Goede LMM link.....

Gestart door sven861, 29-08-2007 09:36:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sven861

PA1SVM........Volvo 4 Life

A3


HMV70TDI

Interessante info. Vraagje: hoe kan je testen of je LMM nog 100% is? In hety artikel staat dat de al rijdend moet gebeuren. Even aan te testkast bij de dealer werkt dus niet. Op de testbank dus?


ief

Volgens mij kun je wel degelijk waardes aflezen bij stationair toerental.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

thuur

Citaat van: ief op 28-09-2007 10:59:46
Volgens mij kun je wel degelijk waardes aflezen bij stationair toerental.

Dat kan wel, alleen heb je daar niet zo veel aan. Het ding moet meten hoeveel luchtmassa er voorbij komt, in alle omstandigheden (vollast, deellast, etc.). Op basis van (o.a.) die gegevens bepaalt de computer hoeveel brandstof er in de motor moet. Als ie stationair perfect loopt wil dat dus niet zeggen dat ie dat ook op de snelweg doet :-\

Je kunt de signalen heus wel meten, maar je zou tegelijkertijd moeten weten hoeveel luchtmassa er doorheen gaat. Pas dan weet je of het ding de juiste waardes afgeeft.

Bij een diesel geeft een defecte of vervuilde LMM typisch dippen bij bepaalde toerentallen. Schoonmaken (voorzichtig!) helpt, maar 100% wordt ie nooit meer. Een betere test zou zijn om een zeker weten goede LMM te proberen (forumlid in de buurt/afspraak met de dealer?). Als dit wezenlijk beter rijdt dan heb je het euvel te pakken.


Gr ;)

BasV70

Citaat van: thuur op 28-09-2007 13:04:15
Citaat van: ief op 28-09-2007 10:59:46
Volgens mij kun je wel degelijk waardes aflezen bij stationair toerental.

Dat kan wel, alleen heb je daar niet zo veel aan. Het ding moet meten hoeveel luchtmassa er voorbij komt, in alle omstandigheden (vollast, deellast, etc.). Op basis van (o.a.) die gegevens bepaalt de computer hoeveel brandstof er in de motor moet. Als ie stationair perfect loopt wil dat dus niet zeggen dat ie dat ook op de snelweg doet :-\

Je kunt de signalen heus wel meten, maar je zou tegelijkertijd moeten weten hoeveel luchtmassa er doorheen gaat. Pas dan weet je of het ding de juiste waardes afgeeft.

Bij een diesel geeft een defecte of vervuilde LMM typisch dippen bij bepaalde toerentallen. Schoonmaken (voorzichtig!) helpt, maar 100% wordt ie nooit meer. Een betere test zou zijn om een zeker weten goede LMM te proberen (forumlid in de buurt/afspraak met de dealer?). Als dit wezenlijk beter rijdt dan heb je het euvel te pakken.


Gr ;)


Precies! Ik verdacht mijn LMM van een falende werking. Na de LMM uit mijn vaders 2.5D er even ingeschroefd te hebben (2 torxjes en een stekker) en een rondje rijden wist ik zeker dat mijn LMM aan het overlijden was. Afgelopen week een geheel nieuwe (imitatie) er in geschroefd en nu weet ik ook zeker dat die van mijn vader aan het overlijden is, al is die nog niet in een heel vergevorderd stadium. ;D ;D Het verschil tussen mijn oude defecte en de nieuwe is werkelijk enorm.  :o 8)