Koppeling versus stuur

Gestart door Castro, 13-08-2007 20:07:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Castro

Beste medeforummers,


Zit nu ondertussen al een 10 tal dagen met een paranoide gevoel dat er iets mis met de volvo.

Er zit namelijk een nieuwe koppeling op en plots voel ik als ik mijn koppeling indruk of gewoon mijn voet er op laat rusten terwijl ik aan men stuur draai een wrijving in de koppeling. Nu weet ik niet of dit voor de nieuwe koppeling er in zat ook was of niet. Mischien is het wel iets dat zo is maar waar plots mijn aandacht op viel.

Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn dit even zelf te testen en me te zeggen of dit bij jullie ook is?

Dus gewoon sleutel in het contact , koppeling indrukken, naar rechts en links draaien met je stuur en nagaan of je de wrijving van aan het stuur draaien in je voet voelt die op de koppeling rust.


Alvast bedankt ,


Christophe




wepster

als je je voet iets verder naar links zet voel je het niet meer ;D ;D ;D
of je hebt wel heel erg grote voeten(lees schoenen) :eusa_silenced:

Castro

lol , je moest is weten hoe nietig ik me voel met mijn 1.64m lengte in die wagen  ;D

daar kan het dus zeker niet aan liggen.

Maar heb je het even getest?

want het knaagt echt wel hoor , ik wil zo graag lezen dat jullie me zeggen dat het allemaal normaal is


wepster

was ook als lol bedoeld castro

maar ik kan niets herkennen en die van mij is uit 92 ik denk zelf dat ze bij het monteren van je koppeling iets niet goed terug hebben geplaatst want normaal moet je koppeling en je stuur helemaal separaat staan van elkaar, maar als er iets schuurt dan is het niet goed het zou kunnen (maar pin me er niet op vast) dat ze de baksteun die aan het subframe zit onder de stuurkolom niet vast gedraaid hebben of dat daar een leiding verbogen is en die tegen je stuurkolom komt en ja dan worden trillingen door gegeven maar dan zou ik toch wel even terug gaan naar de geen die je de koppeling vervangen heeft want dat mag niet kunnen het hele handeltje moet zonder trilling of vrijving gewoon werken daar zo als al eerder geschreven het niet met mekaar in kontact staat buiten de bestuurder dan


probeer anders een foto's te maken van de hele zooi aan de bak zijde misschien dat we iets kunnen herkennen wat niet zit zo als het hoort

greets wepster

Castro

Mijne is trouwens ook een model '92.

Ga ik toch zo snel mogelijk contact opnemen met de garagist die hem vervangen heeft.

Ik wil wel foto's nemen , maar zou niet weten van wat juist en heb ook geen brug of put ter beschikking dus daat gaat al moeilijk worden om een deftig shot te nemen.

Alvast bedankt voor het antwoord.

Christophe

Castro

Voila , net afspraak vastgelegd.

Donderdag namiddag mag ik al naar de garage en dit volledig kostenloos :)


Ricardo

De afspraak is altijd gratis.  ;D
Hoop maar dat de rest ook gratis is!

daytonawim

Citaat van: Castro op 13-08-2007 20:39:06
lol , je moest is weten hoe nietig ik me voel met mijn 1.64m lengte in die wagen  ;D

Tjonge wat een mooie lengte heb jij :-)

Moeders de vrouw is slechts 1.50 meter lang :-)))))

reneetje

Citaat van: daytonawim op 15-08-2007 17:05:52
Citaat van: Castro op 13-08-2007 20:39:06
lol , je moest is weten hoe nietig ik me voel met mijn 1.64m lengte in die wagen  ;D

Tjonge wat een mooie lengte heb jij :-)

Moeders de vrouw is slechts 1.50 meter lang :-)))))

Met vrouwen is het het zelfde als met doperwten;

De kleintjes zijn het lekkerst

;)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Castro

Ahum ,


met schaamte zal ik jullie mededelen wat de reden van mijn probleempje was.

In de zitruimte onderaan de stuurstang zit een boutje met aan de andere kant een pinnetje erdoor. Mijn voetmat was naar boven geschoven en een gedeelte van het stof was uitgerafeld en in dit pinnetje vastgeraakt. Elke keer ik de koppeling indrukte en aan het stuur draaide bewoog mij voetmat dus links en rechts tegen het koppelingspedaal.

Het duurde bij de garage een kwartier voor het probleem opgelost was. Logischer wijze keek de garagist dus eerst onder de wagen maar vond niets en toen begon ie dus langs binnen te zoeken en BAM.

aangezien ze dus geen fout begaan hadden met het steken van de nieuwe koppeling heeft me dit dus een rit naar de garage en 3 eenheden gekost die dan weer gelijk zijn aan 13 €.

deze smilie ---> :-[ , lijkt mij dan ook meteen gepast ;)

thuur

Nou, fijn dat het opgelost is, toch ;D


Gr 8)

Ricardo

Zal wel een symbolisch bedrag zijn. Je hebt hem dan wel gratis kunnen wassen niet?

Castro

Citaat van: Ricardo op 17-08-2007 16:27:34
Zal wel een symbolisch bedrag zijn. Je hebt hem dan wel gratis kunnen wassen niet?

Oh jawel , het koste je maar een emmer of 20 water en 2 gazetten ;)

PS : 48 :)


Ricardo

Dan kom je de mijne toch ook even doen?

Ik voel een poetsmeeting opkomen!