Airco heeft het te warm?

Gestart door Adri, 05-06-2003 21:02:47

Vorige topic - Volgende topic

PJ-T5R

CiteerVolgens de Volvo dealer zit dit in een elektrische aansluiting van de aircopomp en kan dit probleem alleen opgelost worden door de gehele aircopomp  :-\te vervangen.
Is dat niet typisch dealer???? Niet repareren, maar geheel vervangen.

PJ

PieT111

Citaat van: Christiaan op 07-06-2003 10:00:01
Misschien iets voor de airco minimeeting?
Me dunkt dat ook hier de druk in het systeem t ehoog op loopt. Het terugzakken van de druk bij uitgeschakeld systeem, duurt wel even, zeker bij hoge omgevingstemperaturen. Vooral omdat je zegt dat het bij heet weer plaatsvindt.....

Suk6 en misschien tot in Heerenveen?

Christiaan

Het staat in de agenda, ik hoop dat er niets tussen komt want ik wordt gek van dat gelazer met die airco. En daarbij zou ik de dealer graag een simpele oplossing onder zijn neus duwen >:(

Groet,
Pieter
Busje komt zo!

PJ-T5R

Ik heb de auto weer terug van de vakantiebeurt. De airco is nagekeken en voor zover ik weet hebben ze de koppeling van de aircopomp bijgesteld. Dat schijnt dus te kunnen, dus zolang dat kan hoeft de pomp niet zomaar vervangen te worden. Tevens is er wat koudemiddel toegevoegd.
Verder weinig aan de hand, rubber stabilisatorstang en remblokken achter.

PJ

RS2000

Dit niet inschakelen als de motor warm is komt vaker voor. Oplossing is om de koppeling op de compressor te vervangen. Dit is een elektro magnetische koppeling en het heeft soms moeite met hoge temperaturen als de auto een tijdje stilgestaan heeft is alles weer afgekoeld en werkt de koppeling weer... tot de temp oploopt.
De airco werkt gewoon bij stilstand en heeft niets te maken met de rijsnelheid.
Groetjes,
Marco

Christiaan

Citaat van: RS2000 op 27-06-2003 18:33:59
Dit niet inschakelen als de motor warm is komt vaker voor. Oplossing is om de koppeling op de compressor te vervangen. Dit is een elektro magnetische koppeling en het heeft soms moeite met hoge temperaturen als de auto een tijdje stilgestaan heeft is alles weer afgekoeld en werkt de koppeling weer... tot de temp oploopt.
De airco werkt gewoon bij stilstand en heeft niets te maken met de rijsnelheid.
Groetjes,
Marco

??????? ??????????

Christiaan

RS2000

wat snap je niet Christiaan????

Christiaan

Citaat van: RS2000 op 28-06-2003 12:01:08
wat snap je niet Christiaan????

Het verband tussen de hoge temp  en het niet inschakelen van een elektro-magnetische koppeling....

Christiaan

RS2000

tja dat verband kan ik ook niet uitleggen, ik weet wel dat dat er is. Al verschillende keren meegemaakt, als de motor goed warm is kijken met een proeflampje. Wel spanning maar inschakelen ho maar. Misschien dat er een breukje in de wikkeling zit, die uitzet door de temperatuur ???

Groetjes,
Marco

Christiaan

Marco,

Dat een clutch uit een stator en rotor bestaat, en dus aan slijtage onderhevig is, ja dat begrijp ik wel.
Hebben jullie diezelfde clutch wel eens getest nadat je er een emmer water op heb gegooid?
Ben daar eigenlijk wel benieuwd naar.

Christiaan

Blackstone

Dat aan en uitschakelen heeft inderdaad met de magnetische koppeling te maken. vooral bij pompen die al een tijd meegaan komt dit vaker voor. heb mij laten vertellen dat de koppeling erg duur is en de prijs van een totaal nieuwe pomp aardig benaderd. had ditzelfde euvel een tijd.
heb het hele aircosysteem (pomp, verdamper en droger)vandaag laten vervangen dus papa zit er de komende tijd weer koeltjes bij

reinoud