uitspuiten portier ??

Gestart door romeo, 26-08-2007 22:21:34

Vorige topic - Volgende topic

romeo

ik overweeg mijn voorschermen en de motorkap over te laten spuiten. De vorige eigenaar heeft dit al gedaan maar met een gering kleurverschil (donkerblauw metallic). Nu heb ik e.e.a gelezen over het "uitspuiten" van onderdelen om kleurverschillen te voorkomen. Dit komt mij toch wat gekunsteld over. In de sponning van de deuren is het inderdaad iets donkerder (origineel) dan op de vlakken die met weer en wind in aanraking komen. Ik weet dat de lak op kleur te maken is ook nadat deze in de loop van de jaren iets is verkleurd . . Waarom dan nog uitspuiten? Als een schade afhandeling via de verzekering loopt kun je toch ook niet volstaan met uitspuiten? of komt dit toch vaker voor. Goed uitspuiten is een vakmanschap op zich.

Wie kan me iets vertellen over nut en noodzaak.

vincent850

elke auto met een metallic(metaaldeeltjes in de lak) of mica(steen deeltjes in de lak) kleur wordt uitgespoten.

dit om het kleurverschil met de aanliggende delen te voorkomen.

bijv: je vervangt een voorportier,dan worden het voorscherm en de achterdeur ingeneveld,tot halverwege het deel met kleur.

vervolgens gaat er blanke lak overheen, en is er,mits goed gedaan  ;) ,niks meer van te zien!!   :)

dus maak je maar geen zorgen over dat het gekunstel is,wordt overal gedaan!

hoop je zo van genoeg informatie te hebben voorzien, groetjes vincent

romeo

ok, ik begrijp dat dit gebruikelijk is. Kan alleen maar concluderen dat dit bij mij beter had gekund.

Dank voor je reactie.