Handmatig verzonden SPAM via het forum

Gestart door Gmid, 17-08-2007 09:22:51

Vorige topic - Volgende topic

Gmid

De laatste tijd krijg ik met regelmaat reclame van Tuningclub ZGZM. Aangezien dit ongewenst is, kan dit bestempeld worden als SPAM. Het wordt verzonden naar het email adres wat ook op dit forum (na inloggen) te vinden is. De afzender is een normaal @belgacom.be email adres, en dus een gewone gebruiker met adsl abbo.

Wie ontvangt er nog meer spam van deze tuningclub?

Als je ook SPAM ontvangt van dezelfde tuningclub kun je dat bij belgacom zelf melden. Aangezien het om een normale adsl gebruiker die zelf die spam rondstuurt, kan en zal belgacom stappen ondernemen om dit te voorkomen.

linkje naar belgacom spammelding

Ik weet het, vechten tegen spam is zinloos, maar zodra ik spam langs zie komen met as afzender een normale gebruiker, probeer ik dit altijd te melden en tegen te gaan.

Volvo C30 '12

Laserblue

Yup, ook ontvangen

Ik vroeg me al af hoe ik er aan kwam :eusa_think:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Gmid

Mooi. Ben ik dus niet de enige. Gaarne melden bij belgacom. Als belgacom meerdere meldingen krijgt, krijgt die gebruiker toch wat maatregelen aan z'n broek.

aan de desbetreffende gebruiker/forummer die deze spam verstuurd heeft (moet nl ingelogd zijn om email adressen te zien): Doe nou niet joh, je haalt je een berg ellende op de hals....

edit: afzender is een skynet mail adres, maar dat is onderdeel van belgacom bij mijn weten.
Volvo C30 '12

mehn

Heb de dat emailadres van de afzender al naar Ben gestuurd? Die kan zien welke forummer dat is (mits dat adres natuurlijk aan dit forum gekoppeld is).

Ik heb trouwens niets gehad.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Gmid

Citaat van: mehn op 17-08-2007 09:30:46
Heb de dat emailadres van de afzender al naar Ben gestuurd? Die kan zien welke forummer dat is (mits dat adres natuurlijk aan dit forum gekoppeld is).

Ik heb trouwens niets gehad.

Bij deze
Dat jij nog niets gehad heb kun je verklaren omdat hij alle email adressen handmatig uit de ledenlijst moet pikken. En dat is wel even wat werk...  ;D 02:43 was mijn mailtje binnen.
Volvo C30 '12

Laserblue

Van:  TuningClub ZGZM <tuningclubzgzm@skynet.be>
Verzonden:  donderdag 16 augustus 2007 22:57:29
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Vulk

Citaat van: Gmid op 17-08-2007 09:26:10

edit: afzender is een skynet mail adres, maar dat is onderdeel van belgacom bij mijn weten.

Klopt.

Ludo

je kan de afzender toch ook gewoon blokkeren in je mailbox.

Ben

Dat mailadres is in de database van volvo850forum niet bekend. Er is dus geen forumlid met dat mailadres.

Gmid

Citaat van: Ludo op 17-08-2007 10:03:22
je kan de afzender toch ook gewoon blokkeren in je mailbox.

't is geen spam in de persoonlijke berichten, maar daadwerkelijk via email. En dan dus via het email adres wat 'ze' bij dit forum vandaan hebben geplukt.
Volvo C30 '12

Marc O.

Wie krijgt er vandaag de dag nou geen spam? Hoort een beetje bij de moderne tijd, denk ik maar. Niet al teveel tijd aan besteden, da's het allemaal niet waard.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Gmid

Doen we normaal ook niet hoor. Kan m'n tijd wel beter besteden.  ;D

Maar spam gestuurd vanaf een 'persoonlijk' en provider gebonden mail adres? Tja, dat vraagt om (re)actie!

:eusa_whistle:
Volvo C30 '12

Gunnar

Skynet is de internetprovider van belgacom. Ik dacht dat er daar ergens een specifiek meldpunt was voor spam en internetmisbruik.

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

thuur

Kun je die club niet bellen en eisen dat ze per ommegaande je gegevens uit hun systemen verwijderen en dat je dat (per e-mail ;D) bevestigd wilt hebben?

Gr ;)

animalT5R

Is dat niet die natnek die 1 x in het jaar ze meeting komt promoten?
Klinkt namelijk wel bekend...
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....