V70 Classic gekocht (moeder)

Gestart door Volvo For Life, 13-08-2007 23:45:00

Vorige topic - Volgende topic

Volvo For Life

Hallo allemaal,

Vorige week heeft mijn moeder een V70 classic gekocht, ter vervanging van haar 850.
Wat meer ruimte was wel gewenst, en een LPG instalatie komt binnenkort ook wel van pas als ik mijn rijbewijs ga halen.

Het is een classic van '98, volgens mij een europa? uitvoering, met lichtmetaal, half leder, boordcomputer, climate control, cruise control en dat soort extra's.

Hij rijdt erg goed, alleen moeten volgens mij de voorbanden wel uitgebalanceerd worden, want vanaf de 120 is een trilling voelbaar.

Hij heeft nu 253000 kilometer gelopen, maar ziet er nog uit als nieuw.

Weet iemand trouwens of hulpveren van een 740 eronder passen? (die heb ik nl. nog liggen)
Volgens mij hangt ie vanachteren iets te ver door....
En is er toevallig ook nog iemand die weet waar die rollo's die aan de achterbank zitten voor dienen? (deels een net, en deels een dicht deel)

Mijn plannen met de auto ;D:

- V70 XC grille
- Dakspoiler
- Big front radio
- hout in het interieur (dash is nu zo saai)

Mijn moeder plannen met de auto:

- Bagagerolhoes
- Hondenrek
- Goed onderhouden. ;D

Hier wat foto's:

Vialle LPG:

Groet,

Gregory

Enno

Dat is een LPi ringtank die er in zit? Hoeveel liter gaat daar in?????

Ziet er mooi uit ...

Volvo For Life

Dank je!

Ik denk dat het een 55 litertank is, je kunt er ongeveer 400 kilometer mee rijden (met de bekende 20% eraf).

Maar LPi? Hoe kun je zoiets zien?

Enno

knopje op dashboard...en injectoren op het inlaatspruitstuk?

ik kom niet verder dan...300-320 KM op een volle tank..40 liter...als ik er 45 in stop haal ik de 330-350....

Volvo For Life

400 kilometer is misschien wat overmoedig, want helemaal leegrijden doen wij nooit. (schijnt erg slecht voor je pomp te zijn?)
Meestal gaan we tanken als het rode lampje met het laatste groene ledje knippert, dan haal je inderdaad ongeveer 300 kilometer.

mehn

Citaat van: Enno op 14-08-2007 00:21:55
Dat is een LPi ringtank die er in zit? Hoeveel liter gaat daar in?????

Ja en zo te zien eentje van 55 liter bruto.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

innocenti

Kan ook 62 liter zijn zoals bij mij vorige week is ingebouwd. Ik kan 51l netto tanken. Haal alleen de 400km niet met de R zonder de tank tot de bodem leeg te rijden. Gasgeven is te leuk  ;D

Topsport180

Strakke auto en in een mooie kleur bovendien  ;)
Veel rijplezier toegewenst !
C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221

VolvoVentje

Hey Volvo for Life, een goede indruk van de auto gekregen mooie foto's!
Een goede koop van je moeder...waar jij vast ook een hoop plezier aan gaat beleven zo te horen.

Ik vind het een mooie kleur.

Groetjes

Citaat van: innocenti op 14-08-2007 21:41:59
Kan ook 62 liter zijn zoals bij mij vorige week is ingebouwd. Ik kan 51l netto tanken. Haal alleen de 400km niet met de R zonder de tank tot de bodem leeg te rijden. Gasgeven is te leuk  ;D

Haha innocenti...ik moet je gelijk geven 400 red k ook niet zomaar, k ben nog kijken hoeveel ik red.

thuur

Welkom hier!

En die 740 veren kun je beter op volvo700vereniging.nl zetten, want hier heb je er niets aan ;)

Gr 8)

Gunnar

Propere wagen.

Wel grappig, de auto van je ouders pimpen :-)

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

hathü

Mooie V70, is het nu de auto van je moeder en voor haarzelf, of ga jij erin rijden en mag ma hem af en toe meenemen.

davidjoost

Erg fraai ding, Greg! Hoop hem binnenkort eens te mogen bewonderen, lijkt me een erg fijne kar!
Ik: S**b 9000 CD 2.0 Turbo '90 | 175pk / 273Nm
Ouders: Volvo S80 T6 '99 | 272pk/460Nm | Vialle LPi
S**b 9-5 Estate Aero '02 | >250pk by Abbott Racing | Vialle LPi

Volvo For Life

Bedankt allemaal!

Hij bevalt tot nu toe nog super, alleen moeten de banden wel snel gebalanceerd en uitgelijnt worden, dit is niks zo.
Hij trilt trouwens alleen vanaf de 110 tot de 130, daaronder en daarboven is het nauwelijks aanwezig.

Tot nu toe hebben we maximaal 320 kilometer op een gastank gehaalt, voordat het rode lampje gaat branden.
Dat vind ik toch erg netjes voor zo'n kleine tank!

Volvo For Life

Vandaag contact met autorima gehad, helaas hebben die niet echt de spullen die ik zoek.
De bagagerolhoes hebben ze alleen beige(€150,-), helaas hebben wij een grijze nodig, de houtinleg hebben ze ook niet (alleen carbon)(€125,-).
Alleen de dakspoiler hebben ze voor 155 euro, lijkt me een zeer redelijke prijs. :)

Naar de rest heb ik nog niet echt geinformeerd, misschien dat ik er binnenkort toch eens langs ga.