Lambda sonde lampje blijft branden

Gestart door Charles, 13-08-2007 20:59:18

Vorige topic - Volgende topic

Charles

Tijdens het nemen van een verkeersdrempeltje ging spontaan het lambda sonde lampje branden. De roffel bleef gewoon als vanouds rijden maar, better safe than sorry, toch maar ff naar de volvo garage. Daar konden ze nix bijzonders ontdekken en werd het lampje gereset. Waarschijnlijk betrof het een storing in de bedrading. 8maanden en vele kilometers verder ging het weer branden zonder verdere mankementen. Bij de jaarlijkse beurt werd nu geconstateerd dat de storingcodes 212 en 214 af te lezen waren. Beide wijzen ook op een storing in de bedrading. Gasklep is schoongemaakt carter ontluchting is schoon en tank braaf bij shell.

Wie heeft een mogelijke oplossing?
:eusa_doh:
Real life begins at 850.

Jeroentjuh

2-1-2 Verwamde lambdasonde, signaal ontbreekt of is onjuist
2-1-4 Motortoerentalsensor, polariteit signaal verwisseld of signaal onjuist

thuur

Ik zou beginnen met de kabel en stekker van de lambdasonde te inspecteren. Niet deels weggeschroeid tegen de uitlaat of sterk vervuilde stekker...?

Meteen even de toerentalsensorstekker kuisen ;)

Gr 8)

Charles

Bedankt, ga hiermee alvast aan de slag. Heb een hekel aan brandende waarschuwingslampjes.
Als een van deze twee mogelijkheden de oorzaak was dient de boordcomputer dan nog gereset te worden?
Real life begins at 850.

Joachim1

Ja code slaat hij op dus deze even uitwissen.

douwe850

ik hed gisteravond het zelfde probleem tijdens rijden hup lampje aan maar ik ga ook even kijken naar de bedrading maar kan ik zelf het lampje resetten of moet ik daarvoor naar de dealer

ief

Ow kijk eens aan, een topic over het Lambda lampje! :-X
Nou ik ben ook lid van de Lambda club, ik heb dus de foutmelding EFI 2-3-2, iemand een idee?
Grappige is dat ik net als de topicstarter een oplichtend lambdalampje krijg als ik een hobbel neem of de auto naar beneden rijdt in een redelijk steile afdaling. Hij is nu al een week uit na vervnging van de LMM, maar ik ben ervan overtuigd dat ie binnenkort weer oplicht.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

-D©©©L-

Citaat van: ief op 02-09-2007 13:10:45
Ow kijk eens aan, een topic over het Lambda lampje! :-X
Nou ik ben ook lid van de Lambda club, ik heb dus de foutmelding EFI 2-3-2, iemand een idee?
Grappige is dat ik net als de topicstarter een oplichtend lambdalampje krijg als ik een hobbel neem of de auto naar beneden rijdt in een redelijk steile afdaling. Hij is nu al een week uit na vervnging van de LMM, maar ik ben ervan overtuigd dat ie binnenkort weer oplicht.
Vacuum lekje ief.

ief

Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...