Op 4 pitten lopen op benzine!

Gestart door MarcoV, 29-08-2007 12:53:17

Vorige topic - Volgende topic

MarcoV

Mijn auto heeft sinds gisteren het probleem dat hij op benzine op 4 pitten lijkt te lopen, in ieder geval niet op 5! Zodra hij op lpi loopt is er geen probleem en loopt ie perfect. Vandaag loopt hij weer een tijdje goed op benzine maar lijkt wel wat over te slaan.
Kan dit te maken hebben met de beruchte relais 103 of moet ik het ergens anders zoeken.
Ik kan bij de injectoren geen luchtlek vinden met remmenreiniger!

MarcoV :(

Misha

Citaat van: MarcoV op 29-08-2007 12:53:17
Mijn auto heeft sinds gisteren het probleem dat hij op benzine op 4 pitten lijkt te lopen, in ieder geval niet op 5! Zodra hij op lpi loopt is er geen probleem en loopt ie perfect. Vandaag loopt hij weer een tijdje goed op benzine maar lijkt wel wat over te slaan.
Kan dit te maken hebben met de beruchte relais 103 of moet ik het ergens anders zoeken.

Zal niet 103 zijn, als deze iets met de benzinepomp stuurt.

Kun je isoleren welke injector het is, door bijvoorbeeld te luisteren of hij nog tikt ? of de bougiekabels een voor een lostrekken om zo te achterhalen of het een vaste cylinder is ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

pwassink

Citaat van: MarcoV op 29-08-2007 12:53:17

Loop het eens na, kijk eens naar je bougies of die er ook allemaal eender uitzien (foto).

Genomen het feit dat hij op gas wel goed loopt is de ontsteking waarschijnlijk het probleem niet,
ik ga voor een brandstofprobleem, mogelijk een injector .
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

mehn

Ik zou beginnen met de injectoren 1 voor 1 los te maken (de stekkers) als ie op benzine loopt. Dan ben je er zo achter welke het is ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Freakybaby

Idd de stekkers van de benzine injectoren loshalen en opletten bij welke injector er geen verschil te horen/voelen is. De werkende injectoren loskoppelen zal ervoor zorgen dat ie slechter stationair gaat lopen, de niet werkende zal geen verschil maken.

Je zou daarna ook een flesje injector reiniger kunnen proberen, daar heeft Thuur een uitleg over staan op het forum.

Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn