gierend geluid na vervanging distributieriem

Gestart door schipper, 15-08-2007 12:40:22

Vorige topic - Volgende topic

schipper

hallo allemaal,
ik ben sinds kort de trotse   bezitter van een v70  I, (de 850 dus), 2.5 144pk, automaat uit 1997.
Ik heb afgelopen maandag de distributieriem laten vervangen(door volvo) en nu giert, huilt er "iets" als ik boven de 120 km/uur kom. Het lijkt wel net onder de voorruit vandaan te komen. Het is absoluut niet hetzelfde geluid wat je heel vaak hoort als er bij een willekeurige auto de v-riem van de dynamo te slap staat! 

Ik zal binnenkort weer even contct opnemnen met de Volvo dealer waar ik ben geweest, maar is er iemand die die mij nu al kan vertellen wat die mogelijkerwijs kan zijn?

Marc O.

Ik zou niet "binnenkort" terug gaan naar de garage maar zo snel mogelijk. In ieder geval morgenvroeg meteen even bellen om melding te maken van het probleem. Als je te lang wacht zullen ze dit wellicht niet gaan oplossen onder garantie.....Succes!
...The Nile isn't just a river in Africa...

daytonawim

Hebben ze de span en geleiderollen ook vervangen ???? of
hebben ze de oude laten zitten ???

schipper

Heb de oorzaak al gevonden. Had (gelukkig) niet met de distributieriem te maken.  Ik kwam er achter dat het geluid toch echt ergens van het raam kwam en toen ik tegen het raam drukte veranderde de toon hoogt van het gieren / fluiten. Bij nadere inspectie (stond toch 3 kwartier stil in de file  ;) ) zag ik dat er een kiertje in de rechter voorraam rubber/lijst zat, net op de overgang van a-stijl naar dak.
Ik heb dit vanochtend eens dicht getaped en direct een proefrit gemaakt. Geen fluit meer te horen!!! Ik moet nu nog maar eens zien hoe ik dit probleem echt oplos. wil natuurlijk niet met een stukje ducktape blijven rijden.

Na ja , stom toeval dat het dus gebeurt op de terugweg van de garage waar ik mijn d-riem heb laten vervangen....

bedankt voor jullie reacties.

Ben al ff wat aan het rondsnuffellen  geweest op de site...en ik weet nu al zeker dat ik deze site veeeeel vaker ga bezoeken!!

)()()sT

Leuk dat je het even meldt! :)

En dan gelijk een warm welkom, dus laat die foto's maar komen  8)