Autorijden weer duurder in 2008

Gestart door Racingbrick, 31-08-2007 11:02:05

Vorige topic - Volgende topic

Racingbrick

Citaat van: Frenz op 31-08-2007 16:24:05
over subjectief gesproken

het niet wegwerken lag aan "Paars" (Zalm op financieën)

het verhogen ligt aan de PvdA (Bos op financieën)

@ Racingbrick: nee, maar mss bedoel je de exorbitante loonstijging recentelijk bij een bestuurder van een Universiteit, ik meen Groningen. Minister worden doe je niet uit financieel gewin, dat komt daarna ;)

Eh, 39 ex kamerleden nog altijd op wachtgeld, a raison van 6200 euro per maand, en dat is 80% van de beloning als kamerlid.....
En dat hebben we het nog niet over de herscholings c.q. herplaatsingskosten voor dergelijke lieden... en uiteraard is het animo niet enorm om zo snel mogelijk weer aan de "slag "te gaan, want wachtgeld krijgt men over een periode van 8 jaar.
En dat brengt me ook opeens op die mevrouw Sing-Farma was zij het niet die toen een paar uur kamerlid was en toen fijn gebruik mocht maken van de wachtgeld regeling.

en ja, Frenz, volgens mij hebben de heren en dames in Den Haag zich 2 maal een verhoging gegeven van 35%... terwijl de burger al jaren aan het inleveren is... vergeet niet dat de inflatie 2000-2004 iets van 4,5% per jaar was in NL.
Nou ik kan je zeggen dat ik daar nog geen fraktie van heb mogen zien aan "prijscompensaties" in die jaren, want daar waren de lieden in Den Haag tegen.... ben je dat al vergeten?

Verder zeg ik niets meer, i rest my case...
Ik moet het draadje even starten uit woede en medeleven met de arme donders onder ons want die BTW gaan we allemaal moeten opblaffen en die accijnsen ook.

de boekhouder

Citaat van: Racingbrick op 31-08-2007 16:59:38
En dat brengt me ook opeens op die mevrouw Sing-Farma was zij het niet die toen een paar uur kamerlid was en toen fijn gebruik mocht maken van de wachtgeld regeling.

Was dat ook niet de persoon die GELOGEN had (over haar verleden in Suriname) om in de kamer te komen ? Belachelijk dat je dan ook nog wachtgeld krijgt... Dat kun je lekker verkopen   >:(
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

daytonawim

Tja en de spoorwegen die geprivatiseerd zijn willen wel investeren in het file leed, zij 20% de overheid (wij dus) 80 %, hoe krijg je een rendabele onderneming.

met 8 miljard, kan je toch echt wel wat file knelpunten oplossen.

Maar dat zullen ze niet doen want dat kunnen ze niet blijven auto melken.

k*t regering ( ik heb er niet op gestemd gelukkig ) :-)))))

WYD

Citaat van: daytonawim op 01-09-2007 09:12:54

k*t regering ( ik heb er niet op gestemd gelukkig ) :-)))))

Je hebt op een andere partij gestemd bedoel je, of heb je helemaal niet gestemd?

Dat Nederland een bedroevend land aan het worden is, is sinds de komst van een PvdA-kabinet al bekend. Dat het zo snel achteruit gaat, dat had ik niet verwacht. Dan maar net als alle andere geschoolden gaan emigreren. ;)
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

Frenz

Citaat van: de boekhouder op 31-08-2007 16:36:42
toevoeging: ik heb op zich niets tegen links; iemand moet voor de belangen van de zwakkeren in de samenleving opkomen, we kunnen allemaal eens in een moelijke situatie terecht komen. Het gaat me om het gebrek aan controle en sancties op misbruik (of het ontkennen van het bestaan daarvan). Als je het hebt over solidariteit moet je ook eens nadenken over solidariteit naar de betalende partij toe. De meesten willen best betalen voor onderwijs, zorg ed., maar onderbouw het dan ook eens helder. Draagvlak creeer je met een goed verhaal.

Alweer eens, heb zeker geen commentaar op jouw verhaal, het ging mij voornamelijk over degenen die ononderbouwd klagen. Persoonlijk vind ik links of rechts achterhaalde begrippen tegenwoordig, maar als je me in de linkerhoek plaatst heb ik daar geen moeite mee.
Een goed onderbouwd verhaal wil ik best posten, maar volgens mij is dit een 850 forum en geen politieke site. Daarmee wil ik me er niet makkelijk vanaf maken.

Er zijn vele regelingen die op zich sociaal en redelijk zijn, echter in de praktijk worden ze dermate slecht toegepast, dat iedereen die maar enigzins kan er misbruik van maakt.

Raar voorbeeld mss, als je in de kroeg loopt te verkondigen dat je voor € XX de belasting hebt weten te ontduiken, dan word dat niet gezien als asociaal, nee, je bent slim en hebt die domme ambtenaren om de tuin weten te leiden

Diezelfde persoon heeft er meestal ook geen moeite mee iemand zwart voor een klusje in te schakelen.

Is die klusser iemand die een uitkering heeft (werkeloos, of gedeeltelijk/geheel arbeidsongeschikt), dan is dat wèl een asociale in veler ogen

Dat snap ik dus niet, ik zie daar geen verschil in = allebei fraude

Maar ik pleit er aan de andere kant ook niet voor om datgene wat je niet "rechtvaardig" geïmplementeerd krijgt, dan maar niet te doen, het leven zit vol concessies (het wordt al laat ;) )

@ Racingbrick: de wachtgeld regeling bij vele overheidsinstanties zijn idd idioot luxe. Het argument in de politiek is, dat dit is ter compensatie van gemiste kansen/pensioenopbouw die men gehad zou hebben, was men in het bedrijfsleven gebleven, dun argument

zo, nou ga ik slapen

WYD

Dat allebei fraude is, ben ik het niet mee eens.
Ik heb een 40-urige werkweek en ga dan niet ook nog eens wit overwerken, waarom?.....

Als ik overwerk, dan worden de uren opgespaard in een zogenaamde tijd-voor-tijd pot. Aangezien ik al zat ADV-dagen en FlexADV-dagen heb, heb ik dus niet aan al die opgespaarde uren die omgezet KUNNEN worden in vrije dagen, aangezien ik nooit vrij mag nemen om die dagen op te kunnen nemen. Wat als resultaat heeft dat die opgespaarde uren aan het eind van het seizoen uitbetaald worden. Klinkt leuk, want je overuren worden met vertraging alsnog als overuren uitbetaald.... NEEHEE! Je overuren zijn dan ineens nog maar 100% waard, omdat je ze laat uitbetalen ipv. opnemen als vrije dag. Klinkt nog steeds beroerd, maar nog niet heel erg, ware het niet dat die overuren (100%) wel vervolgens met 41,5% belasting uitbetaald worden, dit heeft als resultaat dat overuren bij mij nog maar 58,5% waard zijn, wat dus beduidend minder is dan gewone uren!!!!
Dit alles door ingrepen van de overheid in onze CAO!!!

Kortom.... pleegt een 40uur per week (excl. reisuren) hardwerkende arbeider die in het weekend een halve zaterdag zwart bijklust fraude?
Degene die dan nog achter het kabinet staat, is in mijn ogen dan net zo'n grote lamstraal die de boeken uit z'n hoofd kan opzeggen, maar ze nog nooit heeft weten toe te passen in de praktijk!!!  >:(

thuur

Verlof is een recht hoor... Het bedrijf moet al zo'n beetje stilvallen wil je chef het weigeren.

Misschien HIER eens kijken?

Gr ;)

WYD

Citaat van: thuur op 03-09-2007 01:18:11
Verlof is een recht hoor... Het bedrijf moet al zo'n beetje stilvallen wil je chef het weigeren.

Misschien HIER eens kijken?

Gr ;)

Verlof is inderdaad een recht, maar in een seizoensbedrijf wordt dat recht uiteraard niet toegepast.
Als het je niet bevalt kun je beter een andere baas zoeken, dan krijg je precies hetzelfde verhaal, omdat de het plannetje van de regering gewoon niet werkt in een seizoensbedrijf.
Ik krijg in de zomer 3weken vakantie en rond de kerst 2 weken, voor de andere dagen moet ik maar hopen dat er in januari en februari een dik pak sneeuw ligt. ;)
Ik ga overigens over 2 jaar hoogstwaarschijnlijk emigreren en ben daarvoor nu al bezig met een opleiding in de avonduren.

Frenz

Citaat van: WYD op 03-09-2007 01:05:17
Dat allebei fraude is, ben ik het niet mee eens.

Prima, alleen het is geen kwestie van vinden, maar een kwestie van het overtreden / handhaven van regels en wetten.

Ik heb ook geen waardeoordeel en ben zeker niet roomser dan de paus. Mijn punt is alleen dat als je oordeelt over anderen, je consequent moet zijn. Juist door het misbruik van sommigen moet iedereen boeten

goedemorgen btw ;)

robbie409

Ik zit al sinds Kock te wachten op de teruggave van dat tijdelijke extra kwartje accijnsverhoging....

En nu komt Kock-2 en die gooit er een eurocent bovenop (is ongeveer 1/10 oud kwartje).

Fijn dat de gaten in het overheids huishoudboekje ten laste van de autorijder gedicht worden, maar daarvoor zou ik toch wel graag willen blijven rijden in plaats van kruipen over de A-wegen...

daytonawim

Je overuren zijn dan ineens nog maar 100% waard, omdat je ze laat uitbetalen ipv. opnemen als vrije dag. Klinkt nog steeds beroerd, maar nog niet heel erg, ware het niet dat die overuren (100%) wel vervolgens met 41,5% belasting uitbetaald worden, dit heeft als resultaat dat overuren bij mij nog maar 58,5% waard zijn, wat dus beduidend minder is dan gewone uren!!!!

Dat is echt onzin hoor :-)

Als je 41.5% belasting over je uren betaald, en dat je aan het eind van het jaar in een lagere tariefgroep valt, gewoon belasting formulier invullen en je krijgt je centen rustig terug.

Bij tijd voor tijd bijschrijving geld ook dat 8 overuren b.v. 10 tvt uren zijn.(afhankelijk van je cao 25% of 50%)

Verder hou je i.d.d. iets minder over van extra inkomsten, omdat je belasting vrije voer ( iets van 170 euro netto) in je maand salaris zit verwerkt, op deze manier heb je wel het hele  jaar een gelijk basis inkomen

WYD

Citaat van: daytonawim op 03-09-2007 11:50:57
Je overuren zijn dan ineens nog maar 100% waard, omdat je ze laat uitbetalen ipv. opnemen als vrije dag. Klinkt nog steeds beroerd, maar nog niet heel erg, ware het niet dat die overuren (100%) wel vervolgens met 41,5% belasting uitbetaald worden, dit heeft als resultaat dat overuren bij mij nog maar 58,5% waard zijn, wat dus beduidend minder is dan gewone uren!!!!

Dat is echt onzin hoor :-)

Als je 41.5% belasting over je uren betaald, en dat je aan het eind van het jaar in een lagere tariefgroep valt, gewoon belasting formulier invullen en je krijgt je centen rustig terug.

Bij tijd voor tijd bijschrijving geld ook dat 8 overuren b.v. 10 tvt uren zijn.(afhankelijk van je cao 25% of 50%)

Verder hou je i.d.d. iets minder over van extra inkomsten, omdat je belasting vrije voer ( iets van 170 euro netto) in je maand salaris zit verwerkt, op deze manier heb je wel het hele  jaar een gelijk basis inkomen

Bij TVT-uren heb ik 6uren nodig om een volledige werkdag vrij te krijgen (130% dus). Echter als ik de uren uitbetaald krijg (wat dus ook altijd aan het eind van het seizoen gebeurd), dan heb ik 8 uur nodig om een dag uitbetaald te krijgen.
De lagere tariefgroep etc. is niet van toepassing. Enige voordeel wat ik heb is dat ik 4000euro aan schoolgeld kwijt was en dat dus gedeeltelijk terugkrijg (ca. 1500 euro) omdat ik in het jaar ruim genoeg belasting betaal waar het van af getrokken kan worden. M'n centen terug krijgen, krijg ik zeker niet, want ik heb overig vorig jaar slechts 300euro terug gekregen, zelfs met zo'n 1200euro aan studiekosten.
Maar rijk worden van wit overwerken is zeker niet aan de orde.

hathü

En nu het laatste nieuws, die 1 cent extra voor benzine gaat niet door maar  LPG en Diesel gaat duurder worden. Ben benieuwd hoe hard de partij van Wouter de Boskabouter daalt in de peilingen.

Marc O.

Citaat van: hathu op 03-09-2007 20:09:46
En nu het laatste nieuws, die 1 cent extra voor benzine gaat niet door maar  LPG en Diesel gaat duurder worden. Ben benieuwd hoe hard de partij van Wouter de Boskabouter daalt in de peilingen.

Dat heeft Woutertje heel slim (sluw) gedaan: een groot deel van de LPG/dieselrijders zijn zakelijke rijders die een prijsstijging niet zelf in hun portemonee voelen. Zodoende zal het hem minder stemmen kosten. Overigens is ie al zo'n beetje tot een historisch dieptepunt gezakt in de peilingen (die mag dan weer in "verheugd").
...The Nile isn't just a river in Africa...

hathü

Vrachtwagens die bedrijven en winkels enzovoort bevoorraden rijden op diesel en de kosten worden doorberekend, dus alles wordt voor iedereen duurder.