Luchtmassameter probleem? [OPGELOST]

Gestart door sven861, 28-08-2007 22:06:33

Vorige topic - Volgende topic

sven861

Hallo allemaal,

Ik heb nogal wat vragen over het volgende probleem:

Mijn 20v roffel loopt de laatste tijd niet zoals ie dat zou moeten doen. Het lijkt alsof ik constant een aanhanger erachter heb hangen. Kortom, hij voelt traag een zwaar aan. Oktober '06 heb ik m gekocht met 260.000 op de teller, inmiddels 305.000. Ik weet helaas nix van de historie.
Toen ik m net had voelde ik bij volgas dat ie merkaar harder begon te trekken boven de 4100 toeren zowel op LPG als benzine. Net voorbij die 4100 toeren begon ie er lekker aan te trekken. De laatste tijd is dat punt niet meer te merken.....hij blijft traag doorhobbelen naar 6000 toeren.
Nou ben ik aardig thuis met TDI's van VAG en hun LMM's. Daar is het zo dat als een TDI een dip in een bepaald toerengebied heeft, dat de LMM z'n beste tijd gehad heeft.

Kortom......moet mn roffel niet in zijn hele toerengebied gelijkmatig eraan sleuren? Of heeft dit te maken met het regelbare inlaatspruitstruk?

Is er een manier om te meten of de LMM kapot is? Bij de TDI kon ik met VAGCOM een grafiek maken om te zien of ie kapot was.

Of zijn er andere dingen die ik eerst kan gaan proberen voordat ik naar de dealer ren om voor veel te veel geld en slechte kwaliteit bosch LMM ga halen.

Zijn er LMM's voor volvo van het merk Pierburg? Ik kan alleen Pierburg LMM's vinden voor VAG motoren.......

Alvast bedankt voor de moeite....... :eusa_clap:

Met de zoekfunctie is de laatste tijd helaas niet te werken dus heb wel wat kunnen lezen maar vast lang niet alles.......

PA1SVM........Volvo 4 Life

sven861

thanx voor de link.......

Weet iemand wat het Bosch nr van de 2.5 20v LMM is?

Ik kom er niet uit met die zoekfunctie..... :eusa_doh:

rody

Citaat van: sven861 op 28-08-2007 23:08:06
thanx voor de link.......

Weet iemand wat het Bosch nr van de 2.5 20v LMM is?

Ik kom er niet uit met die zoekfunctie..... :eusa_doh:

kijk eens op de lmm...

dacht de 002  :eusa_think:

thuur

En de ontsteking is helemaal op orde?

Gr ;)

sven861

Ja net vervangen, bougies, verdeler, rotor...kabels zijn 8mnd oud. Voor het vervangen voelde ik hetzelfde.......

$ven

thuur

Heb je foutcodes?

Er valt weinig te meten aan onze LMM's. Wel kun je proberen een forumlid in de buurt te strikken om het ding eens uit te wisselen.

Verder zou ik de vacuumleidingen eens goed nalopen. De klep in het (variabel) spruitstuk wordt vacuumgeregeld.

Gr ;)

rody

Mass air flow (MAF) sensor

Resistance between terminals 1 and 4: approx. 110 Ω

mij is het niet gelukt dit te meten; met een profi meter lukt het misschien wel.

thuur

Citaat van: rody op 28-08-2007 23:54:58
Mass air flow (MAF) sensor

Resistance between terminals 1 and 4: approx. 110 Ω

mij is het niet gelukt dit te meten; met een profi meter lukt het misschien wel.

Het probleem met dit soort 'indicaties' is dat je dan nog steeds niet weet of het ding onder alle omstandigheden de juiste waardes geeft.

Een luidspreker kun je ook doormeten. Kan wel mooi 4 Ohm geven, maar net zo goed nog steeds 'opgeblazen' zijn ;)

Gr 8)

sven861

Citaat van: thuur op 28-08-2007 23:49:38
Heb je foutcodes?

In A2 heb ik geen foutcodes......soms krijg ik wel een foutcode (lambda lampje) als ik op de snelweg terug naar zn 4 ga en heel snel het gaspedaal naar de bodem trap, die foutcode weet ik ff niet meer...zal m de volgende keer ff opschrijven. Beetje stom eigenlijk :)

$ven

sven861

Verder zou ik de vacuumleidingen eens goed nalopen. De klep in het (variabel) spruitstuk wordt vacuumgeregeld.

Gr ;)

Als de klep in het inlaatspruitstuk goed funtioneert....merk je dit ? Heb je een voelbaar omschakelpunt/toerental? Of verloopt dit vloeiend?

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

sven861

Citaat van: mehn op 29-08-2007 09:12:55
En in A6?

Net ff gekeken, in A6 en A2 heb ik nu geen foutcodes......

thuur

Citaat van: sven861 op 29-08-2007 09:12:19

Gr ;)

Als de klep in het inlaatspruitstuk goed funtioneerd....merk je dit ? Heb je een voelbaar omschakelpunt/toerental? Of verloopt dit vloeiend?

Wat jij beschrijft als 'harder trekken boven 4100 toeren' is normaal bij zo'n +/- 3500 toeren. Je merkt het zeker.

Gr ;)

sven861

Dan toch maar eens die klep nalopen...heeft er iemand een schema/foto van?