pennetjes, en anders koop er voor een euro nieuwe bij ;)

Als het nu gegalvaniseerde schroeven of boutjes zouden zijn (zoals dat standaard bij de Fransozen geregeld wordt), dan zou ik me nog in je redenatie kunnen vinden.

Wanneer het echter plastic klemmetjes en nopjes betreft (die waarschijnlijk conform de plastic nopjes in de deurpanelen nogal makkelijk kapot gaan bij het losmaken van het onderdeel), kan ik me eigenlijk geen reden bedenken waarom dit er niet standaard bij zit, kostprijs zal minder dan een eurocent zijn, en weegt al helemaal niet op tegen de extra kosten die een monteur zou moeten maken door twee items uit het magazijn te halen ipv 1 doosje.... Of zit ik er nu zo ver naast? ???

Blijkbaar voor de dealer ook een dillema, want ik heb mijn verbazing gisteren geuit, en ik zou teruggebeld worden, dat is tot op heden niet gebeurd (en hoeveel plastic dopjes zouden we met deze bestede tijd al wel niet kunnen bekostigen?  ;))

thuur

Ik weet niet hoe hardhandig jij bent, maar mij is op al die keren dat ik een deurpaneel heb losgehad slechts 1 plastic pinnetje gebroken..

Ik kan zelfs de achterklepbekleding verwijderen zonder pinnetjes te breken :eusa_dance:

Gr :eusa_whistle:

Quota

Citaat van: thuur op 09-10-2007 16:55:04
Ik weet niet hoe hardhandig jij bent, maar mij is op al die keren dat ik een deurpaneel heb losgehad slechts 1 plastic pinnetje gebroken..

Ik kan zelfs de achterklepbekleding verwijderen zonder pinnetjes te breken :eusa_dance:

:eusa_shifty: Ach ja, wat zal ik zeggen? Ik ben beter met werken met mijn hoofd dan met mijn handen... :eusa_whistle:

thuur

Citaat van: Quota op 09-10-2007 17:21:35

:eusa_shifty: Ach ja, wat zal ik zeggen? Ik ben beter met werken met mijn hoofd dan met mijn handen... :eusa_whistle:

:eusa_think: Dan ben ik benieuwd hoe je met je neus tussen het paneel en de deur komt...

Gr ;D

Quota

Citaat van: thuur op 09-10-2007 19:16:52
Citaat van: Quota op 09-10-2007 17:21:35

:eusa_think: Dan ben ik benieuwd hoe je met je neus tussen het paneel en de deur komt...

Gr ;D

Niet, het ging namelijk om de tweeter.... :eusa_whistle: , en niet om de mid/laag component, die zal ik ook niet zelf vervangen, daar mag de monteur zijn handjes vuil aan maken...