lichten achteruit rijden

Gestart door eric74, 28-08-2007 18:23:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

eric74

hoi
kan iemand me vertellen hoe het signaal gegeven wordt voor activeren achteruit-rij-lichten ( gek woord, maar ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen :-))
zekering is niet defect, lampjes blijken ok,....
ik meende dat dit signaal ergens gegeven werd bij versnellingsbak.
ik rijd met 850 break 1997
kan iemand me verderhelpen?

dank
eric

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

eric74


Emiel

Stekkertje boven op de bak loshalen en even doorlussen. Gaan de lichten branden is de schakelaar kapot op de bak. Vervangen stelt niet veel voor.


eric74

heb zonet al es bovenop bak gekeken vanuit auto zelf... zou je daar dit stekkertje moeten zien zitten?
of zit dat onderaan de bak ( aan de kant van grond?)
moet ik daar iets voor demonteren vooraleer ik dat stekkertje vind?

alvast dank

Emiel

Even het luchtfilterhuis lostrekken uit de bevestiging. Inlaatslang los. En dan zie je hem zo zitten, kijkt erop. Van bovenaf dus. Als je hem doorlust, vergeet dan niet de LMM steker terug te plaatsen als je die hebt losgenomen. Anders heb je weer een foutcode.

;)

eric74

hoi
zonet stekkertje gevonden en doorverbonden met contact op maar helaas geen lampjes die branden
dan moet het verder in elektrisch circuit zitten zeker?
bedrading
zowel links als rechts brandt niet
is dit in serie doorverbonden?
enige goede raad hoe ik hieraan begin?

mehn

Je richtingaanwijzers doen het wel nog?  ;D


Dezelfde zekering

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

eric74

ja voor de rest doet alles het prima  :eusa_clap:

thuur

Je weet zeker dat de lampjes niet stuk zijn?


Gr ;)

eric74

ja heb ze zonet verwisseld met mijn andere 850 break
net dezelfde wagen
was eerste controle die ik deed
zou leuk geweest zijn als het alleen maar lampje was

CharlieFox

Eric74, sinds aankoop van mijn 850 al enkele kleine storingen verholpen waaronder die van de achteruitrijschakelaar. Doorlussen kwam ik trouwens niet eens op, maar ik heb gelijk een nieuwe gehaald bij Brezan. Kostte me 9,50 E incl. BTW tegen ruim 35,00 E bij de dealer. Achteruitrijlichten werken sindsdien weer. Zoals eerder vermeld: Als je het luchtfilterhuis eraf haalt zie je 'm zo zitten. Je hebt een hoge dop nodig (maat vergeten, maar ik heb 'r een bij Gamma geleend) om het ding eruit te pluggen.
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

eric74

uiteindelijk nog es poging gedaan en idd als ik pinnetjes van stekker doorverbind en stekker terug eropsteek, branden mijn achteruitrijlichten, JOEPIE

nu nog ff dopsleutel maatje 22 op de kop gaan tikken en kan ik hem vervangen.
ik zal goede raad van Brezan ff opvolgen als het daar veel minder kost :-))

thanks folks