rauw lopende automaat

Gestart door JorritV70, 26-08-2007 20:46:56

Vorige topic - Volgende topic

JorritV70

Ik ben al een tijdje op zoek maar kan er niets over vinden, mijn automaat van mijn V70 tdi loop voor mijn gevoel heel rauw, hij trilt iets, een beetje schokkend, hij doet dit met name als je rustig rijd. Ik reed gisteren in de 850 20V van een vriend en die automaat liep veel soepeler. Nou heeft die van mij er bijna 4 ton op zitten en die van hem 2 ton maar ik heb de indruk dat het niet is zo als het hoort. (Ik weet dat een oplossing is altijd flink gas geven maar dat kan niet altijd)

Is er iemand die weet waar aan dit kan liggen met name als hij in de D (of 3, L) staat (ook als hij stil staat) dan wil hij niet vloeiend weg maar een beetje schokkend. Als hij in de achteruit staat heeft hij een stuk minder, of niet.

Daarnaast heeft hij de laatst tijd soms dat hij niet wil starten (startmotor draaid rond motor ook, maar hij slaat niet aan) als ik dan even aan de schakelpook zit dan wil hij wel.

Alvast bedankt Jorrit

Ludo

je geeft zelf al het antwoord.  ;D
de schakelstandsensor is hiervoor verantwoordelijk.

JorritV70

Is dit gewoon een schakelaartje? En is dit makkelijk te vervangen?

Alvast bedankt

groet Jorrit

Ludo

het vervangen is makkelijk.
de exacte positionering vereist het speciale tooltje van de dealer.

kijk ook even hier: http://volvospeed.com/Repair/pnpswitch.php

JorritV70

okee, zijn er mensen op dit forum die het tooltje hebben misschien?

Alvast weer heel erg bedankt

Groet Jorrit

elianmars

Ik heb geen tooltje gebruikt. Snap nog steeds niet waar dat nou precies voor nodig is. Ik heb de schakelaar gewoon precies hetzelfde gemonteerd zoals de oude er af is gegaan.

JorritV70

Ik heb de schakelaar vervangen en volgens mij loopt hij nu iets beter maar hij is er zeker nog niet. Als ik de auto in de achteruit zet voel ik de motor helemaal niet lopen (zo soepel) maar in alle andere versnellingen voel ik hem wel in de P en de N is het wel minder dan in de rest. Kan het zijn dat de schakelaar niet goed zit of ligt het aan iets anders. Bij de oude "schakelaar" als je aan de pook zat wilde het achteruitrijlicht nog wel eens uit gaan dat doet hij nu niet meer. Dat wekt voor mij de indruk dat hij toch wel goed moet zitten.

Groet Jorrit