Vibreren van het stuur 1e versn. en achteruit.

Gestart door VelshedaV70, 29-03-2004 23:51:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ludo

Citaat van: prometheus@v70 op 27-07-2007 10:33:55
Klakkeloos alles vervangen kan natuurlijk ook en lost, als je maar genoeg vervangt ook het probleem wel op.

je hoeft niet alles klakkeloos te gaan vervangen.
gewoon even naar een specialist die verstand heeft van de bi-fuel.
wellicht legt hij je ook nog graag uit hoe en wat...

prometheus@v70

Ja en dat probeer ik nu juist met dit forum uit te stellen!.

Eerst in dit forum de symptomen beschrijven. Dan met behulp van dit forum een diagnose stellen en dan discussieren over mogelijke oorzaken en oplossingen.Dan daarmee zelf pogen om de boel te fixen. Werkt dit allemaal niet dan kunnen we altijd nog de auto ergens bij een dealer parkeren...

prometheus@v70

Vorige week andere bougies, setje denso irridiums,  erin gezet samen met Racingbrick. Bij het verwisselen viel op dat de linker 3 cilinders een mooie koffiebruine verbranding hadden en dat de overige 2 (rechterzijde dus) een zwarte verbranding hadden, waarbij de cilinder geheel rechts beduidend minder zwart was dan degene daarnaast. Bij het verwisselen van de bougies hadden we ook geconstateerd dat de 2 bougies met een zwarte verbranding niet echt vast zaten ( kwikfit!)

Gisteren na ongeveer 1000km gereden te hebben de bougies gecontroleerd.Voor zover er een verkleuring te zien was was deze iig gelijkmatig en bij alle 5 hetzelfde.Op zich prima natuurlijk maar de verdenking dat het trillen en vibreren in mijn ontsteking zit is hierdoor mi wel wat onwaarschijnlijker geworden.Oftewel ik heb nu geen idee meer waar ik het in moet zoeken...

prometheus@v70

Zit nog even snel een topic door te lezen en zie deze post.

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=17916.0 

En dan met name dit stukje " Trillen kan de drukgroep/lager zijn (bij mij fluit ie bij vrieskou en koude motor ook).
Wat is de KMstand? Zo rond de 2-2,5 ton gaan de lagers dit soort geluiden maken, de plaat zelf kan lang mee"

Dit probleem heb ik zelf ook zie --> Http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=20800.msg393356#msg393356

Nu had ik de "piep" en het "trillen - in stuur en pedalen" niet met elkaar in verband gebracht maar als ik dit zo lees zou dat best wel eens kunnen, vraag is alleen of het trillen, doordat het druklager zijn beste tijd heeft gehad, dan alleen kan optreden bij een bepaald toeren gebied, dus in mijn geval 2000-3000 RPM??