Nieuw op het forum: Rempie

Gestart door rempie, 11-08-2007 13:56:36

Vorige topic - Volgende topic

rempie

Dag rollers. Bij deze zou ik mij graag voorstellen als Rempie. Na een stuk of vijf BMW's nu eens een Volvo gekocht.

De eerste auto waarin ik alleen op pad ging (1 dag het rijbewijs) was een Amazon B18B en die positieve herinnering is blijven hangen. De 850 werd bij zijn introductie als "geestelijk opvolger" van de Amazon gezien (de Amazon was destijds ook een grote stap voor Volvo). Zodoende toch eens zo'n ding rijden, al was het maar om weer een ervaring rijker te zijn.

Sinds twee maanden rijd ik een zwarte '95-er 850 2.5 10v G2 sedan. Niet heel erg dik in de opties, maar gelukkig wel met elektrische ramen, de mooie 15" cetus wielen, half skai interieur (praktisch), leren stuur en Volvo radio met cd wisselaar. 140pk is net genoeg om redelijk mee te komen. Wat opvalt is de lineaire vermogenopbouw. Op benzine kan ik behoorlijk sportief rijden maar de auto nodigt niet echt uit om dat te doen. De vorige eigenaar heeft hier en daar wat bespaard, b.v. d.m.v. goedkope bougies en 185 banden. De bougies zijn vervangen, de banden komen later aan de beurt.

Vriendelijke groet, Rempie

rempie

Nog even de km.stand: 300.000 rond. Net ingereden toch?!, tenminste dat lees ik hier veel bij het vermelden van hogere km.standen....

breakman

hey rempie welkom opt forum en proficiat met je aankoop !

een 850 valt niet vergelijken met zo een beierse achterwiel aandrijver. Maar ook hier zal je voelen dat je met een heerlijke auto onderweg bent ! op en top comfort en veiligheid.

een 10-kleppertje is een leuke motor voor een 850 een geblazen versie is nog leuker natuurlijk maar hiermee kom je al heel ver en je hebt het mooiste geluid !!!
als je roffel een jaartje jonger was dan had ie iets meer Pk en koppel maar geen noemenswaardig verschil hoor !

veel rijplezier !  8)

V70geRwin

Hij ziet er erg mooi uit en zwart blijft mooi!

Wat je roffel nog iets sneller maakt  ;) maar vooral mooier staat zijn de Bosch Aero Twin ruitenwissers (type A530S past direct). Zoek maar eens op het forum.

Veel plezier met je roffel!

Chris

Net exemplaar 850! Veel plezier ermee en natuurlijk welkom op het forum!

Groeten,
Chris