LED-lampjes & APK-keuring

Gestart door ewing, 26-08-2007 18:33:51

Vorige topic - Volgende topic

Black Magic

Ik heb datzelfde ook geprobeerd en het is gewoon geldverspilling het komt niet eens in de buurt van xenon ::)

-D©©©L-

Citaat van: spekkie99 op 17-09-2007 19:55:55
Overigens die Philips H1 4000k nep xenon zijn zo geel als wat naast 6k echt xenon.

Dat klopt toch ?
4000K is geler dan het blauw-witte 6000K
Overigens is dat voor de signaal functie van groot licht niet zo heel verkeerd. valt extra op.

hanszelf

Alleen heb ik 4300 K Xenon en 4500 K halogeen naast elkaar, en toch is de halogeen naast de Xenon zo geel als wat :(
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

J. Hoeksema

Citaat van: Zippo op 15-09-2007 18:30:50
Je mag maar 2 stadslichten aan de voorzijde hebben....  :eusa_think:

Ik ben benieuwd hoe ze dat bij Audi goed gaan praten over een jaar of drie. ;D

Barry_C70

anybody have any experiece about these or how good they are? I wanna maybe get these to replace brake lights and signal (front and back) would 24 LEDs be good enough?

http://www.leds-buy.nl/autolampen-ba15s-c-67_84.html

thuur

Ik heb een setje in het oranje, maximaal aantal LEDs. Komt best een bak licht vanaf.

Nadelen:
- Druk niet te hard op de LEDarrays want dan breken ze uit de lijm (ask me how I know :-X)
- Fitting bleek een Y-bajonet te zijn, dwz. de 2 pinnetjes zitten niet recht tegenover elkaar. Gelukkig was de lamphouder snel aangepast: extra gleufje met de Dremel aangebracht in de plastic houder.
- Clignoteur van de x70 gaat door het lint bij gebruik van knipperlicht. Technisch: de weerstand is te laag. Je kunt een forse weerstand monteren in parallel met de lamp (50W per kant bij 4 van deze lampen) maar dan is het hele 'energiezuinige' idee wel naar de gallemiezen. Bovendien vraag ik me af waar je die weerstand moet hangen, want enkele testen hier lieten toch wel zien dat de weerstanden behoorlijk warm worden... In iedere geval te warm voor de bedrading..
Bij gebruik van alarmlichten knipperen ze overigens wel op normaal tempo.

Bovenstaand gaat niet geheel op voor remlichten uiteraard.

Gr 8)

-D©©©L-

Citaat van: hanszelf op 17-09-2007 22:58:13
Alleen heb ik 4300 K Xenon en 4500 K halogeen naast elkaar, en toch is de halogeen naast de Xenon zo geel als wat :(
Dan is de halogeen dus geen 4500 K.   ;)

innocenti

Citaat van: thuur op 02-10-2007 17:56:54
Ik heb een setje in het oranje, maximaal aantal LEDs. Komt best een bak licht vanaf.

Nadelen:
- Druk niet te hard op de LEDarrays want dan breken ze uit de lijm (ask me how I know :-X)
- Fitting bleek een Y-bajonet te zijn, dwz. de 2 pinnetjes zitten niet recht tegenover elkaar. Gelukkig was de lamphouder snel aangepast: extra gleufje met de Dremel aangebracht in de plastic houder.
- Clignoteur van de x70 gaat door het lint bij gebruik van knipperlicht. Technisch: de weerstand is te laag. Je kunt een forse weerstand monteren in parallel met de lamp (50W per kant bij 4 van deze lampen) maar dan is het hele 'energiezuinige' idee wel naar de gallemiezen. Bovendien vraag ik me af waar je die weerstand moet hangen, want enkele testen hier lieten toch wel zien dat de weerstanden behoorlijk warm worden... In iedere geval te warm voor de bedrading..
Bij gebruik van alarmlichten knipperen ze overigens wel op normaal tempo.

Bovenstaand gaat niet geheel op voor remlichten uiteraard.

Gr 8)

Betekend dat dat je deze LED lampen beter niet kan toepassen voor je knipperlichten als je niet wilt gaan klooien met weerstanden? Ik wilde ze net als Barry vervangen door bijgevoegde afbeelding

innocenti

Ik bedoelde de snelheid van het knipperrelais. Als deze over de rooie gaat houd ik het liever bij de knipperlichten op oranje gloeilampjes

thuur

Ik heb het niet over storingen of oplichtende lampjes, die verwacht ik nl. ook niet.

Feit is dat onze knipperrelais' werken op de hoeveelheid stroomafname van de knipperlichtlampen. Normale lamp verbruikt 21 Watt, deze minder dan 1 Watt. Je hebt dus per lamp een extra belasting nodig van zo'n 20 Watt, of je modificeert het knipperrelais.

Gr ;)

innocenti

Thanks Thuur, helder

Je knipperrelais maakt dus dezelfde knippersnelheid als met een kapotte lamp. Houd ik het bij gewone oranje gloeilampen.

hanszelf

Citaat van: -D©©©L- op 02-10-2007 18:39:48
Citaat van: hanszelf op 17-09-2007 22:58:13
Dan is de halogeen dus geen 4500 K.   ;)
Nee duhhh  :P
Dat stond echter wel op het doosje. Niet instinken dus  :eusa_naughty:

@Barry_C70: ik heb de oranje versie van die "lamp" in mijn richtingaanwijzers achter geprobeerd maar ik vind dat er te weinig licht afkomt.

Hans
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

denkweb

LED achterlichtjes lukt niet; waarschuwingslampje blijft branden, ook na plaatsen weerstand. Als remlicht kan niet ivm dubbele lampfitting. Als richtingaanwijzer slaat het zootje op tilt en krijg ik spanningsproblemen met andere lampen (knipperen mee) na plaatsing van een weerstand...

kortom; voorlopig nog even gloeilampjes...

En inderdaad, die fitting aanpassen of even met de soldeerbout het pinnetje naar de y-versie verzetten om het lampje ;)

Barry_C70

Installed 6000K HID as some of you already know, and needed LED city lights to match, ordered a couple of different types from leds-buy.nl but ended liking the 6x3mm LEDs cuz they were brighter than others I got, matches the HID color almost perfectly, will be able to judge better tonight though.

thuur

Hier is het al bijna donker, dus daar zeker ;D Waar blijven de foto's?

Gr 8)