Carter ventilatie

Gestart door chalith, 25-08-2007 18:53:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

chalith

Afgelopen week het inlaatspruitstuk van mijn 94´er 850 gedemonteerd, olieverbruik was 1 liter op 1000 km....en dat was niet erg verwonderlijk. De carterdampen konden nog net ontsnappen...de olie kon niet terugstromen.


de hele handel vernieuwd, ook de slangen. :eusa_whistle:
olie bijgevuld en 500KM gereden..het oliepeil op de peilstok blijft nu gelijk... :eusa_pray:
hele operatie kostte me 2 uur, en 70 euro aan onderdelen.

850 R rood

He dat is super gegaan
Ik hoop dat het bij mijn wagen ook zoiets is ik heb een 850 R met wat olie rook.
Ik ga hier ook wat aan doen maar wacht eerst op een werk pl hand boek
wat ik besteld heb via het net.
Misschien word ik dan al iets wijzer
De onder delen moet je hier voor naar de dealer of is bv brezan ook een optie?
gr Ben

de geneRaal

beter naar de dealer.

die weet welke onderdelen in jou auto gaan  ;)

ik moet de mijne ook vervangen/schoonmaken,maar dat komt nog


gr maus
Blackstone under construction

chalith

onderdelen opgezocht in VADIS, lijstje aan de dealer gegeven, binnen 2 dagen alles compleet.

VADIS de officiële volvo dealer software, werkplaatshandboek heb je naast die eigenlijk niet nodig.

Als je hier geen beschikking over hebt, dan is HAYNES een prima alternatief.

suc6

chalith

na 't vervangen van de hele carterventilatie komt er toch nog olie tot bij de vlamvanger. Voert de oliescheider 't nu niet goed terug? of is gewoon de carterdruk te hoog?

ik ga zaterdag de compressie eens testen, als dit juist is ga ik 't blok spoelen, als de carterventilatie zo dicht zit...dan moet er in 't blok toch ook meer van die sludge zitten....


thuur

Uit het "Carterontluchting vervangen" topic, Technisch Onderhoud:

Citaat van: thuur op 21-08-2005 21:37:07
Citaat van: Ludo op 21-08-2005 16:25:40
Citaat van: konniekip op 21-08-2005 16:10:07
update: vandaag ff de inlaatbuis los, uiteraard nog vol met olie.

je bedoeld dat er olie inzit?.

ik zou me eerder zorgen maken als er totaal geen olie inzit, want dan betekent het dat de carterontluchting wél verstopt zit.  ;)


Ludo,

Wat is dan de 'grens' wanneer je je zorgen moet maken over olie bij de flame trap e.d.?

Ik heb er ook altijd wel een paar druppels liggen, olieverbruik is verwaarloosbaar. Is dus meer dan vettig, maar ook geen 'slootje' (zoals het hier op het forum wel eens gezegd wordt).



Citaat van: thuur op 21-08-2005 23:44:03
Citaat van: Ludo op 21-08-2005 23:41:49
Citaat van: thuur op 21-08-2005 23:37:28

Ik heb inderdaad schone druppels liggen. Mag ik hieruit concluderen dat mijn carterontluchting en oliescheider hun werk goed doen?

als je de druppels afveegd en enkele dagen later zitten er nieuwe mag je daar voor 100% van uit gaan.
zoals ik eerder schreef, vind je geen olie dan zit er een verstopping.  ;)

En ja, ze komen ook snel terug :D



Gr :)

pwassink

Citaat van: chalith op 30-08-2007 13:06:06
na 't vervangen van de hele carterventilatie komt er toch nog olie tot bij de vlamvanger. Voert de oliescheider 't nu niet goed terug? of is gewoon de carterdruk te hoog?

ik ga zaterdag de compressie eens testen, als dit juist is ga ik 't blok spoelen, als de carterventilatie zo dicht zit...dan moet er in 't blok toch ook meer van die sludge zitten....



Heb je gewoon botweg alles extern vervangen en niet even gekeken of de kanaaltjes/pijpjes open waren ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂