toeren gegrensd??

Gestart door pcdaaf, 01-09-2007 09:16:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pcdaaf

Ik heb een vraag of een 850 TDI begrensd is bij een toerental. Tijdens een proefrit in een 850 TDI accelereerde de TDI er heerlijk op los, maar bij een bepaald toerental (vrij hoog) heb je het gevoel niet door te kunnen gaan in zijn toeren. Wie kan mij hier over iets uitleggen.
Gr Ewald.

-D©©©L-

Wat is "vrij hoog" ?

daytonawim

Volgens mij zijn eigenlijk alle diesels standaard toeren begrenst, probeer maar eens
uit in de 3e versnelling, dan zal je zien dat ie stomweg niet harder gaat, dan xxxx rpm

Marc O.

Het is vrij normaal dat bij zo'n diesel de pijp behoorlijk leeg is boven 4000rpm.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Peter

vorige week in Duitsland nog ruim 200 km /uur gereden (vlg de tomtom  203 km uur). Ik zat toen vlg de toerenteller net tegen het rode gebied aan. dus ca. 4400 á 4500 toeren. het is wel een automaat.

pcdaaf

Met vrij hoog bedoel ik als ik mij goed herinner ongeveer 4500 toeren. Het leek of de auto boven dit toerental begrensd was. Klopt dit ook en dan bedoel ik niet op topsnelheid van ongeveer 200km, nee schakelen van z'n 2-->3, 3-->4 , harder heb ik ook niet gereden.
Ik hoor graag van jullie
Gr Ewald

pcdaaf

nee sorry toerental ws iets hoger 5-5500 toeren, kan me herinneren dat de naald meer richting het rode gebied opliep, niet erin in ieder geval.
Gr Ewald.

A3

Weet je zeker dat het een TDI was? Deze zijn nl. begrenst bij 4600 rpm.

pcdaaf

ja ik heb in een TDI gereden, alleen niet meer op het toerental gelet, wel vanuit een ooghoek en herinnering opgemerkt dat de begrenzing ongeveer richting het rode gebied liep. Even een dashboard vanuit de km standen bij dit forum naar voren getoverd en dit vertaald naar ongeveer 5-5500 toeren. Maar ik denk dat het heel goed mogelijk is dat het ook rond de 4500 toeren was, zoals ik al eerder schreef. Maar het is mij in ieder geval duidelijk dat de TDI begrenst is bij een toerental en in dit geval dus 4600 toeren.
Bedankt voor de info allen, ben weer wat wijzer geworden.
Groeten Ewald.

Marc O.

5500 toeren zal ie niet halen denk ik..... ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

-D©©©L-

Waarom zou je zover willen doortrappen met een TDI ?
Je hoort bij 3500 al wel dat ie het niet echt lekker vind. Een wedstrijdje "wie heeft het eerste motorschade ?" of "Rook hem eruit deze zomer ?"
Meeste TDI's gaan stuk bij het autobahn trappen, heuvel af.  :eusa_naughty:

Quota

Citaat van: -D©©©L- op 02-09-2007 16:45:35
Waarom zou je zover willen doortrappen met een TDI ?
Je hoort bij 3500 al wel dat ie het niet echt lekker vind.  :eusa_naughty:

Nou, dat ben ik niet met je eens, bij 3500 toeren roffelt ie er lekker op los, boven de 4200 toeren wordt het minder, maar dan verdwijnt de trekkracht ook volledig....

Bigvolvo

HEt goed door blazen van een turbo is lang niet slecht maar doe het heuvel op dat is het beste.
Hard werken bij 3500 word die turbo schoon van blijven je pk's en n/m behouden
Bigvolvo Is the way to go!

Gunnar

Dit is een van de redenen waarom de auto dan niet meer verder wil:

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Bigvolvo

Er kan duidelijk dus niet meer gas door de buizen van de spruitstukken stromen en zodoende neemt het koppel en dus het toerental niet meer toe dus vermogen is koppel x toerental die is dan ook op.
Bigvolvo Is the way to go!