turbo kit voor 850 glt

Gestart door lange, 28-08-2007 19:55:34

Vorige topic - Volgende topic

nickk.

Vandaag compressie gemeten, op alle cilinders goed ;D 12-12-12-12. Echter, blijkt de bak vet te zijn en de keerring aan het rotten >:( Klotezooi, nou kan mn geld daar in, ellende.

Maargoed, over 10 dagen komt er weer een bak geld binnen, als het goed is ;D.

Turbo-Geek

Waarom niet alles in 1x doen en gewoon de motor verwijderen.
Denk dat je uiteindelijk minder tijd kwijt bent en je kan dan overal goed bij !
Die keering laten fixen kost goud geld terwijl de keering zelf 3 tientjes oid kost. Als je de tijd van je turbo montage enzo erbij doet ben je niet alleen minder $$$$ kwijt maar ook tijd.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

thuur

Citaat van: nickk. op 06-06-2008 17:51:35
Vandaag compressie gemeten, op alle cilinders goed ;D 12-12-12-12.

Met die uitslag zou ik toch niet blij zijn...

Gr :eusa_think:

Wout309t

Scherp, maar hij zegt niet dat de 5e '0' is....  ;)
2011 V70 2.0T R-Design MT

Enno

Citaat van: thuur op 07-06-2008 02:33:35
Citaat van: nickk. op 06-06-2008 17:51:35
Vandaag compressie gemeten, op alle cilinders goed ;D 12-12-12-12.

Met die uitslag zou ik toch niet blij zijn...

Gr :eusa_think:

Het is toch een GLT ? Dan moeten de waarden liggen tussen de 13 & 15 bar. Los van de 4 getalletjes zou ik met 12 bar ook niet vrolijk worden.....

Wout309t

Misschien is de compressie al verlaagd...;) Ideaal, kan de druk wat hoger!
2011 V70 2.0T R-Design MT

nickk.

Oke, na een heel lange periode, die ik nodig heb gehad om tot verstand te komen :eusa_shifty:, ga ik het toch uiteindelijk niet doen. :evil: Ik heb deze zomer een hoop verbouwd aan mn autotje, vooral op audiogebied en interieur. Ik had contact gehad met de jongens van DP Engineering, en zij raadden mij aan om een T5 ombouw te doen, of gewoon een T5 te kopen. Dit vind ik zelf momenteel wel zonde, zeker nu de auto in een uitstekende staat verkeerd. Is hier iemand die al eerder een ombouw heeft gedaan? :P

matRRR

Tenzij je een echte expert bent.... niet aan beginnen, gewoon T5 kopen...
Je auto kan er mooi uit zien enz.enz.
Maar voor een klein bedrag erbij koop je een T5, je geeft in een eerdere post zelfs aan dat er een bak geld binnenkomt!

Realiseer je het volgende heel goed:
- Met de aanschaf van de onderdelen en het aansluiten van deze ben je er nog LANG niet!De auto zelf is >12 jaar oud, daarnaast ga je een setup maken die uiterst zeldzaam is.
- Je moet compressie gaan verminderen op je blok om op wat hogere turbodruk te rijden en uiteindelijk tot een fatsoenlijk resultaat te komen.
- Je moet custom software gaan krijgen in een andere ECU om de boel goed aangestuurd te gaan krijgen.
- Weet je hoe klote het is om die volledige kabelboom om te gaan zetten??
- Als er een keer een keertje iets kapot is aan de auto is het moeilijk om de boel weer gecontroleerd te krijgen, diagnostische zelftest met VADIS, wat wel gewoon bij een standaard T5 kan, is nu niet mogelijk.

Dus het resultaat in mijn ogen van deze conversie zou zijn:
1. Je bent nu veel teveel tijd en geld kwijt, en je maakt het je onnodig moeilijk voor een waarschijnlijk matig resultaat.
2. Je bent straks teveel tijd en geld kwijt aan onderhoud en onvoorziene kosten.
3. Als hij straks kapotgelopen is, heb je geen geld meer voor een T5...

Waarom proberen het wiel opnieuw uit te vinden als er ook gewoon een kan kopen?

Voorbeeld: Jos 10 klepper R project, als we mee mogen maken dat die ooit de straat opkomt.
Duurt al langer dan de aanleg van de betuwelijn..
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

JosS70

Citaat van: matRRR op 10-10-2008 18:52:47
Tenzij je een echte expert bent.... niet aan beginnen, gewoon T5 kopen...
Je auto kan er mooi uit zien enz.enz.
Maar voor een klein bedrag erbij koop je een T5, je geeft in een eerdere post zelfs aan dat er een bak geld binnenkomt!

Realiseer je het volgende heel goed:
- Met de aanschaf van de onderdelen en het aansluiten van deze ben je er nog LANG niet!De auto zelf is >12 jaar oud, daarnaast ga je een setup maken die uiterst zeldzaam is.
- Je moet compressie gaan verminderen op je blok om op wat hogere turbodruk te rijden en uiteindelijk tot een fatsoenlijk resultaat te komen.
- Je moet custom software gaan krijgen in een andere ECU om de boel goed aangestuurd te gaan krijgen.
- Weet je hoe klote het is om die volledige kabelboom om te gaan zetten??
- Als er een keer een keertje iets kapot is aan de auto is het moeilijk om de boel weer gecontroleerd te krijgen, diagnostische zelftest met VADIS, wat wel gewoon bij een standaard T5 kan, is nu niet mogelijk.

Dus het resultaat in mijn ogen van deze conversie zou zijn:
1. Je bent nu veel teveel tijd en geld kwijt, en je maakt het je onnodig moeilijk voor een waarschijnlijk matig resultaat.
2. Je bent straks teveel tijd en geld kwijt aan onderhoud en onvoorziene kosten.
3. Als hij straks kapotgelopen is, heb je geen geld meer voor een T5...

Waarom proberen het wiel opnieuw uit te vinden als er ook gewoon een kan kopen?

Voorbeeld: Jos 10 klepper R project, als we mee mogen maken dat die ooit de straat opkomt.
Duurt al langer dan de aanleg van de betuwelijn..

hahahaha

Mijn leven draait gelukkig niet alleen om Volvo's en heb meerdere projecten waar ik ook mijn tijd mee verdrijf. Ik raad het ook niemand aan, maar doe graag anders dan anderen. Ik laat daarom ook iedereen in zijn eigen waarde en zijn eigen keuzes.

Het is wel mooi om te zien, dat jullie hem graag zien rijden, hahahaha

Gr Jos

Koeling

als je auto de moeite waard is moet je het gewoon een blok kopen op de sloop. laat of ga hem zelf reviseren, haal een kabelboom kompleet met motormanagement en abs unit van een sloopauto en bouw de hele klerezooi over in je GLT, het voordeel hiervan is dat je gewoon in je auto kunt blijven rijden todat je het blok klaar hebt
Ik heb hetzelfde gedaan en hij functioneert perfect koop ergen een scahde bak voor weinig haal daar alles uit wat je nodig denkt te hebben,
regel via het forum zo'n onderdelen DVD en ga aan de slag, neem er in ieder geval er de tijd voor.

Jeff

Hoe staat het met het project? :eusa_whistle:
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

nickk.

Citaat van: Jeff op 21-03-2009 16:57:41

Wat denk je, als ik momenteel een Rretje rij? :evil:

Jeff

Citaat van: nickk. op 21-03-2009 17:05:42
Citaat van: Jeff op 21-03-2009 16:57:41

Wat denk je, als ik momenteel een Rretje rij? :evil:

Nee :P
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

johan283

Citaat van: nickk. op 09-10-2008 19:59:32
Oke, na een heel lange periode, die ik nodig heb gehad om tot verstand te komen :eusa_shifty:, ga ik het toch uiteindelijk niet doen. :evil: Ik heb deze zomer een hoop verbouwd aan mn autotje, vooral op audiogebied en interieur. Ik had contact gehad met de jongens van DP Engineering, en zij raadden mij aan om een T5 ombouw te doen, of gewoon een T5 te kopen. Dit vind ik zelf momenteel wel zonde, zeker nu de auto in een uitstekende staat verkeerd. Is hier iemand die al eerder een ombouw heeft gedaan? :P

Gewoon T5 kopen ......of deze auto houden eigenlijk zeg je hetzelf al:   Dit vind ik zelf momenteel wel zonde, zeker nu de auto in een uitstekende staat verkeerd

Gewoon houden e.e.a. valt toch altijd duurder uit dan je had gedacht

Hans Duiven

Volvo850T5  ('t is maar een voorbeeld)

Ik denk dat je een dergelijke auto voor 2000 euro kan kopen, en daarmee goedkoper uit bent dan met het alternatief dat je voor ogen hebt.
Verkoop je eigen auto particulier en steek die centen in het (achterstallig) onderhoud.

Ik denk dat je dan een stuk beter uit bent,

Hans