Volvo laat interims gaan.

Gestart door lipton, 29-08-2007 00:29:41

Vorige topic - Volgende topic

lipton

hey, week 45 laat volvo tot nu toe 99% al zijn intrims gaan, dit gaat om 144 mensen incl mij.

waarom

volvo V70 valt weg van de lijn en de lijn gaat trager draaien.

en wanneer volvo xc60 op de lijn komt in 2008 zullen hoogstwss diegenen die zijn ontslaan worden opgeroepen om terug te keren.

ik bevoorbeeld ga daar dan niet op ingaan.

en nu mijn vraag.

ik zou graag met een collega zelfstandig beginnen met ons 2

dit zijnde een algemene verbouwing's teampje.
nu ik zelf 20/bijna 21

en ik ben er redelijk een groentje in.

ik ben zelf van beroep metser en kan heel veel dingen in de bouw die ik heb aangeleerd bij mijn eerste baas.

kan ik tips of informatie krijgen van wat en hoe dat is

Johann

Was jij niet net naar Zweden geweest voor opleiding voor de XC60?

lipton

indd maar ze hebben me laten weten dat het niet meer doorgaat

Marc O.

Tenzij je er zeker van bent dat je meteen over voldoende werk beschikt en/of over voldoende kapitaal beschikt om de eerste maanden te overbruggen: Zorg dat je vaste inkomsten hebt (door gewoon 40 uur/week te werken) en begin in de weekenden/avonden met die verbouwingsklussen. Op die manier kun je in ieder geval ervaring opdoen, een naam opbouwen en voelen of er voldoende ruimte is in de markt voor jullie bedrijfje.

Klote trouwens dat je je baan verliest!! Succes!
...The Nile isn't just a river in Africa...

Simplicity

Die niet waagt die niet wint, zorg dat je eventueel ergens op terug kunt vallen (ivm vaste kosten,...) en dan wat netwerken gaan opbouwen zodat je eventueel in onderaanneming kunt of dergelijke.
En denk eraan zelfstandig werken is hard werken maar je werkt voor jezelf en dan kun je lekker creatief omgaan met de belasting :eusa_whistle:, er zullen veel rekeningen betaald moeten worden (verzekering,...) maar als je het goed aanpakt en niet vies bent van wat doorwerken kan je iets leuks opbouwen.

En helemaal leuk: neem je er op termijn een 850/V70 bij als bedrijfsauto, busje is maar een busje he  ;)

mathh

Als je de luxe hebt om hiermee te beginnen naast een vast inkomen, moet je dit zeker doen om bovenstaande redenen.
Van de andere kant: je vaste baan verliezen is de beste stok achter de deur om  van een eigen bedrijf iets goeds te maken..
Voor klusbedrijven is werk zat, maar dat je keihard moet werken EN kwaliteit moet afleveren is een ding wat zeker is. Als je eenmaal een slechte naam hebt raak je hem niet meer kwijt..
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

reneetje

Citaat van: lipton op 29-08-2007 00:29:41
hey, week 45 laat volvo tot nu toe 99% al zijn intrims gaan, dit gaat om 144 mensen incl mij.

waarom

volvo V70 valt weg van de lijn en de lijn gaat trager draaien.

en wanneer volvo xc60 op de lijn komt in 2008 zullen hoogstwss diegenen die zijn ontslaan worden opgeroepen om terug te keren.

ik bevoorbeeld ga daar dan niet op ingaan.

en nu mijn vraag.

ik zou graag met een collega zelfstandig beginnen met ons 2

dit zijnde een algemene verbouwing's teampje.
nu ik zelf 20/bijna 21

en ik ben er redelijk een groentje in.

ik ben zelf van beroep metser en kan heel veel dingen in de bouw die ik heb aangeleerd bij mijn eerste baas.

kan ik tips of informatie krijgen van wat en hoe dat is

Is een 40 urige werkweek niet zat dan ::)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

855-Champagne

40 uur betaald wel, maar de rest papierwerk ed zal je s'avonds en in het weekend moeten doen.

lipton

hey, dus zoals gezegd week 45 vloeien ze de interims af.

geen probleem.

ik ben al bezig om een kilometer verderop van cars te beginnen bij trucks.

daar ga ik veel sneller mijn vast contract hebben en kan ik en ga ik beginnen met me te voorbereiden op een zelfstandig werk.
zoals in de bouw.

dus volgens jullie kan ik best snachts werken bij trucks en overdag oefenen en leren om het zelfstandig leven te beginnen ..?

lijkt me goed.

mvg
Gio

Racingbrick

Pff, het lijkt Fokker wel.
Toen kreeg ook velen de zak, en kon men (als men een nieuw model ging bouwen of genoeg orders binnen kreeg ) op de dan georganiseerde banenmarkten op je "eigen" baan solliciteren.

Is dit altijd al de Volvo policy geweest? of hebben de Amerikanen dergelijke policies gedacht?

Wanneer gaat de V70 van de band af dan? 

Marc O.

Citaat van: lipton op 29-08-2007 16:18:06
dus volgens jullie kan ik best snachts werken bij trucks en overdag oefenen en leren om het zelfstandig leven te beginnen ..?

Vergeet niet om ook een paar uurtjes in te plannen voor je dagelijkse behoefte aan slaap ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

lipton

Citaat van: Racingbrick op 29-08-2007 16:45:07
Pff, het lijkt Fokker wel.
Toen kreeg ook velen de zak, en kon men (als men een nieuw model ging bouwen of genoeg orders binnen kreeg ) op de dan georganiseerde banenmarkten op je "eigen" baan solliciteren.

Is dit altijd al de Volvo policy geweest? of hebben de Amerikanen dergelijke policies gedacht?

neen het is altijd zo geweest met da amerikanen. !

over een aantal jaar is het ook zo geweest.

week 40 tot 45 gaat hij van de lijn.

mvg

Ben

Citaat van: lipton op 29-08-2007 17:54:37
Citaat van: Racingbrick op 29-08-2007 16:45:07
week 40 tot 45 gaat hij van de lijn.

Dat klopt wel want het fabrieksbezoek dat ik gepland had rond die tijd is gecancelled omdat de lijn dan wordt omgebouwd en er geen bezoek meer wordt toegelaten.