abs+tracs lampje brand

Gestart door mitchelli, 14-08-2007 17:40:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mitchelli

Hoewel ik er veel over heb gelezen,ben ik er nog niet uit welk probleem ik bij deze storing moet hebben:

Het was afgelopen weekend begonnen.Na mn top te hebben uitgeprobeerd (275/280km/u  ;D ),had ik mn 850 twee dagen niet gebruikt.Na hem daarna weer te starten ging meteen mn abs en tracs lampje branden.Na hem weer uit te hebben gezet,en de volgende dag weer aan waren de lampjes uit.Tijdens het rijden gingen ze weer aan.Na weer eens uit en aan te zetten ging alleen het abs lampje branden.Nu blijft alle lampjes weer uit.Ik heb hem tussen die tijd al eens uitgelezen en gereset.Hij gaf als foutcode de linker abs sensor achter aan.Maar na het wissen ging hij bij het starten gewoom weer vrolijk aan.Nu zijn de lampjes al een paar keer na het starten dus niet meer gaan branden....

Moet ik dit probleem nou zoeken in die sensor,of is dit typisch zo`n abs computer probleem?
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Dave T5

Ik heb al enkele weken hetzelfde probleem ga abs sensor eens nakijken, heb jij ook al gemerkt dat net voor het lampje opspring het rempedaal begint te trillen net alsof abs opspringt gewoon tijdens rijden zonder aan de rem te komen?

thuur

Is je auto vanaf MY95, dan zal het de controller wel zijn. Maar beter eerst ff naar de sensor kijken of het stekkertje niet scheef zit oid ;)


Gr 8)

Ludo

Citaat van: mitchelli op 14-08-2007 17:40:19
Ik heb hem tussen die tijd al eens uitgelezen en gereset.
Maar na het wissen ging hij bij het starten gewoom weer vrolijk aan.

dit is zowieso normaal.
je moet eerst even boven +-30km/u gereden hebben, dan gaat het lampje pas uit na een reset.
;)

Jaco S

#4
Bij mij blijft het ook branden.....hij ging pas branden toen ik hem vanmiddag starte en niks gevoelt met remmen....
zou het de sensor zijn??Toen ik heb kocht brande hij ook zeiden ze en toen hebben ze de sensor schoongemaakt, maar begon nu weer te branden.
zou het de sensor zijn of de abs computer?, kan je daar zelf makkelijk achter komen?

thuur

Citaat van: Jaco S op 20-03-2008 23:24:12
Bij mij blijft het ook branden.....hij ging pas branden toen ik hem vanmiddag starte en niks gevoelt met remmen....
zou het de sensor zijn??Toen ik heb kocht brande hij ook zeiden ze en toen hebben ze de sensor schoongemaakt, maar begon nu weer te branden.
zou het de sensor zijn of de abs computer?, kan je daar zelf makkelijk achter komen?

Foutcodes uitlezen en even bouwjaar en maand vertellen ;)


Gr 8)

heutink

 ???
heb ik een sinds paar dagen ook......waarschijnlijk een rotte verbinding/contakt
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

Jaco S

bouwjaar is september 1995, ben bang dat het de controller is...zoals ik aardig wat kan lezen!.....maar als ik uitlees komt dan ook te staan dat de controller is?

thuur

Citaat van: Jaco S op 20-03-2008 23:41:19
bouwjaar is september 1995, ben bang dat het de controller is...zoals ik aardig wat kan lezen!.....maar als ik uitlees komt dan ook te staan dat de controller is?

Grote kans dat het de controller is idd. De code wat gebroken solderingen geven zijn 'pomp defect' en 'sensor LA onregelmatig'. RA wil ook wel eens voorkomen, net als een rammelende pomp als je remt (maar niet in de ABS hangt) en een uitvallende snelheidsmeter. Wijst allemaal naar de controller.


Gr 8)

thuur

Ja. Als de controller kapot is dan brengt een nieuwe sensor geen oplossing. Zou wel zonde geld zijn, die sensors liggen boven de 200 euro/st.

Nee hoor, laat maar lekker zitten. Wel rekening ermee houden dat als het lampje brandt je geen ABS hebt (dus blokkerende wielen bij hard remmen). Ook kan de pomp voortijdig in werking treden. Je hebt dan een iets langere remweg.


Gr 8)

Jaco S

Wat denk je dan vanmorgen....geen lampjes!!wat moet ik nu doen......wat is beste wat ik nu doe, hun zouden sensor bestellen, maar meeste zegen dat aan de controller zou liggen......kijk als ik zeg dat de controller kan het zijn, dan denken hun ook van waarom doe je het zelf niet???

iemand idee hoe ik dit beste naar de garage kan spelen??
of gewoon sensor er in laten hangenen dan weer wachten tot abs lampje brand?of gewoon vertelen wat ik gehoord hem......en nog een vraagje hoe kan je zelf controleren of het de controller is??

Ludo

Citaat van: Jaco S op 21-03-2008 07:10:52
......kijk als ik zeg dat de controller kan het zijn, dan denken hun ook van waarom doe je het zelf niet???

als je het nou even slim aanpakt, maak je met hun een afspraak.
stel je laat de controller solderen en het kost je 100 euro.
maak de afspraak dat zij het je terugbetalen.
jij blij dat het hersteld is, zij blij dat het hun uiteindelijk meer dan 100 euro minder kost...

:D

Jaco S

#12
Ik heb het door gegeven aan ze dat meestal voorkomt dat het de controller ligt, hij zei dat die het door ging geven aan de werk plaats!

maar hoe ken je weten dat het de controller is en niet de sensor?want dat wouden ze eigelijk even weten

Jaco S

Maar, vanmorgen brande de lampjes niet meer, hoe kan dat dan?? maar nu ze uit zijn kunnen ze hem ook niet meer uitlezen nauutlijk??

FelixB

Heb hetzelfde met mijn V70n; na uitlezing door de dealer blijkt dat een ABS-ring LA versleten is, ze kijken er volgende week naar.

PS na het doortrekken tot 6.000 toeren brand nu ook het emissie-lampje alhoewel hij nog prima draait; tja het is geen 850-kwaliteit hé?  :eusa_whistle:
855R & C70 T5 cabrio automaat