Een gouden wagen, zo'n V70

Gestart door Jorg Vseventy, 14-08-2007 20:59:40

Vorige topic - Volgende topic

Jorg Vseventy

Hallo,

Ik ben Jorg, 32 jaar en pappa van bijna 2 kids. Hoewel nog niet getrouwd zijn wij nog 0,4 kinderen en 1 golden retriever van het meest burgelijke verwijderd. Tenminste dat waren we....  ;). Totdat in april mijn vriendin van mening was dat een V40 niet voldoende plaats zou bieden voor 2 kids, een V70 was de oplossing. Ik ben ervan overtuigd 100% van de lezers begrijpt dat ik zelfs niet 1 seconde heb nagedacht om onmiddellijk mijn instemming te geven  :evil:. Zo geschiedde mijn zoektocht naar een V70 classic (aangezien mijn Volvo monteur-zwager bevestigde dat 850 / V70 classic de beste Volvo's ooit zijn). en werd stil aan voorzichtig afscheid genomen van een V40 1.8 16V met 193000km op het klokkie.

Verwend door de V40 werden de volgende eisen gesteld aan de V70:
- climate control
- cruise control
- nivomat
- LM-velgen (uiteraard)
- max. 200K km (nobel streven??)
- geen groen en (rose-)rood metallic!!

Tevens waren er ook wensen:
- mistlampen voor
- achter spoiler
- minimaal half leer
- geen hout in dash board
- columba's of perfo's zouden zééééér gewenst zijn
- voorkeur voor zwart, donker grijs metallic of zilver (dacht ik)

In principe voldeden alle 2,5ltr motoren, gezien de caravan bij voorkeur een 2,5T, gezien het verbruik bij voorkeur een 10V (dillema ??!!)

Er ontstond een lijstje van 5 V70's die voldeden aan de eisen en aan de meeste wensen. Op nummer 1 stond echter een droom van een auto:
Volvo V70 2,5 10V europa plus (volgens omschrijving, maar ben er nog steeds niet aan uit welke uitvoering het exact is) met de volgende eigenschappen:
- climate control
- cruise control
- nivomat
- Perfo's
- mistlampen voor
- achter spoiler

en tevens de volgen krenten in de pap:
- Vol leer!!
- electrisch schuik/kantel dak
- verwarmde stoelen + achterbank
- high preformance speaker set
- aluminium inleg in dashboard!!
- wis was op koplampen
- desert wind, mijns inziens een schitterende kleur die weinig voorkomt
en nog wat andere opties....

Auto komt aantoonbaar van 1e eigenaar en heeft 94000km!!!! gereden (incl. NAP). Ik doe voorlopig nog niet mee in het lijstje "wie heeft de hoogste KM-stand..."

Aangezien iedereen altijd graag fotookes wil zien:

Voortaan word dus met de deur open gestart.... (anders hoor ik roffeltje niet goed genoeg!!). Ik denk dat ik met recht kan zeggen: Ik heb een gouden wagen gekocht.

ewing

Beste Jorg,

Je hebt met recht een "gouden wagen" gekocht idd! Hij ziet er zeer mooi uit en hij is qua kilometers net uit de luiers zullen we maar zeggen  ;D ! Van harte en veel zorgeloze kilometers toegewenst!

Snellebaksteen

:o 94000 :o

Doe je wel heel voorzichtig!! Die is nog niet eens halverwege z'n inrij periode!!!

Prachtige wagen! Ik voel een raar gevoel van jaloersheid opborrelen..... :eusa_shifty:
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Rayman

Welkom hier Jorg en proficiat met een prachtigmooie V70. Superkleur! Heel erg mooi! Veel plezier ermee!

Gr Rayman

oldostofjas

Mooie kleur, mooie wagen!

Maarreh, wat is er mis met groen?  :evil:
There is no place like 127.0.0.1

Marc O.

Schitterende auto, en meteen met foto's: helemaal goed hoor ;)
Welkom!!
...The Nile isn't just a river in Africa...

Domaso

Prachtige roffel! En wat 'n km stand. :eusa_drool:

Veel (rij) plezier.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

killerbee

Dat ziet er gaaf uit.  :D
En wat een km stand  :eusa_clap: :eusa_clap:
Heel veel plezier er mee

The Saint

Da's nog es voorstellen! Mooi verhaal en mooie foto's!

Veel plezier van je V70 Jorg.

The Saint, met nog net wat minder km's..  ;)
No shirt no shoes, no pinball

Chris

Mooi!! Goeie kleur :) Veel plezier ermee.. en natuurlijk welkom op het forum.

Chris

Jorg Vseventy

Citaat van: oldostofjas op 14-08-2007 21:05:37
Mooie kleur, mooie wagen!

Maarreh, wat is er mis met groen?  :evil:

Nix mis met groen, gewoon persoonlijke voorkeur... Een vriend van me reageerde als volgt op mijn auto: mooie auto, maar die kleur, dat is toch voor oude mannen?? Net wat ik zeg, persoonlijke voorkeur.

Ludo

welkom Jorg.
een mooie V70!.

Citaat van: Jorg Vseventy op 14-08-2007 20:59:40
(aangezien mijn Volvo monteur-zwager bevestigde dat 850 / V70 classic de beste Volvo's ooit zijn). 

jij hebt een goeie zwager als je het mij vraagt.  :evil:

Jorg Vseventy

Citaat van: Ludo op 14-08-2007 22:38:50
jij hebt een goeie zwager als je het mij vraagt.  :evil:

Daar klaag ik inderdaad helemaal niet over! Sinds hij bij Volvo werkt is het aandeel Volvo's in de familie met 400% toegenomen. Het wordt dan ook wel ineens een stuk betaalbaarder. Ook nog in de familie:
Volvo V70 10V automaat 1999
Volvo V40 1.8 automaat 2001
Volvo V40 2.0 1997

Topsport180

Gefeliciteerd met je aankoop ! Ik heb deze kleur volgens mij nog nooit zien rijden. Mooi !
En ik heb precies dezelfde aluminium inlegstukken op het dash van mijn C. Is weer eens wat anders dan hout (is het wel echt hout...)  :eusa_dance:
C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221

hanszelf

Citaat van: Jorg Vseventy op 14-08-2007 20:59:40
Auto komt aantoonbaar van 1e eigenaar en heeft 94000km!!!! gereden (incl. NAP). Ik doe voorlopig nog niet mee in het lijstje "wie heeft de hoogste KM-stand..."

Inderdaad....misschien kun je vast op het forum opzoeken welke olie je het beste kunt gaan gebruiken als binnenkort de inloop-olie eruit mag  :angel:

Mooie bak overigens!

Hans
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon