Foutcode EFI 436 en 425 ??

Gestart door daytonawim, 02-09-2007 14:08:25

Vorige topic - Volgende topic

daytonawim

Ikm heb op de S70 T5 aut de volgende foutcode :

EFi 436 en EFI 435

Wie heeft er een idee, hij is al bij de volvo dealer geweest en na 100 km ging ie weer branden, zij hadden het beruchte elleboogje vervangen.

Weer naar laten kijken, achterste Labda sonde schijnt nu het probleem te zijn.

Morgen gaat ie weer naar de dealer, maar mischien kan ik beslagen ten ijs komen met wat hulp van jullie.

11 sept wordt Lpi ingebouwd zou wel graag dat *lote lampje uit willen hebben.

Auto loopt verder goed, trekt als een lier en verbruik ligt tussen 1 op 10 en 1 op 12 , das nie verkeerd.

Nou ben benieuwd.

Ps, die zoekfunctie van het forum  %^%&%&&*^*&

Ludo

Vadis heeft het hierbij over een uitgeschakelde lambdasonde.

Mogelijke oorzaak
-ongelijke compressie
-valse lucht in het inlaatsysteem
-valse lucht in het uitlaatsysteem
-defecte achterste verwarmde lambdasonde
-defecte voorste verwarmde lambdasonde

daytonawim

Arg,

Net bij de dealer geweest, 185 euri's voor de achterste lambda sonde ( die is kapot)
zullen nog wel wat montage kosten bijkomen denk ik :-(((

Donderdag ochtend gaan ze het s'morgens gelijk even doen :eusa_whistle: :eusa_whistle:, wel erbij gezegt dat de auto dan wel een beetje op temperatuur is  ;D ;D ;D (is 100 km rijden namelijk)

Maar ja moet wel opgelost zijn voor de Lpi inbouw volgende week dinsdag  ;D ;D

daytonawim

Nou de achterste lambda is vervangen en na 45 minuten gaat het lampje weer fijn branden :-(((

Vandaag maar even;

Ik heb inlaatsysteem gecontroleerd met remmen reiniger maar kan niets vinden, ( het beruchte bochtje onder de thermostaat is reeds vervangen)

Heb injector reiniger in de tank gegooid en de stationair regelaar en het gasklephuis gereinigd.

Hij loopt nu wel weer iets mooir stationair,

(rotor +kap, bougie's, bougiekabels en luchtfilter zijn ook recent vernieuwd)

maandag gaan ze weer uitlezen, en Mesman gebeld, inbouw kan wel doorgaan (dinsdag) als ik eventuele foutcode's meeneem.

Misha

Citaat van: daytonawim op 08-09-2007 20:44:28
Nou de achterste lambda is vervangen en na 45 minuten gaat het lampje weer fijn branden :-(((

Vandaag maar even;

Ik heb inlaatsysteem gecontroleerd met remmen reiniger maar kan niets vinden, ( het beruchte bochtje onder de thermostaat is reeds vervangen)

Heb injector reiniger in de tank gegooid en de stationair regelaar en het gasklephuis gereinigd.

Hij loopt nu wel weer iets mooir stationair,

(rotor +kap, bougie's, bougiekabels en luchtfilter zijn ook recent vernieuwd)

maandag gaan ze weer uitlezen, en Mesman gebeld, inbouw kan wel doorgaan (dinsdag) als ik eventuele foutcode's meeneem.

Ga je nu eigenlijk je centen en oude lambdasensor terughalen ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

daytonawim

Ik wel bij Nordicar wel even wat herrie maken denk ik, voorlopig hedden ze een storing in hun computer, de rekening moet ik nog krijgen en hun dus de centen.

Sbv

Even weer wat opgegraven.

Wim, is het uiteindelijk opgelost ? Indien ja, wat was dan de oorzaak

Ludo

Sbv

Dan morgen maar eens aan de slag en binnenkort wat injector cleaner erbij gooien.
Vacuumslangen zijn afgelopen jaar allemaal vervangen