obdII foutcode,efi-232 long term fuel trim idling

Gestart door BennieV70T, 16-08-2007 19:31:21

Vorige topic - Volgende topic

BennieV70T

Ik heb vandaag mijn kll-usb interface binnen gekregen en geinstalleerd op mijn laptop samen met vol-fcr software.
Daarna interface aangesloten op de obdII aansluiting in de v70t.
Kreeg de de foutcode EFI-232 long term fuel trim idling.
Na wat speurwerk op het internet heb ik gevonden wat er defect is.
Als je aan de bijrijderskant voor de auto staat en je duwt de rubberen slang die van de radiateur naar het thermostaathuis loopt naar links, dan zie je tussen het spruitstuk en de stuurbekrachtingspomp een rubber elleboogje oftewel een vacuumslangetje die bij mij kapot is,er zit een gat precies in de bocht.
Op de foto kun je het elleboogje zien die hier nog heel is.

Wie heeft dit slangetje wel eens vervangen bij zijn auto??, en kan mijn info geven wat ik allemaal moet uitbouwen om er fatsoenlijk bij te kunnen, ik denk nl dat de stuurbekrachtingspomp uitgebouwdt moet worden en is dit zelf te doen?, of moet dat door de garage gedaan worden.
Volvo 850 2.5 glt, Volvo V70 2.5t, Volvo 850 T5, Volvo S80 2.9, Volvo S80 2.4T, Volvo S70 10V, Volvo 850 T5R
Huidige auto`s= Volvo S80 3.2 en C70 T5

Emiel

pwassink

Eeh hiervoor loshalen ?  eigenlijk niks ..

Als je een beetje handig bent met knutselen in wat kleinere ruimtes..
Met een ik meende dat t een telefoontang heette, kromme punttang zegmaar, peuter je
de eventuel nog aanwezige veerklem wel los, en de andere zijde zit om een stukje hardline.
die laatste kan breken als hij al erg hardgeworden is, even met een stompe naald of een
kromme priem hier en daar iets lichten is vaak wel genoeg om hem los te krijgen..

Andere opties vereisen wat meer werk,  je zou het kunnen combineren met een carterontluchting-reinigactie. Of de stuurpomp loshalen, beiden zijn wel omschreven.
maar echt nodig is het in wezen niet..

Loop in elk geval ook de andere knietjes even na die op t blok zitten, dus die van de drukregelaar en een twee of drietal aan de kerstboom. Die zijn waarschijnlijk ook gaar.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

BennieV70T

ik kan het klemmetje wel los peuteren maar ik voel geen harde plastic slang aan de andere kant maar een soort van isolatie slang waar het andere einde van het elleboogje in zit.
Volvo 850 2.5 glt, Volvo V70 2.5t, Volvo 850 T5, Volvo S80 2.9, Volvo S80 2.4T, Volvo S70 10V, Volvo 850 T5R

pwassink

Citaat van: BennieV70T op 16-08-2007 20:07:03
ik kan het klemmetje wel los peuteren maar ik voel geen harde plastic slang aan de andere kant maar een soort van isolatie slang waar het andere einde van het elleboogje in zit.

Ik zit even te denken, dat is toch t dunne slangetje wat samen met de bovenste pijp van de carterontluchting in een geisoleerde buitenpijp voorlangs t blok, en dan onder de stroomverdeler door achter naar de inlaatbuis van de turbo loopt?

Of haal ik nu weer wat doorelkaar ?

BennieV70T

neen dat is het niet maar ik heb inmiddels het elleboogje doormidden getrokken maar er nog niet af.
Kom er met een kleine telefoontangetje er niet bij om de klem eraf te peuteren.
Dus ga ik maar het forum doorspitten om te kijken of er iets staat, om de stuurbekrachtigingspomp uit te bouwen zodat ik er beter bij kan.

Gunnar

Ben blij dat je obdII uitlezing gelukt is.

En euh... in zo'n geval beter eerst met fix-all dichten tot je zeker weet hoe je het moet maken.
Dan voorkom je dat je met een niet rijdend voertuig staat en dat je met de fiets onderdelen moet kopen.... Is altijd zo'n afgang met je fiets bij een automaterialenspeciaalzaak aankomen.

Die mensen WETEN gewoon dat je geprutst hebt dan, en elke keer dat ik dan zeg dat het voor een vriend is, dan lachen ze eens naar elkaar.....

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

thuur

Citaat van: Emiel op 16-08-2007 19:35:41
Citaat van: BennieV70T op 16-08-2007 19:31:21
Wie heeft dit slangetje wel eens vervangen bij zijn auto??

Thuur.... ;D

Hahaha, ga weg! Pestkop :eusa_naughty:

Ja en het was een ware ROTKLUS :evil:
Na een uur of drie en hannessen met lange tangen en tiewraps (om het enigszins op de plek te houden) is het me gelukt 8)

Maar het gaat sneller om even het spruitstuk te lichten :eusa_shifty:

Veel plezier ;D

Gr :-*

BennieV70T

Thuur, heb je later het klemmetje aan de spruitstuk kant weer terug geplaatst?

BennieV70T

Na een hoop gepruts is het uiteindelijk gelukt ;D

thuur

Citaat van: BennieV70T op 17-08-2007 12:51:17
Thuur, heb je later het klemmetje aan de spruitstuk kant weer terug geplaatst?

Ja zo ja:

Citaat van: BennieV70T op 17-08-2007 15:19:20
Na een hoop gepruts is het uiteindelijk gelukt ;D

;D

Gr :P

ief

Zo, ik heb dus ook dit probleem blijkt, let het prutsen begin! :eusa_shifty:
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

ief

En of ik dit euvel heb zeg!.....kreng ligt finaal doormidden.... :eusa_shifty: :evil:

Nu maar eens kijken of ik dit zelf kan verhelpen, want je kunt er inderdaad bijna niet bijkomen.
Maar goed de aanhouder wint! Ben wel blij dat het zo overduidelijk kapot is... ;)
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

pwassink

Ief ,

Doe meteen paar spulletjes halen, handvol knietjes, de bovenste slang vd cartervent,
pakking inlaatstpruitstuk, pakking gasklep en paar slangklemmen, alles in een keer .. !

Ga er maar vanuit dat de rest van die knietjes ook redelijk gaar is onderhand,
pak meteen de dunne regelslangen van de turbo mee als je boel toch los hebt ..
(heeft een 2,5 lpt die ? icm regelklep aan luchtfilterhuis enzo ? )

cas

Bennie,

waar heb je je uitlees apparaatje gekocht en voor hoeveel? :-)

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....