Afstandsbediening werkt niet?

Gestart door Mirjam, 30-08-2007 20:58:22

Vorige topic - Volgende topic

Mirjam

Wij hebben bij de koop een volvo afstandsbediening ontvangen maar omdat wij dachten dat de batterijen op waren hebben wij nieuwe gekocht.

Batterijen er goed ingeplaatst maar het werkt niet,zelfs het rode lampje op de ab gaat niet branden.

Ik neem aan dat de ab kapot is maar een nieuwe kost bij de dealer zo'n 80 a 90 euro.

Weet iemand waar je zo'n ab kunt kopen die iets goedkoper is?

rody

Citaat van: Mirjam op 30-08-2007 20:58:22
Wij hebben bij de koop een volvo afstandsbediening ontvangen maar omdat wij dachten dat de batterijen op waren hebben wij nieuwe gekocht.

Batterijen er goed ingeplaatst maar het werkt niet,zelfs het rode lampje op de ab gaat niet branden.

Ik neem aan dat de ab kapot is maar een nieuwe kost bij de dealer zo'n 80 a 90 euro.

maak m eens open, maak dan de printplaat schoon met wd40 of zo iets.
batteryen terug in steken, op de grote knop van t regelkastje bij de voorruit duwen en op de knop v d ab.
zo zou die opnieuw afgeregeld worden.

Mirjam

Ik zal het doorgeven aan mijn man,maar als je de batterijen er in doet,hoort het lampje dan te gaan branden of als je op het knopje drukt dat het moet gaan branden?

rody

Citaat van: Mirjam op 30-08-2007 22:34:27
Ik zal het doorgeven aan mijn man,maar als je de batterijen er in doet,hoort het lampje dan te gaan branden of als je op het knopje drukt dat het moet gaan branden?

ja, als de batteryen juist gemonteerd zijn.
doet ze het dan nog niet, openmaken en reinigen.

Ludo

vertel ook eens over welk type alarm het gaat.
bij een basisalarm bv, heb je geen 'regelkastje' bij de voorruit....
hoe ziet de afstandsbediening er uit?.

Mirjam

Als het goed is, is het de guard 1,het is een grijze ab en er zit zo'n kastje op de voorruit.

Ludo

ja dat is een Guard I AB.

bij mij brand het ledje ook niet als ik op het knopje druk.
het alarm word wel geactiveerd.

rody

Citaat van: Ludo op 30-08-2007 22:47:28
ja dat is een Guard I AB.

bij mij brand het ledje ook niet als ik op het knopje druk.
het alarm word wel geactiveerd.

hmm, 100% zeker dat op mijn ex 850 het ledje wel deed branden.

thuur

Citaat van: rody op 30-08-2007 21:27:44
Citaat van: Mirjam op 30-08-2007 20:58:22

maak m eens open, maak dan de printplaat schoon met wd40 of zo iets.
batteryen terug in steken, op de grote knop van t regelkastje bij de voorruit duwen en op de knop v d ab.
zo zou die opnieuw afgeregeld worden.

:eusa_naughty:

Elektronica doe je reinigen met alcohol! Of desnoods een beetje remmenreiniger. Laat het goed drogen voordat je de batterij terug monteert.

Gr ;)

Mirjam

We hebben de ab schoongemaakt maar het werkt nog steeds niet en nu zijn we aan een tweedehands ab van € 35,- weten te komen via de onderdelenzoeker.

rody

Mirjam

Ja die zaten er goed in want ik heb deze beschrijving ook in mijn bezit.

jberg

niet met wd40, dat heeft nl een isolerende werking,  busje contactspray kopen

ik weet niet of een tweedehands wel werkt, heeft waarschijnlijk een andere code