Project Fred

Gestart door Thys, 16-08-2007 02:42:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

wepster

Citeer
Voorlopig houd ik de USA knippers erin omdat ik ze gewoon mooier vind, ga nog even bedenken of ik de combinatie wel mooi vind.

Ombouw was een leuk en eenvoudig klusje, ben er alles bij elkaar een kleine 1,5 uur mee bezig geweest. Daarna alle kunststof delen weer eventjes mooi in de olie gezet, inclusief de grill. Erg leuk, al die 50 vakjes... :evil:

jij wou toch een blokjes gril ;D

maar een ding is zeker als je die roest plek op je motorkap hebt bij gewerkt zal hij er nog mooier uit zien en hij ziet er nu al reete strak uit  :eusa_clap:

-D©©©L-

#46
Mooi Thijs ! Combi met de amerikaanse knippers vind ik ook erg geslaagd.
Heb je toch eerder "neon" in de auto dan ik  ;D

Thys

Neon FTW :eusa_dance: Nu nog in een paar fancy kleuren achter de grill, onder de auto, ...

Ben zelf enorm blij met het resultaat. Lichtbeeld is mooi, en er is gewoon veel licht. Aanrader!

En voor wat betreft de roest op de motorkap, dat behoeft inderdaad nog een keer wat aandacht. Het komt echter van binnenuit, aan beide zijden van de grill... Kapje onder de linker koplamp moet voor het mooi eigenlijk ook een keer opnieuw gespoten worden, of vervangen.

Thys

#48
Update: Fred staat stil.
Het begon donderdagnacht met een backfire. Wegenwacht erbij, boel opgelapt en voorzichtig teruggereden naar huis. De WW'er bleef tot aan Joure achter me rijden uit voorzorg, 200 m nadat hij afgeslagen was knalde de boel weer... Vervolgens nog 2 keer, toen was ik thuis. De volgende dag bougies gewisseld, en naar Hunters gereden (onderweg voor het eerst gespot :eusa_dance:) om een nieuwe aanzuigbuis op te halen. Die gemonteerd, boel nagekeken, gestart, nog steeds beroerd. LMM losgehaald, die bleek ook stuk te zijn. Druk gaan bellen, en om 5 voor 6 nog een nieuwe op kunnen halen bij Gerben Brouwer. 's Avonds bij Marco (waarvoor enorm veel dank! :eusa_clap:) de boel weer in orde gemaakt, inclusief nieuwe LMM, en exact bij 340.000 km zat de boel weer in elkaar, en reed hij als voorheen. Dat genoegen duurde helaas niet langer dan een kilometer of 3, waarna de boel weer klapte... Alles weer in elkaar getaped, en voorzichtig op benzine naar huis gereden. Onderweg nog even gestopt bij een tankstation, toen viel op dat hij wel erg beroerd liep. Exact zo beroerd als vorig jaar, toen ik 2 kapotte kleppen had...  :-X

rochelend en stotend de rit naar huis afgemaakt, en vandaag de boel maar weer losgehaald. De voorgaande 2 keren was het de 4e cylinder die problemen had. Met dat in het achterhoofd maar begonnen om daar de bougie uit te draaien, en jahoor, zwart, nat en vet. De rest ook losgehaald, en de compressiemeter erop geschroefd.

En dat gaf de volgende informatie:
12.5 - 10 - 11,5 - 0 - 12 bar

Dus nu maar op zoek naar een ander blok. Vertrouwen in deze heb ik niet meer, die is enkel nog leuk om open te slopen en de oorzaak van deze sh!t te vinden.

Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak geweest kan zijn? Hij heeft het dus al 2 keer eerder gehad, eerst rond 290.000, vervolgens bij 317.000 en nu bij 340.000.

thuur

Jemig, das bepaald geen goed nieuws :(

Misschien een defecte injector?

Sterkte!


Gr :-\

Thys

Goeie...beetje laat nathuurlijk, maar is dat eenvoudig te (laten) controleren?

thuur

Citaat van: thyzerrr op 17-02-2008 22:27:33
Goeie...beetje laat nathuurlijk, maar is dat eenvoudig te (laten) controleren?

Een Bosch Service center of een revisiespecialist doet ze testen (incl. rapport) en ultrasoon reinigen. Bel even rond voor de beste prijs, max. 20 euro per injector moet lukken. Mochten ze na de reiniging niet schoon genoeg zijn dan zul je de injector(s) moeten vervangen.


Gr ;)

Thys

Lijkt me stiekem wel een leuk project, nieuw blok erin sleutelen... Meteen een mooie gelegenheid om de carterontluchting te vervangen en alles op te poetsen. Maargoed...eerst maar eens een ander blok zien te vinden. Heeft gelukkig niet al teveel haast, heb de komende maand de auto maar nauwelijks nodig.

thuur

Een degelijke Stage 0 is wel aan te raden ja. Je komt nu overal goed bij, dus laat de kans niet schieten om alle keerringen, slangen en evt. pakkingen te vervangen. Vooral de krukaskeerringen en nokkenaskeerringen, daar kom je toch wat minder handig bij als het blok ingebouwd is. Het zijn wel een boel tientjes hier en daar, maar dat is zoals de Engelsen zeggen 'money well spent'.

Ook heb je de kans om een 'kaal' blok te kopen, de rest is tenslotte goed/bekend.


Gr ;)

Thys

#54
Kleine update, af en toe moet er tenslotte ook ff iets leuks gebeuren :)

Vandaag een schakeling opgehaald om de elektrische antenne los van de radio te kunnen bedienen, zodat de spriet niet uitgeschoven is wanneer je naar bijv. een CD luistert. Zie ook de onlangs ingebouwde boordcomputer :D Niet op de foto, maar wel aanwezig: stoelverwarmingsschakelaars van het nieuwe type. Toen ik de auto kocht zaten de oude erin, nu is tenminste het hele interieur MY>94



De radio zit er ook alweer een tijdje in


Inclusief bijbehorende stuurwielbediening


Er is intussen een 'nieuw' motorblok gevonden, dat wordt momenteel uit een schadeauto gebouw, plus een held om de ombouw te doen :eusa_clap:

fearless

Hey mooi schakelaartje.  ;D

Thys

Gaaf ding he. Doet het ook mooi, alleen had het kabelboompje wel ietsje korter gemogen. Hij kan nu nog wel naar de kofferbak :D

Klinkt wel ruig trouwens, zoals de motor nu loopt... :evil:

-D©©©L-

Een vaag dejavu gevoel...  ;D

3 mei 2008:





;)

Thys

oooooeh wat is ie mooi! en heel! ;D

Maar wat zit daar voor rechtopstaande pijp bij het uitlaatspruitstuk?

Emiel

Citaat van: thyzerrr op 03-05-2008 18:59:34
oooooeh wat is ie mooi! en heel! ;D

Maar wat zit daar voor rechtopstaande pijp bij het uitlaatspruitstuk?

Stage 6 carterventilatie... :eusa_whistle: