Stroom electrisch verstelbare stoelen

Gestart door spooky202, 27-08-2007 22:20:06

Vorige topic - Volgende topic

spooky202

Vandaag heb ik een mooi leren interieur aangeschaft voor de roffel.  :eusa_dance: Vandaag de hele dag bezig geweest om het met behulp van wat cleaner en conditioner weer helemaal tiptop te krijgen  8)

Ergens deze week wil ik de stoelen in gaan bouwen, echter... beide leren stoelen zijn electrisch verstelbaar en voorzien van memory functie. De huidige halflederen stoelen zijn gewoon mechanisch. Ik ben dus op zoek naar spanning voor de nieuwe stoelen (liggen geen kabels voor). Iemand een goede suggestie waar ik die spanning het beste kan halen?

In de huidige stoelen zitten SIPS bags en in de nieuwe niet. Ik zat me af te vragen of die witte stekkers van de SIPS bags misschien constante stroom bevatten. Weet iemand of ik een van die kabels daarvoor zou kunnen gebruiken?

daytonawim

Je kan gewoon een constante spanningsdraad vanaf je accu maken (wel afzekeren bij de accu)
Ik had em afgetapt van de draad die ik getrokken had voor de versterker in de kofferbak.

Voordeel is dat je de stoelen kan verstellen als het contact uit is.
dat is normaal wel zo bij de bestuurder maar niet bij de bijrijder.

spooky202

Weet je toevallig op hoeveel je 'm af moet zekeren?

Heb vlak voor de vakantie een lijn rechtstreeks vanaf de accu getrokken voor een extra sigarette-aansteker voor m'n Tomtom. Zou ik het op diezelfde draad kunnen hangen (vraagt ie dan niet teveel stroom?)

Vroeg me ook af of het een probleem was dat de stoelen rechtstreeks op de accu zaten. Ben altijd bang dat zoiets een keer m'n accu leegtrekt  :)

daytonawim

IK heb geen problemen gehad met een lege accu, maar ik rij wel heel veel.

Ik had voor de versterker een 2 x 2.5 mm  kabel getrokken, op een draad met zo'n blauw blokje
afgetapt.

Afzekeren kan met 10 of 20 ampere ( is eigenlijk bescherming tegen kortsluiting en brand in je interieur )

spooky202

Ik ga er morgen eens mee aan de slag. Bedankt voor de tip!

daytonawim

Tip,  mochten de stoel verstelling niet werken, in de bedien unit van je stoel zit
inwendig nog een stekkertje ( als die los zit doet ie et niet )

Heeft mij een paar uur gekost voordat ik daar achter was :-(

Oja, en je afdekplaatjes van je oude stoel passen ook niet :-(

spooky202

Gelukkig heb ik die laatste allemaal meegenomen uit de donorauto  :) Vond ze er al anders uitzien dan die in de mijne  ;D

mehn

Citaat van: spooky202 op 27-08-2007 22:20:06
In de huidige stoelen zitten SIPS bags en in de nieuwe niet. Ik zat me af te vragen of die witte stekkers van de SIPS bags misschien constante stroom bevatten. Weet iemand of ik een van die kabels daarvoor zou kunnen gebruiken?

SIPS bags werken niet op stroom.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: