850 estate op Ibiza, needs some love

Gestart door Deltalink, 15-08-2007 12:23:34

Vorige topic - Volgende topic

Deltalink

Hey gasten,

Ik ben even een weekje op Ibiza bij een vriend van mij, van wie onlangs bleek dat hij ook een 850 estate heeft :) Tis een zwarte T-5 die hij vijf a zes jaar geleden in Duitsland heeft gekocht. Erg mooi apparaat, maarrr....

Helaas heeft de auto sinds die tijd nooit meer een reguliere onderhoudsbeurt van een Volvo garage gezien, want die is er niet op Ibiza! Hij is wel af en toe naar een andere mechanic geweest voor reparatie, maar dat is het dan wel. De km-stand is op het moment iets van 160.000, en het dashboard ziet eruit als een fout-meldingen kerstboom...

Op dit moment rijdt hij wel, maar hij heeft veel minder vermogen dan vroeger en hij lekt behoorlijk olie bij de automatische versnellingsbak. Het voelt alsof er iets mis is met de brandstoftoevoer, maar ik dacht misschien heeft het ook wel te maken met een versleten koppeling/bak.

't Liefst zou ik een goeie NL monteur op een kleine 'missie' willen sturen hierheen :-) Ik had al zitten denken dat het goed zou kunnen zijn om hem naar de Ford dealer te brengen, omdat ze daar ook ervaring hebben met deze vijfcylindermotoren, en waarschijnlijk alle 850 onderdelen kunnen bestellen.

Tot slot nog wat FOTO'S!!!!! ;-D

"De achterwielophanging van de Volvo 850 is gepatenteerd onder de naam Delta-Link. Dit unieke semi-onafhankelijke systeem combineert de voordelen van een starre as met de voordelen van geheel onafhankelijke achterwielophanging." - Volvo 850 Estate folder

elianmars

Is het een ex-lpg wagen, of zit die "fraaie" sticker zomaar op het achterspatbord?  :eusa_think:

Laserblue

Ik zag die sticker heel toevallig gisteren achterop een 106je zitten op de A-16 :)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*