Tunap gasadditief, hetzelfde als flashlube??

Gestart door why-not, 23-08-2007 14:50:21

Vorige topic - Volgende topic

why-not

Ik kreeg gisteren een brief van mijn gasinbouwer over Tunap gasadditief. Zou dit op flashlube lijken en zou het nodig zijn?
Heeft er iemand al meer van gehoord hier ?

je kunt het vinden op www.a-goes.nl onder ' producten'

Ludo

ja hoor, heb er al meer van gehoord.
naar aanleiding van de testresultaten blijkt het een zéér goed produkt.
het word meteen in de lpg tank gespoten door middel van een speciale adapter onder hoge druk.

TTT242

@ why-not ; doet jouw LPG installateur dat of kan je het al zelf doen? Zou om de 10Dkm in de tank moeten gespoten worden. Mijn LPG installateur wacht ermee tot ze setjes/hulpstukken hebben zodat je zelf veilig kan vullen en niet om de 10dkm bij de LPG installateur langs moet.....als die setjes er komen natuurlijk.
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

Ludo

Citaat van: TTT242 op 23-08-2007 18:29:09
Mijn LPG installateur wacht ermee tot ze setjes/hulpstukken hebben zodat je zelf veilig kan vullen

dan moet je wel ook een compressor hebben die voldoende druk geeft.
anders gaat de klep niet open en spuit je het in openlucht.  ;D

why-not

In de brief staat,  "Een enkele dosering kost 58,12 incl, de installatie van het systeem en het inbrengen van de vloeistof in de tank beschouwen wij als service".
Dus dat is op zich wel netjes denk ik zo.
Ik weet alleen niet of een enkele dosering goed is voor 10dkm :eusa_think:. Als dat zo is vind ik het niet echt duur.Maar ik vraag me af of het nodig is want je leest hier zo vaak dat het 'flashlube systeem ' niet echt nodig is voor een bepaald type motor. :eusa_think:

Ludo

het product voldoet idd voor 10.000km.
de motoren van na 2000 hebben geen geharde klepzittingen meer, daar is het dus wel nodig.
dat ze het als service doen is begrijpelijk, momenteel mag het enkel door de vakhandel gebruikt worden.
product bescherming noemt de fabrikant het, mede door de hoge druk waarmee het ingespoten moet worden.

TTT242

Misschien toch interessanter dan Flaslube? Over 1,5 week moet ik zeker zijn wat ik ga nemen. Normaal gezien is dat de Flaslube die voorzien is, maar ik wil eigenlijk die Tunap wel eens proberen. (V70N T5, met vaste klepstoters voor de duidelijkheid, voor een V70 classic met hydrostoters lijkt het mij nutteloos)

TTT242

Citaat van: why-not op 23-08-2007 18:43:47
....de installatie van het systeem en het inbrengen van de vloeistof in de tank beschouwen wij als service".

Gratis inbrengen van de vloeistof is zeer nette service. Maar "installatie van het systeem" snap ik niet zo goed. Is toch gewoon een verloopstuk op de vulnippel, voor voldoende druk zorgen en vloeistof van busje erin persen?

why-not

En ik snap niet hoe een additief in je tank daar 10dkm blijft zitten ???

Ludo

Citaat van: TTT242 op 23-08-2007 19:00:59
Maar "installatie van het systeem" snap ik niet zo goed. Is toch gewoon een verloopstuk op de vulnippel, voor voldoende druk zorgen en vloeistof van busje erin persen?

daar gaat het net om, voldoende druk.
doet jouw compressor méér dan 10bar?.
als dat niet is, vergeet het dan maar, de klep gaat niet open en je krijgt niks in je tank.

persoonlijk vind ik dit beter dan flashlube.
dat blijft nog altijd een omslachtig systeem dat je goed moet bijhouden, ze werken wel aan een automatisch systeem, maar dat is er nog steeds niet.

Ludo

Citaat van: why-not op 23-08-2007 19:03:55

dat blijft er ook niet zitten, maar het bied voldoende smering voor 10.000km.

why-not

Citaat van: Ludo op 23-08-2007 19:06:23
Citaat van: why-not op 23-08-2007 19:03:55

dat blijft er ook niet zitten, maar het bied voldoende smering voor 10.000km.

maar je zou toch denken dat het met een paar tankbeurten er uit is.en 10dkm is heel wat keer tanken.

Ludo

nee het heeft niets me de tank zelf te maken, het vormt een film op/rond kleppen, zittingen...

why-not

Ludo

in feite doet het product hetzelfde als Flashlube, het beschermt de kleppen en zittingen tegen inslaan.
nu is het ook zo dat Vialle LPi daar zelf ook al dat 'probleem' tegengaat door vloeibaar lpg in te spuiten.
daardoor blijft de verbrandingstemperatuur ongeveer gelijk als bij benzine.
de kans op inslaan word hier dus al mee verkleind.