Fout in motormanagement lampje brand.. +vele andere dingen.

Gestart door irwinroks, 18-08-2007 00:27:18

Vorige topic - Volgende topic

irwinroks

Hoi hoi..

Na 4 maanden me roffel te hebben moeten missen vanwege een kapotte koppakking, heb ik hem sinds gister weer terug, motor loopt goed, was alleen vergeten benzine te tanken :eusa_doh: en aangezien me benzine meter nog steeds kapot is wist ik dus niet dat ie op was :eusa_clap: Ik wil hem vanmorgen dus starten springt ie dus niet aan. Wat nou weer dacht ik :-[ na herhaaldelijk starten begon opeens m'n van te draaien en het motormanagementlanmpje te branden. Toen ik er achter kwam dat ie op gas wel starte wist ik dat het dus aan de benzine lag :eusa_shifty: Maarjah dat lampje brande nog.. Nu zijn daar de gevolgen van.. temeperatuurmeter schommelt konstant van koud naar normaale temp. af en toe geeft de auto zel feen beetje gas tot 1300tpm. als ik aan het rijden ben voel ik dat ook. Dit was van te vroen allemaal wel het geval. Wat kan dit zijn?? is het mogelijk dat het systeem een beetje van slag is? hoe kan ik dat resetten.?
Alvast bedankt..
Er is gewoon niets beters in mijn ogen.. Of ben ik nu naief ;)

thuur

1. Voltanken, flesje injectorreiniger erin en een lange rit maken.
2. Goed controleren op vacuumlekkage.
3. Thermostaat en evt. temp.sensor vervangen.
4. Als de sigareaansteker links in de middenconsole zit, kun je zelf foutcodes uitlezen en resetten (zie Technisch Onderhoud)

Gr ;)

irwinroks

Nou.. Ik ben afgelopen zaterdagochtend even langs de dealer gereden om de 850 te laten uitlezen, wat bleek achteraf, een stekkertje onder de thermostaat was niet goed aangesloten, liep daarna weer als een zonnetje :D maar ben wel voor 20min. werk €50 lichter :P maarja.. goede raad is duur..
Er is gewoon niets beters in mijn ogen.. Of ben ik nu naief ;)