trilling....raadsel, geen wielen / banden, wat dan wel ?

Gestart door dennis-d, 20-08-2007 19:00:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

dennis-d

Ik zet het maar even onder deze topic......

maar na veel balanceer werk op verschillende machines kan het niet de velgen en of banden zijn....

Vandaag zelfs een "nieuwe"set wielen aangeschaft, ook eerst gebalanceerd, alles op nul, mooie stille wielen....

:eusa_wall:  , damned...en weer bij 120 km/h trillen, de hele auto trilt en het stuur trilt iets.

Met remmen voel je echter niets ,dus geen kromme schijven.

Omdat het bij beide sets wielen voorkomt sluit ik dus uit dat het van de wielen afkomt, al is het gevoel wel zo.

Wat kan het anders zijn ...versleten homokineet ?  versleten assen ?

stuurkogels en fusees zijn heel en spelings vrij.

wie heeft suggesties

-D©©©L-

Wat voor auto ? hoeveel km's achter de kiezen ?

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Ronbroek

1 van de handrem-trommel-blokjes te strak aangespannen ?

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

rody

wanneer trillen? bij acceleratie of alleen bij 120?

je zou de wagen met de wielen a d wagen kunnen laten uitbalanceren...

kun je niet van iemand originele velgen even uitwisselen en beide wagens vergelijken?

jouw wagen de originele velgen en de andere even met jouw velgen testen?

Clioplein

Je kan contact opnemen met Jagers in Culemborg. Zij hebben daar een speciale balanceer machine staan, die gebruiken ze niet zomaar voor elke auto. Gewoon ze even bellen en de situatie uitleggen.

Succes ermee

de boekhouder

Bij mijn vorige auto begon het gezeik met een homokineet ook ongeveer zo; alleen bij hogere snelheid trillingen (overigens ook in het stuur). Pas later kwam dit ook bij andere snelheden voor. Je kan het allicht laten nakijken; als je te lang wacht sta je misschien stil. Het is iig. geen onderdeel waarvan je graag hebt dat die er tijdens een autobaanrit mee ophoudt.

Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

V70geRwin

Hoe kun je zien of een homokineet aan het overlijden is?

de boekhouder

Zien weet ik niet; horen:
parkeerplaats oid. opzoeken, voorruiten open en bij volledige stuuruitslag links en rechts om scherpe rondjes rijden (niet te langzaam). Als je in één van beide gevallen (dus links - of rechts om) een knakkend geluid hoort is waarschijnlijk aan die kant de homokineet niet overdreven goed meer.
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

de boekhouder

Citaat van: dennis-d op 21-08-2007 13:02:44
ik denk dat ik de auto op krik met 1 voorwiel  nog op de grond, in de 5 laat lopen +/- 120 km/h
en dan kijken of ik voor ergens vibraties kan zien...

???

(ik hoop dat je een geintje maakt, of ik snap het niet)
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Philip850

ik hoop in de zin van veiligheid dat je een geintje maakt idd
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

thuur

Citaat van: de boekhouder op 21-08-2007 12:41:07
Zien weet ik niet; horen:
parkeerplaats oid. opzoeken, voorruiten open en bij volledige stuuruitslag links en rechts om scherpe rondjes rijden (niet te langzaam). Als je in één van beide gevallen (dus links - of rechts om) een knakkend geluid hoort is waarschijnlijk aan die kant de homokineet niet overdreven goed meer.

Juist niet bij maximale stuuruitslag, maar voor de helft ;)

Tikken bij linkerbocht = rechter hmk en vice versa.

Als je het hoort kraken bij volledige stuuruitslag zijn het de stuurstops die droog staan.


Gr 8)

de boekhouder

Mooi, weer wat geleerd. Ik was al bang dat de hkn. bij mijn 850 ook exit waren; bij maximale stuuruislag hoor ik nl. soms wat kraken. Kan ik dat zelf invettten oid. ?
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

thuur

Citaat van: de boekhouder op 21-08-2007 17:02:53
Mooi, weer wat geleerd. Ik was al bang dat de hkn. bij mijn 850 ook exit waren; bij maximale stuuruislag hoor ik nl. soms wat kraken. Kan ik dat zelf invettten oid. ?


Yep, met kopervet. Staat ergens een heel mooi plaatje. Volgens mij heeft Ludo het recent nogmaals gepost.


Over de homokineten: een goede indicatie is een gescheurde ashoes (hmk-hoes) of vet in je velg. Teken dat de hmk droog loopt. Met een defecte Volvo hmk kun je (mits weer ingevet) nog een heel tijdje vooruit.


Gr ;)

de boekhouder

Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)