'kraak' geluid bij volledige stuuruitslag

Gestart door PRINCE, 15-08-2007 15:10:23

Vorige topic - Volgende topic

PRINCE

Hallo,
heeft iemand hier ervaring mee: bij volledig stuuruitslag 'kraakt' er iets in het vooronder maar ik kan het niet gevonden krijgen (zonder iets open te maken). Kan iemand aangeven waar ik precies moet kijken.... Ik heb een V70 R AWD.

THX

Ludo

heb je de stuuruitslagbegrenzers al eens ingevet?.

b0nkolok

Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

PRINCE

Ga er vanavond even naar kijken. Het is een echt kraak geluid en geen schuurgeluid maar had daar nog niet naar gekeken. THX

CharlieFox

Had ik ook, die kraakgeluiden. De begrenzers ingesmeerd (ja, met kopervet) maar hielp niet. Totdat ik enkele weken geleden de homokineethoezen heb vernieuwd en daarbij nieuw vet in de homokineet geduwd (met m'n vingers ...). Kraakgeluid is sindsdien weg! Tip: Verwijder je grootste diameter spanband, schuif de hoes wat naar achteren, vet erin en hoes weer terug met nieuwe spanband of tie-wrap. Niet zoveel werk en wie weet helpt het?
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

Ludo

Citaat van: CharlieFox op 15-08-2007 21:40:39
Had ik ook, die kraakgeluiden. De begrenzers ingesmeerd (ja, met kopervet) maar hielp niet. Totdat ik enkele weken geleden de homokineethoezen heb vernieuwd en daarbij nieuw vet in de homokineet geduwd (met m'n vingers ...). Kraakgeluid is sindsdien weg! Tip: Verwijder je grootste diameter spanband, schuif de hoes wat naar achteren, vet erin en hoes weer terug met nieuwe spanband of tie-wrap. Niet zoveel werk en wie weet helpt het?

???
dan is de hoes toch stuk?.
hoe kan het vet er anders uit?.

Marc O.

Citaat van: Ludo op 15-08-2007 21:49:11

???
dan is de hoes toch stuk?.
hoe kan het vet er anders uit?.

Daarom heeft hij ze vernieuwd ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

CharlieFox

Links was de hoes idd gescheurd en het vet behoorlijk weggeslagen. Vet en hoes vernieuwd. Kraakgeluiden waren er nog maar zag toen nog helemaal geen link met de homokineten. Rechterhoes 3 weken terug vervangen ivm haarscheurtjes, droogtescheurtjes e.d. Ook vet vernieuwd en dat flink in de HK gedrukt. Sindsdien is het kraken weg zonder dat ik daar bewust mee bezig was. Mijn theorie:
Wrs was het vet verouderd (?) of toch wat weggeslingerd (?). Met juiste hoeveelheid nieuw vet in de HK is wrs de aanwezige speling in de rechter HK opgelost.
Hoop alleen niet dat het kraken na enkele maanden terugkomt ivm versleten HK  ;)
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

Ludo

Citaat van: CharlieFox op 15-08-2007 22:07:45
Links was de hoes idd gescheurd en het vet behoorlijk weggeslagen. Vet en hoes vernieuwd.

dat is wel wat anders dan wat je eerder als tip geeft:

Tip: Verwijder je grootste diameter spanband, schuif de hoes wat naar achteren, vet erin en hoes weer terug met nieuwe spanband of tie-wrap. Niet zoveel werk en wie weet helpt het?

bij een hoes die niet stuk of gescheurd is hoef je geen vet bij te doen, dat verdwijnt niet zomaar.
neemt natuurlijk niet weg dat PRINCE de ashoes niet moet controleren. ;)

PRINCE

Bedankt jongens. Ga er van het weekend maar eens onderkruipen om eea te bekijken/uitproberen.  :) :)

dennis85Oglt

Super tip!!!!

een heel oud topic maar ik had hetzelfde probleem, bij volle stuurslag een KRAAAAK!!!

stuuruitslagbegrenzers ingevet met kopervet en   ;) ;) ;) ;) !!!!!

Bedankt!

850 GLT 1992 (RIP)
850 GLE 1995 (RIP)
C70 T-5 2001

twotone

Citaat van: dennis85Oglt op 09-11-2015 23:03:03
Super tip!!!!

een heel oud topic maar ik had hetzelfde probleem, bij volle stuurslag een KRAAAAK!!!

stuuruitslagbegrenzers ingevet met kopervet en   ;) ;) ;) ;) !!!!!

Bedankt!

Wat kan een forum toch mooi zijn ;D
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P