Autonavigatie via palm

Gestart door j.middel, 30-11-2002 18:25:53

Vorige topic - Volgende topic

j.middel

Ik zag bij de AH  >:( een palm liggen inclusief een navigatiesysteem voor in de auto, prijs EUR 899. Heeft iemand hiermee ervaring, werkt het snel, is wel een goede deal of zijn er betere systemen (vast in de auto is in ieder geval veel duurder EUR 1500).
Het zag wel goed uit.

Johann

CiteerIk zag bij de AH  >:( een palm liggen inclusief een navigatiesysteem voor in de auto, prijs EUR 899. Heeft iemand hiermee ervaring, werkt het snel, is wel een goede deal of zijn er betere systemen (vast in de auto is in ieder geval veel duurder EUR 1500).
Het zag wel goed uit.

Persoonlijk zou ik niet voor de Palm gaan.
Je hebt ook PocketPC systemen met Tomtom Navigator GPS software die dit ook kunnen.
Totmtom met externe GPS ontvanger is beter als de Navman 3000.
Je kunt echter de Navman 3000 GPS ontvanger wel gebruiken met de Tomtom navigatie software.
De nieuwe Navman 3400 moet ook heel goed zijn en zitten bijna allemaal op ongeveer 't zelfde bedrag.
De hele hoge prijzen zijn vaak in combinatie met het top model iPac met alles er op en er aan.

Reitse

Even zitten bladeren in een AK.
Het Alturion-pakket komt er redelijk goed uit (€449). www.alturion.com. Het rekent traag (als je afwijkt van de route)

Destinator is nauwkeurig, maar rekent ook traag. (€430)
www.destinator.nl

TomTom navigator is simpel, logisch en overzichtelijk. Komt er als mooiste pakket uit. www.tomtom.nl (€429)

Als extra site "voor degenen die het naadje van de kous willen weten" wordt genoemd www.pocketpcclub.nl

Overigens zijn de prijzen volgens mij exclusief handheld... :-/

s©ub@

alle genoemde pakketten zijn natuurlijk ook als "download" te vinden met "officiële key" op het net...

heb je dus alleen maar een laptop/palmtop/psion/whatever nodig met een gps reciever die je eraan kunt koppelen...

ik werk met een usb gps-reciever aan een laptop en dat werkt dus weer icm de meeste software pakketten (route66, easytravel, etc.) en moet zeggen dat dat een mooi portable systeem is wat snel en makkelijk is mee te nemen en toepasbaar is in elk soort vervoersmiddel (jah; zelfs op de boot)
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Reitse

Vandaag een dagje in een V40 gereden (850 was even voor een beurt... 180dkmbeurt dan ;)) met navigatiesysteem van Volvo zelf. Op zich lekker duidelijk systeem, wist meteen waar het was, kende alle wegen, herberekende routes snel en correct. Één nadeel, het ding wil je altijd over de snelweg laten rijden, wat lang niet altijd de meest handige route is. :)

Johann

Kun je uit zetten...

Reitse

Ongetwijfeld... maar leek me niet zo handig met 120 op de weg naar Raalte... ;)

Fokke 01.01.005

http://www.vvspy.com/resources/photoalbum/show.php?id=1144&type=

Zo'n Volvo V40 systeem zou ik inderdaad wel in mijn 850 willen hebben. Iemand een idee of dat eenvoudig te realiseren is?

groeten,
Fokke
AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

Walter

Citeerhttp://www.vvspy.com/resources/photoalbum/show.php?id=1144&type=

Zo'n Volvo V40 systeem zou ik inderdaad wel in mijn 850 willen hebben. Iemand een idee of dat eenvoudig te realiseren is?

groeten,
Fokke

Fokke,

Wij hebben een V70 staan waar het in zit (auto is van 99). Weet alleen niet hoe het met jouw stekkers en zo zit. Theoretisch kan het, met eventueel wat verloopstekkers!

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

j.middel

Als iemand zo'n V40 systeem tweedehands te koop weet, dan weet ik wel iemand die interesse heeft. Ik namelijk.
 ;D ;D

Hen3

Ik heb me de laatste dagen behoorlijk verdiept in navigatie via een pda aangezien ik voor m'n werk op basis van een navigatiesysteem een programma (op een pda) moet maken.

Navigatie op een PDA is stukken goedkoper dan een ingebouwd systeem en je hebt dan ook nog eens een mooie veredelede agenda erbij!! Bovendien is het systeem eenvoudig in een andere auto te monteren.

Ik ben er wel achter gekomen dat TomTom Navigator verreweg superieur is t.o.v. alle andere bestaande pda systemen. Overigens komt het systeem dat navman levert ook van origine van TomTom volgens mij. Het ziet er het zelfde uit, heeft alleen een andere naam.

Overigens gaat het bij de AH aanbieding niet om een Palm, maar wel degelijk om een Pocket PC systeem. Van Fujitsu Siemens om precies te zijn. De makro had onlangs ook een aanbieding: een Ipaq 3830 + Tomtom Navigator + GPS voor 599,= euro exclusief. Een mooie prijs, maar wel een verouderd model Ipaq. De actie is inmiddels afgelopen volgens mij, maar bij www.megasellers.nl hebben ze hem ook, voor de zelfde prijs. De AH aanbieding is op zich best leuk. De aangeboden PDA is geloof ik behoorlijk uitgerust (400 MHz, 64MB enz.), hoewel ik personlijk liever een Ipaq zou hebben.

Ik heb gisteren een nieuwe Ipaq 3970 (topmodel  :) ) gekocht. Op kosten van de zaak; ik moet natuurlijk wel kunnen testen... ;D

TomTom ga ik ook bestellen. Ik ben alleen nog aan het twijfelen of ik de navman gps ontvanger koop of de losse ontvanger die bij Tomtom zit. De Navman is als 'sleeve' uitgevoerd waar je de Ipaq inschuift. Deze is dan ook buiten de auto te gebruiken (ik programmeer nl. niet in de auto maar vanachter m'n bureau...)

Heb ik meteen een mooi navigatiesysteem voor ik m'n roffel ;D
Lijkt wel stoer 8)

Hendri

Johann

Ik heb de Navman 3000.
Is leuk omdat 't 1 sleeve is maarik heb mij laten vertellen dat de Tomtom "muis" veel sneller de sat's kan tracken en veel sneller een "fix" krijgt.
Bij de Navman kan dit echt minuten lang duren.
Nadeel van de muis is dat ie altijd los van de iPaq is en dat je weer allerhande kabels er bij moet hebben.
De werking tijdens gebruik is verder 't zelfde.
Ik zoek nog een soort vaste carkit voor de iPaq.

Rene

Er staan toevallig 3 types getest in de autoweek van deze week. Waaronder de Tom Tom

j.middel

Ik ben er ook eens mee bezig geweest. Een voordeel is inderdaad dat het ook een agenda, etc is. Een nadeel is dat met 64 mb alleen nederland geladen kan worden, en dan hou je weinig geheugen over. Duitsland laden kost ongeveer 350 mb en dat wordt dus weer een probleem.
Ik zag een aanbieding van een VDO met 6-cd wisselaar voor 799 (excl. btw) en nieuwe snelle software, maar niet zo snel als de Tom Tom. Moeilijke keuzes allemaal.

Fokke 01.01.005

Goeiemorgen,

Ik ben helemaal nieuw in de PDA/GPS materie. Het duizelt me wel een beetje bij al die terminologie.

Samengevat begrijp ik het volgende uit jullie verhandelingen en de Autoweek van deze week:

1. een PDA is een Pocket PC met Agendafunctie. Deze kan van het fabrikaat FujitsuSiemens, Compaq, Casio etc. zijn. Een Palm is geen Pocket PC omdat het een ander (niet Windows) besturingssysteem heeft.

2. GPS (Global Positioning System). Het ontvangstsysteem met GPS antenne met satelietcommunicatie zo snel mogelijk je positie op deze aardkloot bepaalt. Bijvoorbeeld Navman, dat je als een 'cradle' of 'sleeve' onder je PDA klikt. Navman heeft een ingebouwde GPS antenne.

3. Navigatiesoftware: deze laadt je in je PDA om met behulp van een GPS systeem je reisplan te kunnen laten berekenen en weergeven op je PDA.

Uit de tests en ervaringen blijkt TomTom de beste keuze van navigatiesoftware. Ik begrijp dat de losse GPS ontvanger/antenne beter werkt dan de Navman vaste 'cradle'.

En ik begrijp dat je met de keuze van PDA (geheugen) rekening moet houden als je ook de Duitse wegenkaarten wilt opslaan/gebruiken.

Hoewel ik een hekel heb aan terminologie en afkortingen geloof ik dat ik nu zelf ook met dit nieuwe virus besmet ben. Als ik wat gemist heb, dan doe ik graag verder mee in deze post om een goede keuze te kunnen maken.

Om de Autoweek te citeren: 'Pas bij Mijdrecht geeft ze de strijd op'.  ;)

groeten,
Fokke

AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c