Carterdrukprobleem

Gestart door Mirjam, 24-08-2007 21:44:24

Vorige topic - Volgende topic

Mirjam

Hallo allemaal,

Mijn man heeft afgelopen zaterdag bij een autohandelaar een volvo 850 2.5i automaat uit 1994 gekocht,de km stand is 235.000.

Toen hij eerst een testrit maakte bleek er een rookwalm onder de auto te komen als de auto stil stond.
Volgens de autohandelaar is er in het verleden een achterste krukaskering kapot geraakt waardoor de auto olieverlies had.

Dit is gerepareerd maar men had de slang van de carterontluchting niet terug gezet op de plaats waar hij hoort te zitten.
Dit uit voorzorg dat het geen tweede keer zou gebeuren.
Hij heeft de auto apk afgeleverd maar volgens de RDW had deze auto nooit goedgekeurd mogen worden i.v.m. de uitstoot dat deze carterontluchting geeft.
De handelaar had gezegd dat het geen kwaad kon dat deze slang onder de wagen door loopt [zit ter hoogte van de bestuurdersportier].

Wij hebben nadat we dit van de RDW te horen hebben gekregen contact opgenomen met de autohandelaar en hij zei dat deze slang gewoon weer terug geplaatst kan worden,het enige dat zou kunnen gebeuren is dat de auto misschien weer olie gaat lekken,maar dat het verder geen kwaad kan betreft de motor.

De auto rijdt verder perfect,alleen durft mijn man de slang er niet op te laten zetten want hij is bang dat door de druk de motor in elkaar gedraaid wordt of dat de krukaskering er weer uit vliegt.

De stank is niet te harden als je met draaiende motor stil staat.
Ook toen mijn man even flink moest remmen op de snelweg de auto ook flink naar rechts trok en toen hij bij thuiskomst naar onze 'eigen' garagebedrijf ging vanwege dit probleem,bleek dat er kapotte remslangen op zaten die inmiddels vernieuwd zijn en dit terwijl de auto één dag ervoor apk gekeurd was door het bedrijf van de autohandelaar.

Maar we zitten nog steeds met dat carterontluchtingsprobleem en hebben het idee dat wij door deze autohandelaar in de maling genomen zijn.

Wie weet raad,wat moeten we doen om dit probleem op te lossen.

Alvast bedankt voor het lezen.

rody

hoe en wat ze met de wagen gedaan hebben kan ik van hieruit niet zien...

in dit topic zie je een veel gebruikte noodoplossing op de 1e foto.

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=20979.45

gebruik de zoek functie voor verdere info over de carterventilatie.

mogelijk is reinigen de oplossing.

Ludo

Citaat van: Mirjam op 24-08-2007 21:44:24
Maar we zitten nog steeds met dat carterontluchtingsprobleem en hebben het idee dat wij door deze autohandelaar in de maling genomen zijn.

dat is volgens mij geen idee, maar een feit!.
gewoon zorgen dat het carterontluchting systeem open is, en de slang er weer op.
het is ooit zo bedoeld door Volvo.

ed

Ik zou eerst eens terug gaan naar de handelaar en beginnen over ontbinding van de koop. Je hebt echt wel rechten als consument hoor! Als de motor versleten is zal er niets anders op zitten dan de motor vervangen. Wat uiteraard ook kan is dat de carterontluchting gewoon verstopt is. Is wel eenvoudig vast te stellen, maar denk zelf niet dat dat het geval is. De handelaar zal dat dan heus zelf wel hebben schoon gemaakt. Ze doen zich vaak dommer voor dan ze zijn. Onder het motto ik ben toch handelaar en heb dus geen verstand van techniek.
is het een bovag bedrijf?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

thuur

En als je toch zelf aan de slag wilt: carterontluchting schoonmaken cq. vervangen. Dat is 90% van de oorzaak van een te hoge carterdruk en lekkende keerringen.

Dat houdt in: olieafscheider vervangen of schoonmaken en alle vacuumleidingen en aansluitingen (knie-tjes) controleren op scheuren en of ze open zijn.

Veel veilige kilometers gewenst en welkom op het forum 8)

Gr ;)

Mirjam

Terug gaan is volgens mij geen optie want de auto was afgeprijsd en is geleverd zonder garantie maar wel met apk.

Zelf kunnen we dit niet,ik weet niet of jullie iemand weten die dit kan?

Tieske

Goedemorgen en welkom op het forum, niet de beste start die je je kan wensen helaas. Volgens mij werkt het met auto's, gezien het aanschaf bedrag, toch iets anders dan bij een T-shirt bij de hema wat is afgeprijst en je dus niet meer mag ruilen. Het neemt ook niet weg dat hij gewoon een goede auto moet leveren, tenslotte met APK afgeleverd, is welliswaar een momentopname maar toch. Van het technische probleem heb ik helaas (ook) geen verstand. Succes er verder mee wat het ook wordt, vuile handen of een stevige discussie.

Mirjam

Mijn man gaat zo meteen even naar de garage [als hij open is] en ik hoop dat men daar weet wat er aan te doen of dat iemand van hier ons kan helpen met dit probleem.

Mirjam

Het garagebedrijf is helaas gesloten.

thuur

Citaat van: Mirjam op 25-08-2007 07:56:03

Zelf kunnen we dit niet,ik weet niet of jullie iemand weten die dit kan?

Het is een klusje wat regelmatig aan onze auto's gedaan moet worden. Dus er zijn zat leden hier met ervaring ;D

Plaats een oproep en uiteraard de regio waar je woont. Wie weet is er wel iemand hier bereid om dit varkentje te wassen.

Gr ;)

animalT5R

Wilde die van mij ook dit weekend doen,weet niet waar je woont,maar wil je eventueel wel helpen hiermee.
Hangt er natuurlijk wel vanaf waar je woont  ;)
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Mirjam

Ik zou heel blij zijn als er iemand is die ons kan helpen hiermee want zelf wil hij wel maar weet niet hoe en wat,wij wonen in Rotterdam maar mijn man kan ook naar iemand toe komen.

KUKO (Rob)

Waar zit je in Rdam ?Ik zou maandag of dinsdag tegen de avond wel eens ff kunnen kijken .Ik kom uit spijkenisse stuur maar een Persoonlijk Bericht.Gr. Rob

Mirjam

Ik heb je een p.b. gestuurd,alle hulp is welkom hier want het blijft maar in je hoofd zitten.

jeffreyd

even voor de duidelijk heid, carterontluchting is niet ok, en hij trekt met het remmen????
dit zijn 2 zaken waarbij ik mn vraagtekens zet. carterontluchting is wel te verhelpen maar trekken bij het remmen......
volvo heeft een geregeld remsysteem waarbij er ten allertijde gelijke remdru is aan de 2 voorwielen en 2 achter wielen.
de ballans tussen voor en achter is 71/29. dus als een auto trekt met remmen kan het maa5r een paar oorzaken hebben:

draagarm rubbers kapot
vershillende banden op een as

is dit niet het geval, dan is het waarschijnlijk dat de auto schade heeft gehad, laat hem dan bij een goed bedrijf uitlijnen (bandenservice matterhorn in hilversum) vraag er dan naar of ze er met de uitlijning op willen letten, heeft de auto schade gehad, direct terug brengen en geld terug vragen. dit hadden ze nl bij de verkoop moeten melden.

succes verder en houd ond op de hoogte

jeffrey