Rob en me bijna V70 classic..HET VERVOLG...en foto

Gestart door Robbyv70, 14-08-2007 21:33:33

Vorige topic - Volgende topic

Robbyv70

Hallo ,

Ik ben Rob 34 , en sta op het punt een V70 classic te kopen.  Het is van origine een duitse auto met een 2.4 motor en automaatbak.   Kilometerstand is ca 122000.

Zelf ben ik al langer op zoek naar zo'n soort auto, maar weet eigenlijk niet echt de tips en trucs waar ik op moet letten.    De uitvoering is me niet bekend, het bouwjaar is ergens half 2000.  Wat me trouwens opviel is dat er geen cruise opzit ??  voor zo'n kar !!

Kan iemand me vertellen het wel of niet te doen ?/

Thankzz
Rob 

thuur

Tja, wat voor antwoord verwacht je op dit forum? ;D

Welkom!

En we zien de foto's vanzelf wel verschijnen ;)

Gr 8)

Robbyv70

Hallo Thuur,

ben voornamelijk benieuwd of dat ik een import auto wel moet kopen ?   heb vanavond mijn proefrit gemaakt, en echt helemaal te gek, wat een kar !!

een foto wil ik graag toevoegen maar ik ben nog even aan het uitvinden hoe ??

R.Bijl

Nee!! niet doen.....dat virus kom je niet meer vanaf ;D (geintje)als alle boekjes met onderhouds historie erbij zitten en je hebt er een goed gevoel bij kan ik maar 1 ding zeggen

DOEN!!

Robin
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

thuur

Bij import moet je altijd wantrouwend zijn m.b.t. historie en km-stand. Kijk goed of het ingevulde boekje ook echt bij de auto hoort en of de staat van de auto (int/ext.) overeenkomt met de km-stand. Bij een Duitse auto kun je het goed navragen (mits vorige eigenaar bekend en papieren op orde). Vaar verder op je gezond verstand of neem een ervaren kennis mee. Wellicht dat iemand hier op het forum bereid is te gaan kijken (met of zonder je).

Reserveer altijd een bedrag van zo'n 1000-1500 euro in het eerste jaar voor achterstallig onderhoud. En lees de aankooptips door!

Foto's: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=13191.0

Gr 8)

Robbyv70

Het goede gevoel heb ik al sinds ik de auto op het net heb gezien.. Alleen de boekjes heb ik net tijdens de proefrit niet gezien, alleen het duitstalige boekje hoe de auto te bedienen.

in iedergeval heeft een kennis van me een eigen garagebedrijf die hem graag voor me wil keuren voordat ik tot aanschaf overga.

Het interieur ziet er erg netjes uit, alleen de matten zijn eruit gehaald, maar bv de pendalen zien er nog goed uit.  de bekleding is ook erg
netjes, wel op gezeten  dat kan je zien maar wat wil je met 7 jaar oud.

De buitenkant is echt heel erg mooi zonder schade deukjes of wat dan ook.   oja wat me ook te binnen schiet is het knopje van de airco ??? krijg het niet uit, og hoort dit bij (volgens mij climat) een automatische airco ?

thuur

Je Duits is niet zo goed dus ;D

Airco staat altijd aan als de keuzeknop op de ramen staat, of de temp. op maximaal koud.

Gr 8)

Robbyv70

de keuze knop staat bij mij altijd op de voorruit, en zelfs bij maximaal rood bleef het knopje branden....en inderdaad mijn duits zou wat beter kunnen :-)   je voelde gewoon dat er koude lucht uit de ventilatie rooster bleef komen, ook zelfs nog na enkele minuten..

Robbyv70

HET  VERVOLG.................

Eindelijk is het dan toch gelukt !!!!  enige tijd geleden ben ik bezig geweest met een V70 classic bij een handelaar vandaan.......na advies van meerdere personen heb ik eerst een aankoop keuring gedaan bij de merk dealer.....en ik ben blij toe dat ik dat gedaan heb.  Heeft me denk ik een hoop ellende bespaart.

de auto was niet meer in de staat zoals die hoorde te zijn..... maargoed met pijn in mijn hart besloten om het dan toch maar niet te doen....ga ik de showroom in om mijn rekening te betalen van de aankoopkeuring....loop ik me daar toch tegen een donkerblauwe beauty aan.  een geweldige mooie V70 classic   echt super mooi.   Kortom over ongeveer anderhalve tot twee weken komt hij de showroom uitrollen.

Ik kan haast niet wachten en het zullen wel twee zware weken gaan worden.  zodra ik hem heb zal ik proberen om wat fotoos de lucht in te krijgen.

groet,
Rob

thuur

Robbyv70

michiel

Citaat van: Robbyv70 op 03-09-2007 23:46:34
....ga ik de showroom in om mijn rekening te betalen van de aankoopkeuring....loop ik me daar toch tegen een donkerblauwe beauty aan.  een geweldige mooie V70 classic  echt super mooi.   
Is dit nou een geluk bij een ongeluk, met je neus in de boter vallen of een 'blessing in disguise'? (pardon my french).

Goed gedaan jochie!
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

reMARKable

why-not

Robbyv70

Bedankt voor de leuke reactie's.. gisterenmiddag 12-9-7  was het dan zover.

Hij (of de Roffel zoals jullie hem noemen) mocht bij de dealer uit de stal komen.

Echt een geweldige mooie auto.