AIRBAG bijrijder.

Gestart door basphil, 20-09-2007 20:53:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

basphil

Is het mogelijk om de airbag uit  te laten schakelen door de dealer i.v.m maxicosi voorin,
of moet de maxicosi gewoon achterin.

   Met vriendelijke groet Basphil.

why-not

achterin is zowiezo beter

basphil

#2
Dat ben ik met je eens maar is er een mogelijkheid om de airbag op nonactive te zetten,
zonder ergens tegen aan te rijden.

why-not


Emiel

Volvo schrijft zelf voor dat er geen maxi cosi's op de voorstoel geplaatst mag worden. Achterin is de meest veilige plaats.

-D©©©L-

Denk aan de SIPS-bags

HanV70

#6
De airbag in het dashboard kan uitgeschakeld worden door, met de accupool los (-) en voor de zekerheid 5 minuten wachttijd, het stekkertje naar of op de container los te maken.
Ter voorkoming van foutstoringen in het systeem, moet er een speciaal plug geplaats worden die de aanwezigheid van een airbag simulieerd.
De sips airbag lijkt me geen bezwaar op te gaan leveren voor het kind in de maxicosi.
Als je alleen rijdt met een kind in de maxicosi op de voorstoel, vind ik het direkte zichkontakt in het voordeel.
Een bijkomend voordeel, dat het nooit zal voorkomen dat je je kind vergeet.

@®-

Citaat van: HanV70 op 20-09-2007 22:26:08
De airbag in het dashboard kan uitgeschakeld worden door, met de accupool los (-) en voor de zekerheid 5 minuten wachttijd, het stekkertje naar of op de container los te maken.
Ter voorkoming van foutstoringen in het systeem, moet er een speciaal plug geplaats worden die de aanwezigheid van een airbag simulieerd.
De sips airbag lijkt me geen bezwaar op te gaan leveren voor het kind in de maxicosi.
Als je alleen rijdt met een kind in de maxicosi op de voorstoel, vind ik het direkte zichkontakt in het voordeel.
Een bijkomend voordeel, dat het nooit zal voorkomen dat je je kind vergeet.
Alleen zal die "Shim" of de speciale plug je niet krijgen van de Volvo dealer.

En inderdaad het is het meest veilige om je kind achterin te vervoeren, als er wat gebeurt is er altijd nog een "zachte"voorstoel voor ipv een harde voorruit en dashboard.
Ik heb ook altijd mijn dochter achterin vervoert.

viking_in_shorts

#8
Hier in Zweden wordt vaker de airbag uit auto's gehaald voor een kinderzitje op de voorstoel. Is namelijk de veiligste positie volgens de Zweden (=wel achteruit kijkend!)

Dit moet echter bij de dealer gebeuren en er wordt op het kentekenbewijs een aantekening van gemaakt.

Achterin achter de bijrijder is meestal de meest praktische locatie (wederom achteruitkijkend) Dit geldt voor kinderen tot ca. 4 jaar oud. Daarna mogen ze vooruit kijken.

Heb hier ooit een verhaal voor opgezocht en neergezet, maar kan dat nu even niet vinden  :eusa_think:


<edit>: gevonden! : klik hier

HanV70

Waarom zou de dealer deze "shim" weigeren.
Een andere optie is op de sloop wagens opzoeken die geen airback rechts hebben, deze hebben, indien al niet verwijdert, deze "shim" dan gemonteerd.

Johann