reinigen plafond binnenzijde

Gestart door eric74, 25-08-2007 06:07:44

Vorige topic - Volgende topic

eric74

hoi
ik heb zonet een break 850 op de kop kunnen tikken.
Mooie wagen alleen binnenzijde veel gebruikssporen.
O.a. het plafond/dak is nogal vuil geworden bij vorige eigenaar  ::)
Hoe kan je dit best reinigen dat het materiaal te weinig lijdt? Met stofzuiger lukt het niet echt.
Mag je hier met een nat sopje aan beginnen? :eusa_shhh:
Bestaan hier bepaalde producten?

alvast dank
eric

thuur

Huur/leen/koop een stoomreiniger. Daar krijg je veel vlekken mee weg. Ik weet nathuurlijk niet wat voor een vuiligheid het betreft...

Gr ;)

tackle

met een stoomreiniger moet je anders aardig oppassen. Ik heb de bekleding van mijn linkerachterdeur er aardig mee verneukt. Het leer laat los van de plaat.

Misha

Gewoon de tapijtreiniger, of Eenzet heeft er ook speciale foams voor. Werkt erg goed.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elianmars

Citaat van: tackle op 30-08-2007 16:38:01
met een stoomreiniger moet je anders aardig oppassen. Ik heb de bekleding van mijn linkerachterdeur er aardig mee verneukt. Het leer laat los van de plaat.

Dat laat bij de x70 ook al los zonder stoomreiniger, hoor  :P

thuur

Citaat van: elianmars op 30-08-2007 23:03:05
Citaat van: tackle op 30-08-2007 16:38:01

Dat laat bij de x70 ook al los zonder stoomreiniger, hoor  :P

Inderdaad. Dat is een kwaaltje van vooral de '98-ers heb ik begrepen. Je hebt enkel het proces versneld, maar anders had het ook wel losgelaten :-\

Gr :(

tackle

aha.......is dat trouwens te repareren? en zo ja.....hoe?

thuur

Citaat van: tackle op 09-09-2007 16:56:32

Moeilijk hoor. De enige doe-het-zelf oplossing die ik ken is volspuiten met lijm middels een naald en dan een grote zak zand erop zetten. En hopen dat de lijm houdt....

Praat anders eens met een autostoffeerder, of kijk eens op de sloop voor '97 of >'99 panelen.

Gr ;)

ief

Ik zou gewoon de alom bekende Quick & Brite ter hand nemen, lekker insoppen en met badstof handdoek droogmaken. Wel ff goed ventileren nadien anders heb je zo een paddestoelkwekerij in de wagen.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Kees.R.S

Spuitbus droogschuim KEK, handleiding volgen! werkt uitstekend! (de vorige eigenaar had 3 kinders) (inmiddels 4!)

gr.

Snellebaksteen

Schoonmaak azijn. Wel lang luchten daarna.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

b0nkolok

Citaat van: Kees.R.S op 19-09-2007 11:17:03
Spuitbus droogschuim KEK, handleiding volgen! werkt uitstekend! (de vorige eigenaar had 3 kinders) (inmiddels 4!)

gr.

Yep, werkt prima (ervaring)
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

pwassink

Citaat van: Kees.R.S op 19-09-2007 11:17:03

gr.

Als je allemaal 4 kinders krijgt van die spuitbus lijkt me dat een tamelijk dure oplossing ..  ;)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Laserblue

Citaat van: thuur op 09-09-2007 17:10:41
Citaat van: tackle op 09-09-2007 16:56:32

Moeilijk hoor. De enige doe-het-zelf oplossing die ik ken is volspuiten met lijm middels een naald en dan een grote zak zand erop zetten. En hopen dat de lijm houdt....

Praat anders eens met een autostoffeerder, of kijk eens op de sloop voor '97 of >'99 panelen.

Gr ;)

als je de mogelijkheid hebt heel voorzichtig van achteren een gaatje boren, dan krijg je ook geen lijm op je bekleding ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

tackle

da's een goeie tip. Zit toch al los dus door het "leer" heen boren gaat dan niet.