turbo kit voor 850 glt

Gestart door lange, 28-08-2007 19:55:34

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Citaat van: nickk. op 03-06-2008 11:07:38
Ik zit zelf ook te denken om te gaan sparen voor een schade T5 en dan een ombouw te doen. Echter, voor 2000 euro heb je geen T5.. En ik denk dat ik dat ik voor dat geld het me wel lukt om de 850 GLT geblazen te krijgen, zeker omdat ik hier een T3 heb liggen..

Verkoop de 20V en leg 2000 euro bij, dan heb je echt wel een hele nette T5 hoor.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

JosS70

Citaat van: nickk. op 03-06-2008 19:14:18
Ik snap wat je bedoelt Siergo, echter, als mosselman een kit samen kan stellen wat er zo op te schroeven is, wat zou dan het probleem zijn als je al die onderdelen daarvan hebt?

Ik kan snel aan de volgende dingen komen:

- intercooler
- spruitstuk
- waarschijnlijk alle voor intercooler en terug
- Blowoff(heb ik nog liggen).
- T3(heb ik ook nog liggen).
- Downpipe T5(heb ik ook liggen).

eens denken wat ik mis..

- de rest van de uitlaat(maar dit wordt dan ferrita/simons)
- Alle klemmen
- ?

Natuurlijk mis ik ook een hoop, maar over welke grote dingen kijk ik nu heen?

Niets!! Alleen nog even de software aanpassen. Dan de turbo niet over de 0.4 bar laten gaan en je kan jaren vooruit. Totdat het weer begint te jeuken. Intern hoeft er nog niets angepast te worden.

Gr Jos

nickk.

Hmm, dat laatste bericht staat me wel aan 8) Marc, zou jij alles goed af kunnen stellen door em handmatig MTE te tunen?

Enno

Citaat van: M a r c op 03-06-2008 20:36:29
Citaat van: nickk. op 03-06-2008 11:07:38
Ik zit zelf ook te denken om te gaan sparen voor een schade T5 en dan een ombouw te doen. Echter, voor 2000 euro heb je geen T5.. En ik denk dat ik dat ik voor dat geld het me wel lukt om de 850 GLT geblazen te krijgen, zeker omdat ik hier een T3 heb liggen..

Verkoop de 20V en leg 2000 euro bij, dan heb je echt wel een hele nette T5 hoor.

Een NA auto kan heel leuk zijn...en kan ook LEKKER klinken. De 850 gaat hoe dan ook deze zomer waarschijnlijk naar Fasttech.....ik zou het wel leuk vinden als Nick er in slaagt een standaard auto met een Turbo kit uit te rusten. Die extra trekkracht is toch wel leuk....

nickk.

Vanochtend alles weer eens goed overdacht, en het lijkt me toch best te doen. Kzit nog met een paar kleine vragen;

- Zou ik "turbo" bougies moeten monteren?
- Welke boostcontroller kan ik het beste gebruiken?

Wat Emiel al een paar posts terug zei, het gaat me niet zozeer om een grote bak vermogen, maar meer om de NM's. Aan trekkracht heb je toch het meeste hier in NL. ;D

Emiel

Citaat van: nickk. op 04-06-2008 09:10:37
Wat Emiel al een paar posts terug zei, het gaat me niet zozeer om een grote bak vermogen, maar meer om de NM's. Aan trekkracht heb je toch het meeste hier in NL. ;D

Euh..ahum..laten we het op Enno houden deze keer... :o

Wout309t

Een boostcontroller voor 0,4 bar? Beetje ver gezocht denk ik.....
2011 V70 2.0T R-Design MT

nickk.

Citaat van: Emiel op 04-06-2008 09:20:00
Citaat van: nickk. op 04-06-2008 09:10:37

Euh..ahum..laten we het op Enno houden deze keer... :o

Haha, ook(H), ik had die post nog niet gelezen eigenlijk.

Eugene

Ik zou wel Turbo bougies monteren, een T-5 draait namelijk normaal ~0.5bar en jij gaat 0.4 bar doen.

Boostcontroller kun je doen, is altijd beter om het blok heel te houden. Blitz DSBC is op Ebay niet te duur 2ehands en doen het prima.

If it's not blown, it sucks...

nickk.

Na enig contact met Eugene, Mitchell en Emiel heb ik, als alles doorgaat, de volgende onderdelen bij elkaar:

- T5 Spruitstuk
- 15G turbo
- Slangen olie en watertoevoer turbo
- Slangen intercooler
- Aanzuigbuis
- Intercooler
- Mooi R klokkenset met boordcomputer
- Uitlaat
- Downpipe

Volgens mij heb ik hier de grootste kosten bij elkaar.

Dat voor een bedraf van 625 euri, vind ik toch niet verkeerd.

Hierbij komen dan nog een dumpvalve en een boostcontroller.

Ik zit alleen even in dillema welke turbo het best te gebruiken is, een 15G of 16T, of een T3/T4; de eerste is optie is natuurlijk wel meteen passend op spruitstuk en downpipe, dus dat is wel het meest aantrekkelijk.

Nu kijken wat nog vernieuwd moet worden, wil de wagen stage 0 bereikt hebben, compressie meten en eventjes sparen, want er zullen allicht nog extra kosten bijkomen.

Al met al ben ik denk ik zo al een heel eind.. Als iemand nog tips/tricks heeft, dan hoor ik dat graag 8)

Emiel

15G/16T heb je iig de dubbele koeling nodig, olie en koelvloeistof. Dan zal je gebruik moeten maken van een andere waterpijp. T3/T4 is alleen olie toch?

Turbo-Geek

Zoveel mogelijk voor een fabrieks achtige setup gaan, dan heb je in ieder geval de minste kansen op problemen. Een T3/T4 is absolute kul op een motor die je wil laten draaien met 0.4 bar.
Dus gewoon een 15G pakken of als het kan een 13T, die zal wellicht nog sneller spoelen en mega boost ga je toch niet maken.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

nickk.

Oke, thanks gasten ;D Hier heb ik wat aan. Dan ga ik toch voor de 15G/16T denk ik. Denk dat het inderdaad het verstandigst is om bij de fabrieksonderdelen te blijven. Oliekoeler is denk ik wel verstandig om te installeren, toch?

Turbo-Geek

Nope, tenzij je met een thermostaat gaat werken want anders is het klootzakken in de winter en de olie vreselijk langzaam op temperatuur komt.
Ik persoonlijk zou gaan voor de originele setup dus een radiateur met warmtewisselaar. De olie wordt dan ook opgewarmd en later afgekoeld.
Met warm weer gaat de mijnes niet boven de 90 graden (rijdend), ideaal.

Vwb de turbo moet je wel kijken welke downpipe je krijgt want een 16T kan je niet monteren op een 15G downpipe en andersom.
  The things you own end up Owning you !

nickk.

Ik neem de radiateur van mitchell over, dus dat zal dan wel goed komen.

De downpipe die ik heb, is er één met een driehoekige flens, op welke turbo gaat dat passen?