Vanaf dinsdagmiddag "volwaardig" lid

Gestart door Frenz, 29-08-2007 00:10:20

Vorige topic - Volgende topic

Frenz

Het is zover, sinds dinsdagmiddag mag ik me de eigenaar noemen van een 850 2.5 20V met een origineel Volvo LPG installatie (pfff, wat een mondvol) :eusa_dance:

Blauw met blauw leer, automaat, aut. airco, cruise control

piccies volgen later, voor een auto uit '94 met 324K op de teller (hoop ik, geen NAP :-\ ) is het interieur & exterieur netjes.

Toen ik naar huis reed, duurde het ongeveer 13,4 seconden tot ik me thuisvoelde, heerlijke comfortable reisauto, inderdaad lekkerder sturend dan de 960, waar ik 's ochtends afstand van heb gedaan. Hoewel, het gemis van één cylinder en een halve liter is wel merkbaar (ook LPG helpt niet in dat verband), maar afscheid nemen van een verbruik van 1 op 8 bij rustige rijstijl is wat makkelijker ;D

Hopelijk gaat het ontbreken van de servicehistorie me niet opbreken, maar met de lage aanschafprijs kan het wat lijen, we zien wel, eerst nog wat dingetjes aaanpassen (radio, mircofoon voor de car kit). Kijken of ik nog een afstandbediening voor het alarm (ook origineel Volvo) kan scoren. Daarnaast moet ik uitvogelen of de LPG installatie aan te passen is naar G3 (ja, ik weet 't, eerst lezen), mss istie te oud, maar vooral.........km's maken

de boekhouder

Welkom op het forum !

En idd., een 960 is ook een mooie volvo !

Veel plezier met je nieuwe wagen.

ps.: niet te lang wachten met foto's !   ;)
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Frenz

hmm, toen ik vanochtend wegreed, lag er wel een beetje olie onder de auto, oliepeil is spot-on, ff in de gaten houden

Verder stond ik sinds de vakantietijd weer eens in de file (Benelux tunnel zat één buis dicht), het kon me niet lang genoeg duren ;D

Gmid

Foto's van zowel de 850 als de 960 zijn van harte welkom.  :eusa_whistle:

;D
Volvo C30 '12

FGG

Citaat van: Frenz op 29-08-2007 00:10:20
piccies volgen later, voor een auto uit '94 met 324K op de teller (hoop ik, geen NAP :-\ ) is het interieur & exterieur netjes.

Bij een 94-er kun je de km-stand uitlezen met OBD-I.

Daarnaast moet ik uitvogelen of de LPG installatie aan te passen is naar G3...

:eusa_snooty:

Welkom op 't Forum, Frenz!

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

FGG

Kijken of ik nog een afstandbediening voor het alarm (ook origineel Volvo) kan scoren.

Voor VolvoGuard I ca. 5 tientjes bij de Volvodealer.

Gmid

Citaat van: FGG op 29-08-2007 14:34:24
Kijken of ik nog een afstandbediening voor het alarm (ook origineel Volvo) kan scoren.

Uit betrouwbare bron gehoord, dat deze ook niet meer leverbaar is.  :(
Volvo C30 '12

FGG

Citaat van: Gmid op 29-08-2007 14:38:05
Citaat van: FGG op 29-08-2007 14:34:24

Uit betrouwbare bron gehoord, dat deze ook niet meer leverbaar is.  :(

Ik heb er eentje besteld en net voor de vakantie binnen gekregen...

Frenz

Citaat van: Gmid op 29-08-2007 11:48:15

;D

Foto's van de 960 vind je hier

De Roffel is vanavond aan de beurt

Gmid

Citaat van: Frenz op 29-08-2007 15:54:35
Citaat van: Gmid op 29-08-2007 11:48:15

;D

Foto's van de 960

Mooie wagen!  :eusa_clap: Erg vol ook. Mooie kleur. Een plaatje!
Volvo C30 '12

Frenz

Hè hè, duurde ff, want uploaden kan niet

nou ja, ze staan er

pfffff

Frenz

Hé Gmid, top, bedankt! Heb ook een fotopic account waar ik al tijden nix mee doe, zal 'm 's activeren en niet anderen het vuile werk laten opknappen

Btw, beetje bijgelezen, is niet goed voor me

mocht m'n auto technisch goed (redelijk doek 't ook voor) zijn dan is het wensenlijstje dankzij de vele boeiende topics gegroeid met:

- veerpootbrug
- nieuwe velgen met lager profiel banden (Turbo of mss R)

deze 15" vind ik een beetje oubollig, maar ik wil ook nog iets strakker sturen, maar  17" is mss teveel van 't goede

- achterspoiler met remlicht

Xenon ben ik nog niet uit, de betere lichtopbrengst wil ik wel, maar ik wil geen APK gez**k of m'n medeweggebruikers verblinden.

Jullie worden bedankt  ;)

Moest trouwens een fiets ophalen en voor het eerst de banken geklapt. Had nog niet eens gezien met wat voor mooi systeem de kopsteunen wegklappen. Heb veel typen station gereden (245, 960, Peug 406, Subaru Legacy, Renault Megane) maar dit is echt netjes, the mother of all estates ;)

Frenz

Zo, heeft ff geduurd voor ik weer wat gepost heb...`.

"probleem" is dat de auto gewoon doet wat tie moet doen en er tot nu toe geen reden is geweest er iets over te melden

wel zitten er nu nieuwe michelins onder (winterbanden zijn er net pas af) en is de veerpootbrug gemonteerd

Nu sturen gewone banden sowieso beter, maar het geheel gaat toch merkbaar strakker de bocht om :eusa_dance: Kan het iedereen aanraden voor dat bedrag

FGG

Citaat van: Frenz op 29-08-2007 23:25:13

Citaat van: FGG op 29-08-2007 12:03:39
Bij een 94-er kun je de km-stand uitlezen met OBD-I.

Gezien de plaats van de sigarenaansteker OBD-I dus. ;)