Project Fred

Gestart door Thys, 16-08-2007 02:42:52

Vorige topic - Volgende topic

KMvrtr

Citaat van: thyzerrr op 11-06-2008 14:12:09
Mocht er behoefte zijn aan een how-to voorzien van foto's, ben ik bereid deze te maken. Zoniet, dan toch lekker niet ;D

Jazeker!
:)

Thys

Welnu, speciaal voor KMvrtr en wie het verder maar interesseert, de cursus "het vervangen van de deurgrepen voor dummies" :D

Deel 1, de achterdeuren:

Verwijder het zwarte kunststof afdekkapje

Draai met een Torx 30 sleutel de twee bouten los

Neem de handgreep uit de deur, achterkant eerst

Maak de onderliggende plek goed schoon, eventueel ook met klei/scratch-remover en wax behandelen

Ik was de rubbers en veertjes van mijn X70 handgrepen kwijtgeraakt nadat ik ze gedemonteerd en schoongemaakt had, heb dus nieuwe rubbers besteld (totale kosten nog geen tientje) en de veertjes overgezet uit de 850-grepen (omdat deze niet los leverbaar zijn)

Voorzie de handgreep van het nieuwe lange rubber en monteer het veertje. Tangetje does the job

Steek het kleine rubber in het voorste gat in de deur, zo, dat het lipje achter het plaatwerk valt

Duw met een dunne schroevendraaier de pal van het slotmechanisme wat naar je toe

Handgreep in omgekeerde volgorde monteren, eerst de voorkant in het gat, daarna de achterkant erin. Dan even friemelen om de 'knop' op het palletje in de opening van de greep te laten vallen

Zet de handgreep weer vast met de twee bouten, zorg ervoor dat je de handgreep stevig tegen de deur aandrukt, zodat het rubber goed af kan dichten

De voorkant hoop ik morgen te doen, in afwachting van beter gereedschap

BartusKN

`bookmarked, zie dat dit nu wel erg makkelijk is/kan zijn. Bedankt voor de mooie uitleg erbij. Doe je ook foto's met uitleg van voorkant ??  :eusa_whistle: :angel:

ps ga je die met slotje doen ?? dat zou wel te mooi zijn. dan gaat ik dit toch ook maar eens proberen.

Thys

De voorste grepen zitten er inmiddels ook in, en zeker de rechterkant (zonder slot) is een eitje, gaat hetzelfde als de achterkant.

De linkerkant was even wat meer geklooi, naar later bleek omdat de slotpen nog wat ingekort moet worden...dit moet ik nog even doen, tot die tijd kan ik de deur niet met de sleutel openen. Opzich niet zo'n heel groot probleem, de CV is ook te bedienen met het kofferbakslot. Totdat de accu ermee ophoudt natuurlijk...

Plaatjes volgen nog

Thys

Er zit sinds een paar weken ook weer een nieuwe (gebruikte) LMM in, blokje loopt nu ook op benzine weer mooi

Vandaag lekker bezig geweest:
Eerst getankt, doorgereden naar de wasbox, auto lekker afgesopt en daarna drooggereden :eusa_angel:

Vervolgens het Meguiar's pretpakket weer eens tevoorschijn gehaald, en de eerste helft van de auto behandeld met klei+quick detailer, ScratchX en TechWax. Is weer heerlijk glad, overmorgen de rest van de auto nog 'even' doen.

Slangetje van de cruise goed aangesloten, die was na de motorwissel op de verkeerde aansluiting van de pomp terechtgekomen.

De linker voordeur schaafde de laatste tijd bij het openen tegen het voorscherm aan, wat weer zorgde voor lelijke schaafplekken op de stootstrips. 2 Bouten van het voorscherm gelost, en het scherm weer in model met de deur getrokken. Weer een ergernis minder :)

Ook nog even de koffer opgeruimd, al met al een goed bestede vrije dag :eusa_dance:

Thys

BartusKN

Citaat van: thyzerrr op 25-06-2008 14:09:10
Fred is te koop

grappig die vraagprijs waarom niet 3500 ?? is het een psychologische prijs ?  laten we hopen dat je hem snel verkopen kan, ziet er immers netjes uit

Thys

Ik zocht een mooi rond bedrag ;D

Zou mooi zijn als hij goed terecht komt, heeft ie wel verdiend;)

FGG

Citaat van: thyzerrr op 25-06-2008 15:03:22

Dobbelsteen gebruikt?  :eusa_eh:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Philip850

Citaat van: FGG op 25-06-2008 15:11:24
Citaat van: thyzerrr op 25-06-2008 15:03:22

Dobbelsteen gebruikt?  :eusa_eh:

Dezelfde dartpijl als voor je mazda  ;D
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

johan283

Fred is te koop

Wat een domper in 1 keer te koop, zo midden in een leuk verslag  :eusa_wall:  :eusa_think:

razorx

Citaat van: johan283 op 05-01-2009 19:33:29
Fred is te koop

Wat een domper in 1 keer te koop, zo midden in een leuk verslag  :eusa_wall:  :eusa_think:
Niet getreurd Johan,

je kan hier verder lezen over Fred (en Nrfh de blauwe):
De avonturen van Fred

Hier gaat het verhaal van Thijs verder
De gasgestookte R van Thijs

Groeten van Yits.
P.S. Het gaat goed met Fred!

thuur

Citaat van: johan283 op 05-01-2009 19:33:29
Fred is te koop

Er zit 6 maanden tussen het verslag en jouw opmerking ;D

Maar zoals je leest issie in goede handen!

Gr :eusa_clap:

jgvdv

Moet ik hier nu maar verder gaan??

Afgelopen weekend de auto even flink gewassen, woensdagavond uitgestofzuigd.

Komend weekend gaat er een ander interieur in , en zondag haal ik wat plaatwerk op! Er moeten vooral wat opische dingen aangepakt worden , technisch is ie zo goed als ok!

Heb nog de bigfront  , versterker en mp3 wisselaar liggen uit mijn 960 liggen die gaat er binnenkort in :D En er gaat vast meer aan gebeuren mijzelf kennende , zal binnenkort een to do list maken!
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

razorx

Waar je ook plaatst, ik zal je project met interesse volgen!